Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 6964 ggr
pia-app
0

Nässjömamman på djursjukhuset !

Kommer ni ihåg kattmamman och två ungar som Onslow bad oss härinne om hjälp med i somras . Hon hade hittat dom på ett läger i Nässjö. Vi var och hämtade dom och dom har bott hos oss sen dess och är snart flyttfärdiga. I fredags skulle vi kastrera mamma som när hon kom till oss var dräktig igen trots små ungar. Vi beslutade att ta bort ungarna i magen trots att det känns hemskt tycker jag men vi har ingen som kan ta hand om ungarna och dessutom kändes det väldigt tufft för mammakatt att få en kull direkt efter den andra då hon själv är knappt över året. Vi har väntat ett tag på veterinärens inrådan då lilla Gråis behöve få dia klart.

Operationen gick bra men i söndags ömmade hon väldigt när jag klappade henne och i måndags när vi var tillbaka hos veterinären så visade det sig att stygn inuti hade gått upp så det blev ny operation. I tisdags kväll kändes det inte ok igen utan tuttarna var väldigt spända så jag tänkte att hon fått mjölkstockning . Onsdag morgon till vet igen men det blev vätska och smärtlindring och svullnaden skulle ge med sig trodde han. I kväll kändes det inte alls bra när jag kom hem och hon ömmade massor igen. Då åkte vi till Valla djursjukhus i Linköping i stället och där blev hon kvar. Hon har feber och har vi tur så är det mjölkstockning och inflammation av det eller så är det bukhinneinflammation och då krävs operation och långvarig inläggning och hon kanske inte klarar sig.  Nu får hon antibiotika med dropp till i morgon och då ska dom ta ställning till vad vi ska göra.

Jag känner mig som en skurk att vi inte lät henne få ungarna i stället.Hon var så ynklig när vi åkte från veterinären och jag är rädd att ringa i morgon för vilket svar jag ska få.

Sen är det ju den hemska frågan när vet säger att ja det är ju en fråga om hur mycket ni vill lägga ut. Mitt spontana svar var ju att gör det ni kan vi får lösa det ,hon måste ju få all hjälp hon kan få. Men sen kommer ångesten över att vi redan nu har det enormt knapert i kassan och hur ska vi få ihop pengar till det här.

Vi startar nu en insamling till till mammakatts veterinärvård. Har vi tur och det är mjölkstockning så kostar det ju inte så mycket men är det något annat så blir det mycket dyrt.

Bidrag till Nässjömamman 9Livs BankGiro 430-7823, Märk insättningen med "Nässjömamman"

Det var ju ganska många som engagerade sig i henne och ungarna i somras så det kanske kan bli något bidrag.

Håll tummarna för henne !

Pia

9Liv

martdat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

visst minns jag de katterna, men, gjorde ni abort nu i fredas så måsste dte ju vart väldigt långt gånget ? hoppas  mamman blir frisk, antibiotika kan göra dundervärk, hopps på det ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

pia-app
0

Jo det var långt gånget men vi blev lite lurade för då vi var inne på Valla när vi hämtade henne hade han nästan svårt att avgöra om hon var dräktig eller inte så det var så precis i början. Men med facit i handen skulle vi självklart ha gjort det tidigare men jag är mest fundersam över att antibiotika inte sattes in i måndags efter den andra operationen och det verkade dom på Valla vara också.

Men jag har självklart dåligt samvete för att jag borde ha gjort annorlunda men jag förlitade mig på veterinären som sa att det var ok att kastrera henne. Men nästa gång ska jag fråga fråga fråga innan jag bestämmer något.

martdat
0

bara undrade, du är inte den första i värdshistorien som litar på en veterinär,Glad

pia-app
0

Nej jag vet men hädanefter ska jag gå på min egen magkänsla . Skulle bara önska att de veterinärer som jag skulle vilja anlita hela tiden till vår förening skulle kunna ge sådana priser så att det var möjligt.

