MISSY HEMMA!-Akut, fälla till Staffanstorp
Jag är i akut hjälp av någon som kan hjälpa Missy att komma ut!!!
Missy rymde när botten på transportburen plötsligt gick av!!! Ägaren sitter i Kramfors alldeles ifrån sig!!!
Missy ska transporteras till Arlöv!!! Någon som kan hjälpa nu! Läget är akut!!!
Jag lägger detta på kattrelaterade sajter också, men Missy måste komma tillrätta!!!
PM:a mig snarast!!!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Jag vill också tillägga att Missy sitter i ett krypin under ett hus!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inte för att jag bor i närheten men ????
Vart finns katten nu då ?? Ska katten komma ut ?
locka med kattens godis mat. Grillad kyckling, makrill i tomatsås brukar vara mycket spännande. Gör det som ett första försök, många människor runt gömstället gör katten räddare
Katten finns under ett hus i Staffanstorp och vägrar komma ut självmant! Har försökt att locka med mat, men hon vill inte. Jag har både adress där hon finns, samt telefonnummer till kompisen som transporterade henne när hon rymde. Hjälp behövs fortfarande!!!
Kanske att kisse vågar sig fram när det börjar mörkna.
Läget är mer akut nu!
Kompisen har lämnat stället så Missy är helt själv!!!
Jag är såååå förbannad!!! Jag kan inte göra något själv just nu, då jag inte kan ta mig dit!!!
Puttar
//Pia
Tack Puma!
Ingen lösning hittills.
Bevakar någon annan katten nu? Annars kan ju kompisen inte bara ge sig i väg. Husets ägare, är vederbörande införstådd med vad som hänt?
Husets ägare vet vad som har hänt. Jo, kompisen har lämnat stället. Jag har pratat med denna vän. Han är hemma i Arlöv nu. Jag söker med ljus och lykta efter någon som kan köra dit med en fälla, men det verkar lönlöst…
Jag försöker kontakta djurorganisationer också, men det är svårt…
Hade jag kunnat ta mig till Staffanstorp med en lånad fälla, så hade jag gjort det. Tyvärr kan jag inte det! Min vän, ägaren, sitter alltså i Kramfors och är helt ifrån sig. Jag har kontakt med honom hela tiden och försöker lugna honom, men det är inte lätt. Ju mörkare det blir ute, så är risken stor att hon kanske flyttar sig, och då blir det svårare.
Risken finns alltid att katten förflyttar sig och försvinner för gott .
Snälla, finns här någon som bor i närheten av Staffanstorp som under kvällen kan köra bort med en fälla till huset där katten finns?
Min erfarenhet av detta är att katten kommer nog att ligga och trycka på samma plats, men en fälla nu så fort som möjligt med mat i så sitter kassen där inne.
Jag har kontakt med min vän hela tiden. Han har pratat med husägarna. Jag bad honom förmedla att de satte något för hålet så att hon inte kan komma ut, så det har de gjort, men det är en väldigt traumatisk situation för Missy. Hon blev misshandlad av sin förra ägare. Naturligtvis är det en traumatisk situation för alla katter, förstå mig rätt.
Jag sitter på fb och här inne, samt med min mobiltelefon och söker hela tiden.
Jag får bara inte napp på någon som kan hjälpa!!!
Jag vill påpeka igen att jag inte kan ta mig dit själv!
Jag kan lägga in en tråd på www.katter.nu om du vill.
Ja tack!
Kanske ändra i rubriken till "Akut, fälla till Staffanstorp!".
Jag har lagt in tråd där. Föreslår också att du ändrar rubriken här.
Jag har bett om att få ändra rubriken till "Akut, fälla till Staffanstorp"
Tack!
#18 Fixat Gunlog.
//Pia
Tack Puma!
Jag lider så med stackars lilla Missy!
Ägarna till huset vet att jag söker hjälp med ljus och lykta!
Finns det någon som kan ta sig ut till Staffanstorp? Någon som kan checka läget?
skriv gärna på facebook kattjouren där är många hjälpsamma människor som bryr sig om katter och folk som har fällor.
Jag har gjort det, men inget svar… 
Hoppas det ordnar sig med passning och fälla så att den lilla kattfröken på rymmen kommer tillrätta.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
putt……
Fälla är ordnad, men det är problem med passning. Fällan sätts dit idag vid 13-tiden… De kan bara sitta några timmar och jag får försöka ta mig ut dit, men jag vore tacksam om någon kan ställa upp och vakta… Detta gäller i så fall efter kl 16.
Hjälp behövs fortfarande!!!

