Skyggisar behöver hjälp i Västerås!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I ett villaområde i Västerås finns två förvildade, skygga katter som bott utomhus i ett eller flera år. De har överlevt tack vare att vissa personer matat dem och ordnat med varma sovplatser under vintern. Jag har själv aldrig sett katterna, men enligt uppgift är de svarta och semilånghåriga. Pälsen på katterna är tovig och de har som sagt ett skyggt beteende. Troligen är det en hona på några år och hennes fjolårsunge av okänt kön. Troligen är katterna fulla av mask och annan ohyra. Ärendet har t.o.m varit hos Länsstyrelsen och polisen, men har därefter avstyrts utan att någonting mer har hänt. Katterna matas så de svälter inte, men det är ju ingen hållbar lösning. Nu närmar sig återigen en kall höst och vinter och katterna behöver tas in så fort som möjligt för bedömning och veterinärkoll. Tyvärr har jag inte hittills hittat någon som kan ta in katterna ens tillfälligt. Finns det någon som har möjlighet att ta emot katterna och som har erfarenhet av skyggisar, i Västerås eller i trakterna omkring? Jag är själv beredd att betala för en del av veterinärvården, mat etc.
Driv inte på en häst med slag, utan med havre.
Vad bra och underbart att du kan stå för kostnaden. Sådant kan underlätta
Hoppas någon i trakterna kring Västerås kan hjälpa.
Ja, vi är några som kan hjälpa till med den biten (hoppas jag). 
har du skrivit detta nån mer stans?
Nja, jag har hört mig för bland bekanta och ringt runt till några katthem som tar hand om skyggisar. En kvinna som matar katterna har skrivit en insändare i lokaltidningen om fallet. Jag har inte skrivit på några andra forum (fick tipset att vända mig till hittekatter ifokus) men om du har några tips på var jag kan vända mig vore det mycket värt! Det är jättesvårt att hitta någon som kan ta emot katterna och allteftersom dagarna går blir det tuffare för katterna.
Nja, jag har hört mig för bland bekanta och ringt runt till några katthem som tar hand om skyggisar. En kvinna som matar katterna har skrivit en insändare i lokaltidningen om fallet. Jag har inte skrivit på några andra forum (fick tipset att vända mig till hittekatter ifokus) men om du har några tips på var jag kan vända mig vore det mycket värt! Det är jättesvårt att hitta någon som kan ta emot katterna och allteftersom dagarna går blir det tuffare för katterna.

Hej,
kontakta mig!
putt
Katinka, tack snälla för din uppmaning! Jag hör av mig till dig via telefon snarast.