Roslyn
0

Åhh jag håller tummarna för lilla mamman.

Putt för insamling så att adekvat veterinärvård kan ges.

[MadameAhlin]
0

Om Lena säger ja och hon måste nog bestämma det fort så hjälper jag gärna till att samla. kram ps minns väl hela denna märkliga historia sms Pia halva natten när de var dit och hämtade dem… ds

pia-app
0

Kl 11 får jag ringa vet för att höra hur det är med henne och vad man har tänkt sig. Så ont i magen är bara att räkna med.

Gullimat
0

Håller tummarna hårt

Alexej
0

Ha inte dåligt samvete! Vi aboterar också så mycket som möjligt och det är inte vi som lät honorna går ute och blir dräktiga.

Det finns fler katter än hem och vi sopar upp hela tiden efter kattägare som inte kastrerar sina katter. Det är de som gör fel inte vi!

Hoppas honan blir bra snart, borde går snabbt med penicillin nu.

Kram!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

pia-app
0

Tack Alexej

pia-app
0

Nu har veterinären ringt .Hon har en inflammation i buken och är mycket dålig. Det dom kan göra sa han är att öppna henne ,göra rent och lägga dränage och sen intensivbehandling med antibiotika. Kommer att kosta ca 15-17000kr och man vet inte hur det går. Han säger som alla förnuftiga människor att tänk på vad mycket ni gör för alla katter och det är ju inte säkert att hon klarar sig och vad pengarna kan användas till. Jag berättade att jag känner mig så skyldig så det är svårt att säga att vi bara ska ta bort henne utan att försöka.Jag har så svårt att pengar ska styra.Jag har nu ringt runt till några andra styrelsemedlemmar och vi får lägga lite själva,vi får låna lite och så försöka få ha en insamling här kanske. Vi tar inte av föreningens pengar. Sen kan jag tycka att vi borde få någon kompensation av den andra veterinären för Vallas veterinär höll ju med om att det var mycket anmärkningsvärt att katten inte fick antibiotika i måndags då hade prognosen varit en helt annan. Men det är väl inget att tänka på.

Vi har i alla fall i samråd med veterinären på Valla bestämt att han öppnar kisse och ser hur det ser ut i magen. Ser det hemskt ut och andra organ har angripits så får hon somna in . Ser det ut som att man kan göra något så försöker man med dränage och intensivbehandling.

Förstår att mammakatt inte har så stor chans och anar att det nog inte går och det är för jäkligt och det snurrar en massa tankar i huvudet om vad man borde ha gjort och inte gjort.

Nu går jag ner för räkning ett tag men får väl kraft igen det vet jag ju.

Pia

Ankie
0

men hualigen lilla kissen, men du kan ju inte förebrå dig själv heller det tynger ju ner ännu mer. Nu tänker vi på att lilla missen ska bli frisk och att det kommer att komma in pengar till henne så ni kan betala vetkostnader. Kram

Alexej
0

Klogt beslut!

Tydligen gick nånting fel vid kastreringen. Tycker ni borde ta kontakt så att den veterinären står för en del kostnader. De är väl försäkrade mot "tjänstefel".

Sedan tycker jag det låter väldigt mycket med 15- 17 000. De öppnar buken som vid en kastrering, kollar, spolar och gör rent, lägger dränage och ger henne penicillin. Inte mycket mer arbete än en kastrering.

Jag hade en hona som rymde direkt efter kastreringen och det tog några dagar innan jag kunde fånga in henne. Då hade såret gått upp, blivit infekterad för hon hade fått en massa jord osv i såret- var nångång under vintern. Såg hemskt ut. Veterinären öppnade henne igen, spolade rent allting och tejpade ihop henne- för det gick inte mer att sy. Hon fick också en dränage och jag spolade rent flera gånger om dagen. Veterinären tog några hundra för det. Honan blev helt bra och såret också.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

pia-app
0

Det är efterbehandlingen som kommer att bli så dyr då hon är så dåligt att hon måste ligga kvar så länge antagligen

Alexej
0

Kolla upp det. Att spola rent, byta dränage och stoppa in penicillintabletter i såret är inte svårt. Katten jag hade var dessutom skygg och gillade varken mig eller tratten men det gick.