Putt för att Missen går i fällan direkt. Eller att du får hjälp där nere.
Nalle
Missen borde vara hungrig efter att den har legat och tryckt där och god mat i fällan borde göra susen tycker man.
Hur har det gått? JAg är lessen att jag inte kunde vara till mer hjälp i går kväll, men jag var dödstrött efter marknadsdagarna och så hade vi strömavbrott och åska, så jag gjorde vad jag kunde. Vi hade visserligen dragit igång elverket, men vågar inte sitta vid datorn med det ifall man överbelastar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Du gjorde precis det du kunde, Hawk. Många tack!
Fällan levererades idag vid halv 2-tiden.
Ni får update lite senare ikväll då ägaren inte har kunnat nås på telefon. I detta fallet måste ägaren först få en update innan jag lägger ut mer här, men så fort jag kan så får ni en update, jag lovar.
Håll tummarna för att Missy går in i fällan snart, så att hon kan komma hem igen…
Tänk positiva tankar…
Håller tummarna allt vad jag kan att Missy går i fällan,
Nu sent ikväll har ägaren fått beskedet:
Missy är försvunnen från krypgrunden i huset. Trots barrikad framför hålet så har hon kunnat ta sig ut. De som bor i huset tittade till hålet senast vid 12-tiden när jag pratade med dem i telefon. När folket med kattfällan kom dit, strax innan kl 14, låg barrikaden på marken.
Missy ligger antagligen i närheten och trycker.
Missy är skygg och reserverad för främlingar, vilket får mig att tro att det inte är någon bra idé att ha en massa folk som kallar och letar. Det gör henne nog mer stressad. De som bor i huset har 3 olika telefonnummer att ringa om Missy skulle gå i fällan. Jag har ordnat körning om det skulle hända.
Det finns för tillfället en inneboende i Missys hem som Missy är mycket fäst vid. Jag har ständig kontakt med denna man och han kom hem från Staffanstorp för en liten stund sedan. Ingen Missy. Kanske han har lockat henne till att tro att han hade mat så att hon går in i fällan…
Denna inneboende, som Missy är fäst vid, kommer att åka ut igen imorgon med lappar och sätta upp…
Husägarna har själv katter, så de är "kattvana" människor som vill Missy väl…
Håll tummarna, tänk positiva tankar, så kan vi kanske få tillbaka Missy tillsammans…

