Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: media
Läst 1687 ggr
[Alexis78]
0

Nån som vet vad som hände med mamman?

Läste den här artikeln i aftonbladet precis och det skär i hjärtat när man inte får veta vad som hände med den lilla ungens mamma.

Någon här som vet?

Hon höll sig i närheten, orolig för sin lilla unge, snälla säg att de även tog med henne och inte bara tog med sig ungen, nått vett måste väl folk ha?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13653454.ab

kattassen
0

Jag har mailat till Expressen, Djurambulansen och till Torslanda djurklinik för att be dem uppmärksamma alla inblandade på att det finns en mamma (samt ev. fler ungar). Har även skrivit på Göteborgs Katthjälps Facebookgrupp.

Har tyvärr ingen möjlighet att åka ut och leta mammakatt själv - hur gärna man än skulle viljaGråter.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

kattassen
0

Bra om fler kanske kan trycka på från olika håll.

Expressens artikelskribent svarade mig att mamman troligen blivit skrämd för hon hade inte synts till i går em.

Djurskyddsföreningen i Mölnlycke var väl också engagerade - någon kanske kan nå dem

Kansliets telefon: 031-88 88 80

Kansliet har telefontid vardagar kl. 9.30 – 13.00

[Alexis78]
0

Men varför i hela friden tog de inte med mamman samtidigt som de tog ungen, de såg ju henne stryka omkring där. Vet du det?

Det är ju grymt hjärtlöst att ta hennes lilla unge och åka iväg, hon bryr sig ju uppenbarligen om den och var mycket orolig för den.

kattassen
0

#3 Varför skulle jag veta det? Jag är inte mer involverad i detta ärende än vem som helst annan forumläsare/tidningsläsare, och har ännu inte fått någon mer information via mina mail. Har bara väckt frågan via mail till de man vet genom media som varit inblandade.

Men visst - jag förstår också och undrar naturligtvis hur man kan handla såRynkar på näsan

[Alexis78]
0

#4# Jag bara undrade om du visste mer än jag.

kattassen
0

#5 Skrattande Nej tyvärr:-(

Sidentass
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Toppen att du gjorde så..har också tänkt så mycket på stackars mamman som saknar sin unge..måtte nu någon förbarma sig över henne…

Lena
0

Verkar som mamman kom bort helt i det allmänna glädjeruset att kattungen räddades.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"