Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1678 ggr
modellflickan
0

Hemlös katt i Gränna?

I helgen som gick var jag och sambon med katter och hälsade på en god vän. I lördags var vi ute och åt på en resturang. Vi satt och åt ute när vi såg en jättesöt lite mager grå och vit spräcklig honkatt som smög omkring. Hon var lite långhårig och väldigt ovårdad. Hon gick med svansen nerböjt och var rädd för bilar. En moped skrämde halft ihjäl stackaren. Jag gick efter henne men hon blev rädd och sprang snabbt iväg och jag tappade bort henne helt. Hon hade inget halsband. Nu undrar jag om hon var hemlös eller inte. Vart lite nedstämd efter denna händelse. Hade velat ta en bättre och närmare titt på henne.

Usch vad jag lider med dessa hemlösa katter….GråterHade jag kunnat så hade jag hjälpt varenda en. Suckar tungt..

Lena
0

Vad ledsamt med kissen. Lider med dig, det är hemskt att se djur som har det svårt och far illa. Särskilt när man inte kan hjälpa dem även fast man så gärna vill.

Tänk om fler brydde sig lite mera om djur i nöd. Då skulle vi inte ha så stora problem som vi har i Sverige. Det är det som är den stora skillnaden mellan Nederländerna och Sverige.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Ja det hade jag också önskat Lena. Tänker mycket på den stackars katten. Ovissheten är så jobbig. :(

Det är nästan så man vill flytta ner till Nederländerna istället.

Sidentass
0

Usch så tråkigt att du skulle behöva uppleva detta…jag förstår precis hur du känner…man vill ju bara famna om missen o ta den med sig hem…o vilken fruktansvärd miljö för katter att vistas i..tänker då på trafiken, så otäckt…man blir nedstämd, bekymrad o ledsen när man upplever på nära håll som ni fick göra…

Sidnetass

modellflickan
0

Ja verkligen Sidentass. Det var definitivt ingen bra miljö att vistas på för den lille katten. Hon var livrädd stackaren. Känner mej besviken som inte kunde få tag i henne. Men hon var snabbare än jag och försvann. Pälsen vart tovig och hon var mager. Misstänker att hon var hemlös. Usch vad jag hade velat hjälpa henne..

Alexej
0

Finns det inte ändå nån chans att hjälpa henne? Kanske genom din vän? Resturangen?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#5 den tanken hade jag också…om man på¨något vis kunde kontakta restaurangen, och sedan få någon att sätta upp lappar därikring?

modellflickan
0

Jag har precis pratat med min vännina och hon ska göra sitt bästa. Så nu får vi hålla tummarna.

Både hon och jag misstänker att katten faktiskt är hemlös. Och är katten det så ska jag ta hem den. Men vi får avvakta och se. Hon kommer återkomma till mej om hon får reda på nåt.

Sessan1
0

Som jag sagt tidigare på olika kattforum så önskar jag att man bodde i Nederländerna istället eftersom dom där verkar ta hand om djur på ett bra mycket bättre sätt än här hemma iaf!

Stackars kisse,  hoppas hon/han har ngt hem iaf. Skulle oxå ha tagit hand om kissen om det visade sig att den var hemlös så klart!

modellflickan
0

#8 Ja det hoppas vi med Sessan. Annars tar jag hem stackaren.

app.syl
0

hur har det gått?

modellflickan
0

Tyvärr inget positivt. Ingen har sett kattstackaren mer. :(

app.syl
0

va inte roligt att höra hoppas den blir synlig

Lena
0

Så ledsamt! Sådant är alltid så svårt att gå och tänka på, men undrar hur det gick och vad som hände med kissen?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

ja..jag undrar jag också..kan riktigt se missen framför mej…

Sidentass