#32 Där behöver vara lugn och ro för att Missy skall våga sig in i fällan. Riggas den i skydd under natten med doftande tonfisk eller makrill går hon säkert in. Men då får där vara lugnt runt omkring och inte en massa folk som springer av och an.
Låt fällan stå en 4-5 timmar och kolla av. Säkert sitter Missy i morgon bitti om fällan är laddat med godsaker. Då gäller naturligtvis att inte lägga en massa mat någon annanstans!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Putt för arma lilla Missy!!!!!!!
Missy har inte kommit i fällan.
Ägarnas katt har däremot provat den, och den gick igen när ägarkatten gick in. Nu har den antagligen lärt sig att inte gå där…
Jag har pratat med husägarna idag. Det finns gårdar runtomkring där det springer katter, så om vi inte hittar Missy omkring huset inom de närmaste dagarna, ska vi prova att kontakta gårdarna.
JA, hoppas de är förstående. KAn det kanske lämnas en transportbur, där de kan sätta in den lilla fröken i om hon låter sig bli fångad?
Idag har Peter varit ute i Staffanstorp. Peter är han som är inneboende hos ägaren, och den ende som Missy går till. Han har kallat på Missy, han har krupit i buskar och snår, bland bråte och annat, men han har inte hittat henne. Peter är den enda människan som kan kalla till sig Missy. Peter har knackat dörr, stoppat förbigående folk och även cyklister. Han har satt upp lappar i området, även gett ut dem, på vilka det står att det utfästs en hittelön till den som ge upplysningar om henne.
Han knackade på dörren till det huset där hon funnits, men de har inte sett henne. Frågan är hur länge de låter oss ha fällan där.
Jag pratade med frun i huset i förmiddags, och verkligen förklarade för henne hur tacksamma vi är över att de låter fällan vara där. Hon berättade att hon lagt ut ny mat idag igen och kommer att göra det med jämna mellanrum, efterhand som den blir gammal. Jag erbjöd ersättning för mat, men det ville hon absolut inte vara med om.
När Peter knackade på idag, så kom herrn i huset ut. Peter fick uppfattningen i mannens röst att de tyckte det verkade lite besvärligt att vi främlingar springer där. Mannen sa ingenting om det rakt ut, men Peter fick den känslan. Jag får helt annan känsla av frun.
Peter och jag diskuterade idag om hur länge vi kan låta fällan stå kvar, speciellt eftersom Peter fått känslan att det börjar bli lite obekvämt. Jag håller fullständigt på Peters känsla, då han arbetar med folk och kan läsa dem bra.
Jag har lovat Peter att jag ska prata med frun imorgon och be henne vänligt att prata med sin man om vi kan ha kvar fällan hela veckan, fram till helgen. Därefter känner både Peter och jag att det är lika bra att dra tillbaka fällan. Har hon inte gått i den då, så är hon antagligen inte kvar i området.
Vi känner, både Peter och jag, att vi har gjort allt vi kan för att försöka få tillbaka henne, och det är inte så mycket mer vi kan göra. Han är där varje kväll och kallar på henne, men hon syns inte till.
Eftersom han kallar på henne så borde hans röst betyda "hem" och det är lika med trygghet, tillgivenhet och framförallt mat. Då det finns mat hela tiden och hon inte har gått i fällan så förmodar vi att hon antagligen inte är kvar vid huset.
Jag ber till gudarna (om de finns) att hon är väl omhändertagen av någon som behöver hennes närvaro. Att ha vetskapen om att hon kanske sitter på något otryggt ställe vid en stor väg med mycket trafik… …det känns.
Peter berättade idag att Missy en gång blev utslängd av ägarens grannar. Grannbarnen har slagit Missy, dragit henne i svansen osv, Det är därför hon är skygg…
OM det skulle vara så att Missy går i fällan, ringer husägarna direkt. De kommer då att ta in henne på toaletten så länge tills någon av oss kommer med transport. De har transportbur att ta in henne med så länge…
Fördelen är att de ser fällan från köksfönstret…
Jag får uppdatera lite mer imorgon, då jag vet mer efter att ha pratat med frun om fällan.
Vi ger inte upp Missy, men jag kan inte göra mer. Det är framför allt Peters jobb att fortsätta åka dit och leta…
Vilken soppa. JA, Få riktig klarhet i att fällan och ni inte är till besvär….
Detta är en riktig soppa, ja… Det känns hopplöst nu…
Jag har känslan att Missy inte kommer tillbaka. Jag har aldrig önskat förr, men nu önskar jag mer än allt annat att jag har fel…
JA, får Din kompis bara leta, så tror jag nog att det ska gå bra till slut om inte den lilla har dragit iväg långt…. J***a ungar…. hur fostrar folk sina barn? Vissa borde ha steriliserats vid födseln så de inte reproducerat sig. Gäller folk denna gång……
Det gäller att fortsätta leta. Har det lagts lappar i brevlådorna i området runt omkring? Är hon anmäld försvunnen till polisen?
Hur ser Missy ut och var i Staffanstorp försvann hon? Vi kan ha medlemmar här på forumet som bor i trakten eller passerar igenom om dagarna som skulle kunna hålla utsikt. Där finns affärer som man kan sätta upp lappar. Min käpphäst är att man ska förse efterlysningslapparna med avrivningsremsor med telnr så allmänheten lätt kan ringa om de ser eller hör något.
Jag skulle kunna fredag-lördag ta en biltur till Staffanstorp och kolla runt om hon inte då är upphittad men jag måste då närmare veta i vilken del av Staffanstorp hon försvunnit. Du får gärna PM:a mig om det. Jag tänker inte besöka husägaren. Undrar till slut: Hon fanns i ett krypnin. Där är väl ingen möjlighet att hon kunnat gömma sig ännu längre in under grunden?
Jag har foto i mobilen, men har just nu problem med att få in det i datorn… Jag kan nog skicka det till fb och sedan plocka hem till datorn. Därefter kan jag lägga ut här…
Jag vet inte hur lapparna ser ut. Peter har gjort dem. Han har gått runt och lagt i brevlådor, satt upp runt omkring. Kanske att vi får utöka med fler "posters" med rivlappar…
Hon är inte undet huset… Det är noga kontrollerat och igensatt ordentligt för att inte fler katter ska komma in, bl.a. deras egen…
Jag återkommer imorgon…

Hur går det?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Du kan skicka bilden till min mobil om du inte fått upp den på din FB ännu.

