Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2718 ggr
Svea-
0

Mkt Akut,snälla läs

Hjälper med att annonsera efter akut hem då katternas ägare saknar bostad & tillgång till dator / nätet .

Jag har 2 st kattbröder(hittekatter) Som jag behöver få hjälp att omplacera. Då jag fom 20110908 är bostadslös och dom driver omkring vid min gamla adress. Dom är reggade och tatuerade i örat. Snälla hjälp Svante och Konrad. För mer info ring Anders 0720287558 Telefonen är alltid på svarar jag inte så går det bra att lämna ett meddelande.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Jourhemmet
0

Lägg in på Blocket

martdat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

VAR i landet är detta?

finns det inga släktingar till ägaren som kan ta hand, om dem tills husse hittar ett nytt boende?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Svea-
0

I sthlm.Nej inga släktningar,vänner som kan hjälpa.Det kommer ta mkt lång tid att hitta nått boende.Så hem sökes,akut.

Lena
0

Hör med katthemmen! De brukar kunna hjälpa till i den här typen av ömmande fall.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

o anonsera i tidningar , blocket som "1  sa, lappar, glöm inte bra  bilder,

Svea-
0

ska försöka allt jag kan för att hjälpa.tro mig,jag gör det.

Lena
0

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Vilken jobbig situation…sätt gärna upp plakat också vid allmänna platser, bibliotek, veterinärer, affärerer etc etc..med bilder på missarna..

putt!

Svea-
0

tack så mkt.har suttit och läst på lite nu.men jag känner mig ej hoppfull,har mer av en stor klump i magen.ringa polisen,och dom tar in katten till katthem,m.m.matar du katten är du ansvarig för katten m.m.tror alltså inte katthemmen tar emot dessa katter då.

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten bild på ena katten i alla fall.

kattassen
0

Kolla också med Livbojen

Försök lägg ut på Facebook också

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild,samma katt.försöker få tag i bilder på den andra katten oxå.tack för alla tips och råd!

johnnys girl
0

#7  Vi på Stockholms katthem brukar hjälpa till i sådan här fall om vi bara har plats. Sociala trevliga katter och desutom röda brukar inte ha problem att  hitta nya hem i ett nafs, 

Det är inte jag som är ansvarig för intagningen, så jag kan inte lova något, men ring 08-7446137, lämna meddelande med kontaktuppgifter  om ingen svarar så ringer vi tillbaks, eller maila på info@katthemmet.nu

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Ankie
0

puttar för dessa katter, hoppas det går bra för ägaren oxå…

Svea-
0

Jag tackar igen så jättemycket för alla fina tips,råd,lyckönskningar.

Jag fortsätter kämpa vidare allt jag kan.Jag hjälper husse att mata dom när han själv inte kan,men dom vill ju in i värmen!Det gör så ont att se detta.Dom förstår ju verkligen inte varför dom ej får komma in…nej det gör ont att se…ont..

Kämpar på…hoppas så…att det mkt snart löser sig.Tack alla!

martdat
0

har husse nån värme själv?

Svea-
0

# 16 husse sover på vänner soffor…har inget fast alls..en påse kläder och sen tar han en dag i taget.

Ankie
0

puttar för missarna

Ankie
0

putt, hur går det?

Svea-
0

# 19 !!

Livbojen hjälper till allt dom kan med att leta jourhem / permanent hem. Tyvärr inget napp ! Jag hjälpte till att mata katterna i går igen. Konrad har fått en hel del stryk och vill in från allt regn,blåst,smygande kylan.Konrad är den som tar mest "stryk" då han inte är så stakt och dominant som sin bror.

Är det okej att ändå ringa andra katthem för att se om det går att lösa fortare även om andra katthem m.m hjälper till nu?

kattassen
0

#20 Ta alla chanser och ring runt till så många du hittar. Livbojen är säkert glada om du löser detta utan deras inblandning även om de gör sitt yttersta för att finna hem till de båda.

Bättre att ha flera alternativ ute än inga!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sherwood
0

Hör man med alla ställen som finns, så borde det att bli napp eftersom som är tam sociala och mycket fina katter.

Sidentass
0

Säger som andra sagt här ovan..jag tror att d4t bästa är att ligga i o ringa mer eller mindre överallt..putt!!

Misan
0

Har du/han ringt till djurpolisen? Det är vad de är till för, att förhindra lidande… förstår inte att man lämnar dem där. själv hade jag sovit där tillsammans med dem hellre än att lämna dem kvar på gatan.

Svea-
0

Nu har svante & konrad fått jourhem via djurens chans! Tack alla för råd tips,stöttning! TACK!

http://djurenschans.se/

Ankie
0

åh men jippi så bra!!! Så nu är missarna inne i värmen då, får vi hoppas! Hoppas det ordnar sig för husse med

Sidentass
0

Vad skönt att höra att det löst sig för dom här snyggingarna..måste också lägga till att jag lider med deras husse..

Svea-
0

# 26 & # 27

Tack! Ja..det e verkligen jätteskönt & jättebra.Det var jobbigt för husse att vara med och lämna över dom.Och jobbigast blev det när dom hade åkt.Husse själv har tagit hand om dessa mkt vackra killar sen dom var max 5 veckor då dom blivit utslängda ifrån nån elak människa.Dom var så små och smala då,mask och diarre hade dom.Husse tog in dom till sig,tog dom till vetten,gjorde det man ska göra och tog mycket väl hand om dom.Trots att husse satt upp lappar i området och undrade om någon sakande kattungarna var det ingen som svarade.

Nu har det då gått några år och husse blev själv bostadslös och utslängd av samhället.Och ni får missförstå mig rätt nu,snälla…Det är så mycket enklare,lättare osv att få människor att ställa upp och hjälpa till med djuren som far illa och det är obeskrivbart bäst,på alla sätt…men en människa…får ofta ingen eller mycket mycket lite hjälp oavsett anledning till att denne har hamnat i denna situation.

Jag hjälpte husse med katterna för han frågade.För han inte har tillgång till telefon,data osv.För jag bor i närheten av hans dåvarande bostad.För han hade modet,orken m.m att fråga ang katterna sina för han ville verkligen inte att dom också skulle vara bostadslösa och frysa m.m.

Jag tycker att under omständigheterna har husse gjort mer än oerhört många andra människor någonsin gör för dina djur speciellet i en sådan här kaos artad situation som ingen kan förstå om man ej vart där själv.

Åter igen…Stort tack för eran hjälp,eran stöttning…tack