Putt för att Missy hittar till fällan o hem.
Nalle

Är fällan övertäckt med någon filt eller presenning? Det brukar vara mysigare att gå in om det blir lite mer koj-känsla.
Hoppas och puttar för Missy!

Hoppas Missy förstår sitt bästa och går i fällan
Puttar upp tråden.
Zabelle
Tack! Ni är gulliga!
Hawk, pm:a ditt nummer…
Fällan står kvar och "matas" av husägarna…
Har ont om tid nu…
Puss!!!!
Hemma igen efter Kevins fotbollsträning.
Inget nytt gällande Missy. Peter tror inte heller att hon finns kvar i området. Vi funderar på om hon antingen har sprungit med de andra katterna till gårdarna, eller om hon ligger skadad (eller värre) någonstans. Man vet inte om hon har blivit slagen av andra katter, att det tagit illa, eller om hon har sett någon annan katt springa över vägen och hon efter… "Need to say no more". Jag vet inte alls…
Jag har inte pratat med husägarna sedan i förrgår. Jag har noga tänkt på vad som har sagts i telefonsamtalen…
Något känns konstigt, men vad? Jag kan inte sätta fingret på det…
Frun sätter i alla fall ny mat i fällan hela tiden. Om inte något hänt i fällan till helgen så drar jag tillbaka den. Delvis också för att den behövs på annat håll…
Jag har inte hunnit prata med Peter heller, så jag vet inte riktigt vad som har hänt på den biten…
Ägaren har inte hört av sig till mig, så jag förstår att han är så pass ledsen att han förlitar sig helt på Peter och mig, samt att han känner det ännu jobbigare att höra negativt hela tiden…
Jag ger inte upp. Jag hoppas att Missy hittas snart… Men, man har hört om kissemissar som hittats efter längre perioder…
Jag tror att jag hinner med en runda ut där i helgen. Jag ska ta med mitt "speciella lugn", varma byxor samt någon tonfiskburk. Jag ska värma tonfisken lite nätt i burken, så luktar det mer. Jag ska sitta ner direkt på marken och prata med kissekatter som om de vore där, så kanske man träffar på någon katt också…
Hoppas…… Det är dumt att tappa hoppet ännu.
Hawk, hoppet är det sista som överger en. Kan du pm:a mig ditt nummer, så att jag kan mms:a fotot?
Jag pratade med Peter sent igår kväll, men han har inte hittat henne än. Han är ute och letar hela tiden så fort han kan…
Ännu ingen Missy hittad.
Jag har i eftermiddags varit i Staffanstorp och satt upp ytterligare efterlysningslappar med bild på henne. Det visade sig att hon försvunnit från en fastighet precis intill järnvägsspåren. Det är omöjligt att veta var man ska leta efter att ha sett terrängen. Nu gäller det bara att hoppas på det bästa, att det ska ringa någon som har sett eller hört något
Håll tummarna att lilla söta Missy, som är en liten gråspräcklig hona, snart hittas välbehållen!
Gunlog, ligger ngen bild på FB? då kan jag ta den där
Var är du lilla Missy?
Lilla Missy, som är gråspräcklig liten okastrerad innekatt, är fortfarande på rymmen. Hon försvann för en vecka sedan från Klågerupsvägen i Staffanstorp inte så långt från City Gross. Om någon bor i området eller känner personer som gör det be dem hålla utkik efter Missy. Om ni hör eller ser något PM:a Gunlog eller mig.
Jag tog bort fällan idag. Kan inte säga mer än att den var flyttad från stället där den var placerad. Där var sönderkrafsat tidningspapper runt omkring… Det var lite konstigt… Den var inte gillrad heller…
Peter har satt upp lappar i veckan, och idag har annebeate satt upp ytterligare fler lappar. Jag kommer att ordna ännu fler lappar, så dessa kan sättas upp. Olika människor reagerar olika på olika sorters texter, så det är nog bra…
Vi får hoppas att någon ringer om henne snarast…

Håller tummar och tår att Missy kommer tillrätta

PUTT för Missy.
Nalle

hadde jag vart ni så hadde jag bett husägaren ta bort det han satt upp framför hålet till husgrunden, tänk om katten i allfall är där,,, de är mästare på att va osynliga ibland,. och även om hon inte är där så är det bättre att det är öppet så hon kan gå in där ijen än att hon vandrar iväg.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Har tänkt exakt likadant som martdat. Katter kan göra sig osynliga, det behövs inget stort utrymme, där de kan gömma sig. Har man verkligen kunnat undersöka noga varje vrå under ett hus? Missy kom ut på helt främmande ställe och hittade ett gömställe direkt. Har en rädd katt gått ut och letat efter ett annat ställe?
Jag skulle öppna hålet, ställa kattmat lite innaför hålet och sitta och hålla vakt lite längre bort, på kvällen, när det blir mörkt. Försvinner kattmaten, är det någon katt där.
Tre själar samma tanke. Har också tänkt att det måste vara bättre att katten har ett tryggt ställe att vara på. Oftast är de närmare än vad man tror.
Minns fortfarande hur en katt som det letades efter natt och dag så småningom återfanns död i en grannes källarförråd. Är källare, förråd, garage o.d i närheten kollade.
Jag känner på mig att hon finns där i närheten.
Mvh Anette
Är hon väldigt skygg, så brukar dom sällan dra iväg längre bort utan ligger oftast och trycker någonstans i närheten.
Hålet under huset sätter man väl inte igen när det kan vara det enda skydd hon är tryggast vid därute.. Säger som er andra att sätt mat vid hålet och sätt tillbaka fällan. Tålamod brukar löna sig.
Hålet är inte igensatt. De vågar inte sätta igen hålet med rädslan om att hon kanske ändå skulle finnas där inne. Det står en liten burk med torrfoder i hålet, men det är nog någon dag gammalt.
Om hon finns kvar under huset, så har hon någon annanstans där hon får mat, för där är inte rört av torrfodret på några dagar.
Det finns en djuraffär bara en liten bit längre bort. Jag ska ringa till dem och höra om de möjligtvis har sett henne…
Jag pratade med Peter idag. Han har knackat dörr och bett folk kika efter i skrymslen och hörn. Han har lagt lappar i brevlådorna hos de som inte har varit hemma. Han har varit "jätteduktig" med letandet och alla försöken att hitta henne. När han har tid så åker han till Staffanstorp, går hela biten från bussen och ut till området där hon försvann. Det är en bra bit…
Det finns en äng på andra sidan stora vägen där det går hästar. Mitt emot det huset hon som fanns under, ligger ett annat hus. När vi var där ute igår och hämtade fällan, och checkade omgivningen, såg jag två söta missar som låg och sov på muren. De låg i skuggan av en hög buske.
CityGross ligger inte så långt ifrån. Där finns sopor, råttor och möss. Precis som på alla andra ställen.
Jag ska vara helt ärlig och säga att husägarna inte hade accepterat att vi suttit vid deras hus och spanat. De har samarbetat motvilligt, har jag förstått. De har inte velat att vi skulle vara där överhuvudtaget. När jag hämtade fällan, fick jag kommentarer av frun i huset, kommentarer som man bara säger om man inte bryr sig om en förrymd katt. Vad som har sagts är helt onödigt att dra upp här, men vi får inte mer hjälp av husägarna, så mycket är jag helt klar över. Jag trugar inte…
(Man kan ju alltid hoppas att Missy kissar i grönsakslandet hos dem, eller på den rena tvätten, så att de ringer till mig och ber mig hämta henne… Så känner jag nu…)
Gunlog
Jag har i eftermiddags ringt till djuraffären eftersom jag i helgen satt upp efterlysningslapp utanför butiken. En väldigt rar tjej svarade och hon hade inget alls emot efterlysningslappen. Många besökare hade tydligen redan tagit del av efterlysningslappen och hon hade försett sig med telnumret inne i butiken om hon hör eller ser något. Hon ringer då. Många i området besöker affären så där finns hopp att vi kan få någon information via butiken.
Tack annebeate!
Tack alla ni som hjälper mig i detta! Ni är guld värda!!!
ja Annebeate är en verklig hjärteperson…..
Lappar håller på att tryckas upp. Jag får dem under denna veckan. Jag har några vänner som hjälper mig med att sätta upp dem…
annebeate är verkligen en människa att lita på! Många tack för att du hjälper mig så mycket!
Hawk! Många tack för att du ställde upp med namn när jag behövde hjälpen, samt att du kunde lägga ut fotot på Missy!
Nu ska jag äta middag efter en jättejobbig dag, sedan ska jag fortsätta med efterlysningar på Missy!
Kram på er!
Puss på dig själv du. Goa folk ska ha all den hjälp man kan ge, svårare är det inte.
#67-69 Tack! Jag försöker hjälpa till så gott jag kan. Här finns så många på forumet som gör ett så fantastiskt hängivet arbete för att hjälpa våra små. Med gemensamma krafter har vi också visat att vi kan förbättra tillvaron för många katter och även kunnat ge råd och stöd till den enskilde kattägaren. Så forumet behövs både för katterna och oss kattälskare!
När det gäller Missy tror jag att jag tar en tur till Staffanstorp i helgen igen om hon inte då är återfunnen. Någonstans finns hon men var?
Tack Hawk! Det värmer verkligen mitt hjärta, en sådan här dag som idag… Kanske du kände att jag behövde det… 
annebeate, om jag får lapparna imorgon, så skickar jag några till dig direkt. Jag ringer dig i så fall på direkten…
Alla ni andra som hjälper till: många tack för att ni ställer upp för mina vänner och, framför allt lilla Missy! Jag tänker på henne varje sekund… Lilla gumman, jag lider med henne…
haha Gunlog, om du kollar på mina bilder från igår på FB så förstår du att jag också behöver ljusglimtar!
Jag tänder ett värmeljus i munnen direkt så att du ser en glimt i mina ögon… 
Lite värme i hjärtat som bringar hopp…
Min granne har en kompis som bor i området där Missy försvann. Där finns en del katter där, så han ska hjälpa till att leta extra om katterna kommer med "främlingar".
Jag har fått ytterligare en här inne som har en vän i samma område… Hawk, som jag skrev innan: hoppet är det sista som överger en… 
Gunlog, så bra att vi kan få hjälp på plats.
Ju fler som håller utkik desto större hopp att finna henne. Någon borde rimligen ha sett henne vid det här laget så får vi ordentlig spridning av lappar i området så borde det ge resultat. Det hade klart underlättat om vi visste var i området lappar redan lagts i brevlådor. Annars risk att det läggs dubbelt och vissa delar av området får ingen lapp alls. Det är inget litet område att täcka.
Vilken rysare denna tråd är och så härligt med allt samarbete och att ni så idogt arbetar för att lilla Missy skall komma tillrätta.
Envishet och information har tidigare varit mycket framgångsrikt här på forumet i andra fall så vi håller tummar och tassar här för lyckat resultat även denna gång.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
annebeate, jag tror att det är bra att det kommer flera lappar i samma brevlådor, då förstår de att hon verkligen är saknad.
emjon, detta är lite av en rysare, ja. Tack vare alla inblandade så känner jag mig trygg i att det görs tillräckligt.
Jag återkommer senare ikväll… Nu är det fotboll i trådgården med min son!
Kramar till er alla!

Håller tummarna att Missy snart är inne.
Jag har fått lapparna i brevlådan idag. Dessa är mycket fina, så jag vidarebefordrar dessa till min arbetskamrat imorgon, så att hon kan ut och sprida budskapet om Missy.
Ägaren till Missy ringde mig tidigare ikväll. Vi pratade om allt som har gjorts för lilla Missy. Han är mycket glad att det finns så många människor med så varma hjärtan. Han är verkligen rörd över allt arbete vi gjort. Om han hade åkt ner för att leta efter sin försvunna guldklimp, så hade han inte fått jobba vidare i Kramfors. Han hade då blivit arbetslös igen och det är inte lätt med arbete i dagens läge. Han hade fått betala flyttlass och resa hem igen med egna pengar. Jag förstår honom fullständigt, och jag stöttar honom fullt ut i det beslutet. Detta arbetet i Kramfors ger honom kanske en tillsvidareanställning, så förhoppningsvis kan han då lämna Skåne som inte ger honom så mycket. Han har kämpat så för jobbet i Kramfors. Eftersom vi är några stycken som hjälper till, så kan han inte göra mer ändå om han kommer ner. Jag har sagt till honom att stanna kvar i Kramfors fram till den 23:e september då han kommer ner.
Som jag berättat innan, lyssnar Missy mer på Peter än på sin ägare. 
Typiskt kvinnor, eller? 

Hade inte detta nätverket kring Missy uppkommit så tror jag att han hade åkt ner för hennes skull, och inte brytt sig om arbetet.
Ni här inne är bara bäst!
Gunlog, har Missy nu anmälts försvunnen hos polisen i Staffanstorp?

Hoppas fortfarande på tur för lilla Missy
Jadå, annebeate, Missy är anmäld försvunnen hos polisen… 
Gunlog, jag har skickat meddelande till dig.
annebeate! 
Jag svarade direkt till din mobil.
Har du fått det? Annars är du välkommen att ringa mig under kvällen. 
Gunlog hälsar att hon är på väg ut till Staffanstorp just nu med fälla då katten synts till på en adress.
//Pia
Missy, Missy!!!!
Håll nu tummarna för att hon fångas in, denna lilla innekatt!

Ojoj nu är det spännande. Har hon siktats? Då håller vi tummar och tassar för att hon kryper in i fällan nu då!!
Här håller vi tummar och tassar för att lilla Missy vill bli infångad!
Håller också tummarna.

åh hoppas hoppas, lilla Missy kom hem nu!

Har läst på FB att Missy är fångad.
Gunlog hälsar att hon är Missy kommit hem igen.
//Pia
Så underbart att lilla katten äntligen får komma in till tryggheten och värmen igen.
Ni som kämpat med detta är fantastiska 
Bra start på veckan!
Zabelle

Underbart! 
Härliga nyheter
Tjoho….

Jag tog mig friheten att ändra i rubriken så att alla skulle få se den glada nyheten. Hoppas det var ok Gunlog? 

Tror jag vet nån´som snyftar i Missys päls. Av GLÄDJE.
Hurra
Nalle o Co

Å, vilken rysartråd som slutat lyckligt! GRATTIS lilla kissen att du är inne igen.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
HURRA va ljuvligt! 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
Lilla vackra Missy, nu hemma i tryggheten.
Ett stort fång rosor till Gunlog och Vargtassen. Ert stora och osjälviska engagemang för Missy möjliggjorde hennes räddning. Så imponerande!
Jag vill också tacka Gunlogs arbetskamrat, som hjälpte till att "tapetsera" Staffanstorp med efterlysningslappar. Detta tror jag betydde mycket för det lyckliga slutet.
Men vad roligt att man får läsa en lycklig utgång ibland, för det gläder en något enormt.
Äntligen kan jag uppdatera tråden! *PUH!* Tack, kattassen, för att du ändrade rubrik!
Ägaren ringde mig igår kväll vid 8-tiden och sa att ägarna till huset som Missy suttit under, hade ringt honom. De hade sett en katt som liknade Missy i deras carport. Jag fick en ganska hög puls, kan jag säga… Efter ett antal samtal ringde Daniel mig och bad mig åka ut där. Vi ville egentligen att Peter skulle åka ut, men han har fått medicinska hinder och är sjukskriven, nästan sängliggande. Nåja, jag blev hämtad vid 9-tiden igår kväll. Vi satte fällan i carporten. Då hörde vi en svag duns, så vi skyndade oss bort därifrån. När det började regna lite över kl 10 så satte vi oss i bilen. Då kom det fram en katt från baksidan av carporten. Vi liknade 2 ugglor på pinne inne i bilen med "rullande" huvuden för att försöka se om det var hon. Nej, det var det inte. Men denna katt var intresserad av carporten. Plötsligt såg jag att det rörde sig i fällan, men den hade inte gått igen. Vi satt kvar i bilen i några minuter för att vänta på att den skulle gå igen, men icke. Jag kunde inte hålla mig stilla längre så vi gick ut från bilen. Antagligen blev hon rädd av det och trampade på plattan för då gick den igen. Panik utbröt i fällan så jag sprang bort och lade mig ner på alla fyra med min kind nere i asfalten. (Dum som man är, tur ingen hade kamera…) Jag satte in fingrarna och sa "Är det du lilla Missy?" Då tittade hon på mig och svarade "Mjau". Hon lugnade sig och fortsatte mjaua. Jag frågade henne igen om det var hon och hon svarade "Mjau". Vi tog fram ficklampor och mobiltelefoner för att jämföra med fotot jag har i min mobil (fotot ovan). Strumporna fanns där, "halsbandet" på halsen var där, haklappen var där. Jag såg också då att dessa gröna ögon verkligen finns på fotot. Jag och han som körde kom överens om att det var Missy. Vi satte fällan i baksätet, jag satt med fingrarna in i buren hela tiden. Hon satt stilla sååå fint hela vägen hem, jamandes och kelade med mina fingrar hela tiden. Väl hemma släppte vi henne i köket. Hon sprang ut och till mig direkt, därefter till chauffören. Hon strök sig kring benen på oss och jamade. Hon sprang ut i hallen stannade, jamade och sprang ut i köket igen. Peter var så glad och uppspelt att han hällde torrfoder i kisslådan… Hihihi! När han fått rätt på saker och ting sprang hon rakt in i kisshuset och kissade, därefter ut igen till mig, jamandes, så jag tog upp henne i famnen. Då lade hon sin söta lilla haka på min axel, intill min hals och blev alldeles stilla. Såååå underbar liten näpen flicka detta är! Hon var mycket glad att få komma hem. Precis när jag skulle gå och lägga mig (30 minuter efter att jag lämnat henne) så fick jag ett sms av Peter: "Tack Jenny för all hjälp. Missy och jag ligger nu i sängen och gosar och myser." Redan? tänkte jag. Då är hon glad!
Ikväll pratade jag med Peter igen. Han hade knappt kunnat sova. Missy har haft mardrömmar hela natten. Hon har jamat, jämrat sig, sprungit med tassarna och haft ryckningar samt även andats snabbt emellanåt. Hon sov länge idag. Hon har magrat av så han ger mycket lite mat, men ofta. Han berättade också att grannarna kom på kaffe i förmiddags. Då sprang Missy rakt upp i famnen på grannfrun! Innan denna händelse så sprang hon och gömde sig när det kom folk och kom inte fram förrän en timme efter det att de hade gått. Idag sprang hon upp i famnen på en främling!
Jag försökte ta foton på henne igår, men det gick bara inte. Hon kunde inte vara stilla i 3 sekunder ens.
Hon är mycket glad igen över att få vara hemma och så är även Peter. Ägaren uppe i Kramfors är också väldigt, väldigt glad…
Jag har haft sååå mycket hjälp…: hawknest, monsi, annebeate och framförallt Vargtassen… Många, många tack, tjejer för att ni ställde upp för mig när jag verkligen behövde det. Utan er hade jag inte klarat av det, speciellt inte utan vargtassen som har stöttat mig varje dag! Ni är helt enorma! Jag kommer att återgälda detta, var så säkra!
Jag vill gärna uppdatera lite mer om henne de närmaste dagarna, så håll tråden gärna öppen!
Många nospussar från Missy, många kramar från mig, Peter och ägaren!

Underbart.

Underbart! 
Det var riktigt goda nyheter det här att Missy har kommit tillrätta igen. En riktigt dramatisk och spännande tråd det här med ett gott slut. Sådant gillar vi här.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Visst är det skönt!
Jag är sååå glad att hon kommit tillrätta igen…
Jag har inte pratat med Peter idag, men jag har lovat att komma upp och fika en dag. Tror att jag ringer honom imorgon. Jag har också sagt till honom att vad det än gäller, minsta lilla "konstiga" sak, så är det bara att ringa.
Det måste vara skönt och en trygghet för Peter att du Gunlog finns till hands.
Jag har också tänkt mycket på Missy i dag
och vilken lycka att hon nu kommit hem.
Jag har sagt till Peter att om jag inte kan svara så har jag er här inne! Många, många kramar till dig, annebeate!
Peter är den som känner lite att han kanske är till besvär, men jag tror inte han känner det när det gäller mig… Han vet ju att jag ställer upp när det behövs, hahaha!!!
Alltså, den här Missy är bara så go´!
Pratade med Peter…
Hon är riktigt rolig numera. Hon springer upp i fönstret i stora rummet, ner igen, upp i sovrumsfönstret, ner igen och upp i köksfönstret…
Hon är en riktig liten busa! Hihihi!
Det kom ett paket i min brevlåda igår! Jag öppnade det och däri låg det virkade kattleksaker. Jag är för gammal för dem så jag tror att de var skickade till Missy!
Jag tänkte ringa Peter idag och höra om han orkar med ett besök av oss imorgon. Jag tänkte ta med min son för att se hur Missy reagerar på honom… Eftersom hon har blivit misshandlad av barn innan, varit skygg efter det och nu inte alls är skygg efter "utflykten"… Kanske hon är positiv mot barn… Kevin är mycket duktig när det gäller rädda och nervösa katter. Vi har ju haft några stycken här.
Ska se om jag kan få några bilder på henne till er…
Vi ser fram emot bilder på den äventyrslystna lilla kattdamen! ;)
Ja, Lena… …om jag kan få några på henne… Hon är så livfull och underbar nu. Tyvärr kunde vi inte komma upp på en fika denna helgen. Peter har fått ta extra timmar nu på jobb, efter det att han varit hemma med sjukskrivning.
Jag får se om jag hinner med det nästa helg.
Nog längtar man efter bilder på lilla Missy.
Jag kan riktigt se framför mig hur hon far omkring hos Peter. Så skönt för henne att vara inne i värmen och bli ompysslad. Har ringt till polisen, djuraffären och videobutiken och meddelat att Missy är hemma igen. Glada tillrop från alla tre!