En del kostnader kan man spara in ibland för de som är lite kunniga med katter kan ändå mer än "vanliga" kattägare.

Men det är bara min "fjärdiagnos", jag vet ju inte hur det är med katten.

emjon
0

Tråden om dessa kissar var ju en rysare på många sätt och som engagerade många här och glada blev vi när kissarna räddades av er.

Väldigt ledsamt att det gick fel vid mammans kastrering och jag förstår att det känns hopplöst när utveckligen blir så här. Det känns verkligen som felbehandling av vetten som utförde kastreringen. Med facit i hand är det ofta så att man ångrar sina beslut och misstagen blir till erfarenheter ibland väldigt dyra både känslomässigt och ekonomiskt.

Denna lilla kisse har varit med om mycket och är så ung så jag tycker också att hon borde få chansen och hoppas att hon klarar av detta och kan få ett bra liv.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

brutt
0

Jätteledsen av att få vetskap om den lilla kattmammans tillstånd nu efter kastreringen. Det är som jag förtått alltid risker med en sen abort och förstår att du nu önskar att den aldrig hade gjorts. Jag skulle aldrig våga sen abort oavsett vad någon veterinär eller någon annan sa men nu är det som det är och man kan bara göra det bästa av situationen. Avvakta och hör hur veterinären på Valla bedömmer hennes möjligheter till att bli återställd.

annebeate
0

Tänker så på lilla kattmamman.

brutt
0

18. Vi får hålla alla tummar och tassar vi kan för henne och att hon får den bästa tänkbara vården nu på Valla

pia-app
0

Nej jag gillar inte heller sen abort men det har fungerat förut och vem ska ta hand om alla kattungarna jag kan inte ha alla hemma hos mig. Vi har inte ett stödhem ledigt just nu. Hade katten dessutom fått antibiotika snabbt hade det nog inte sett ut så här.

brutt
0

20. Nej Pia jag förstår det mycket väl och att det är väldigt olyckligt  att inte Antibiotikan sattes in av den veterinären redan då.

Tänker på kattmamman och er förstår att det är en fruktansvärt  jobbig situation för er också. Önskar så att det går att hjälpa lilla mamman fortfarande.

[sarasvati]
0

Liten älskad kattmamma! Så förfärligt sorgligt. Säger som brutt, avvakta och hör hur veterinären på Valla bedömmer hennes möjligheter att bli återställd!

OCH, vetten som utfört de ursprungliga ingreppen (kastrering etc) ska absolut stå för kostnaderna. Men det är en lång och plågsam tid för katten, med oviss utgång, så låt som sagt Valla-veterinär bedöma.

Har själv en katt som kastrerades - fullt "normalt" vid ca 1 års ålder, på Smådjursakuten i Gbg. Operationssåret sprack upp ett dygn efter operationen. For direkt med taxi till Smådjursakuten. Bukhinneinflammation! Övriga organ inte angripna. Operation, tung medicinering, inlagd i ca 12 dgr. Mkt kritiskt, med återkommande febertoppar. Därefter fortsatt medicinering och tvångsmatning (kunde upphöra efter ngr dygn i hemmet då hon började äta själv) samt krage i ytterligare 2-3 veckor. Stygnen (stålklamrar denna gång) togs efter ett par veckor i hemmet. Kissen är frisk idag! Smådjursakuten stod för alla kostnader under inläggningen då det, som de sa, "ingår i garantin" (förutom ett par dygn = ngr tusenlappar, som jag betalade själv, då jag vägrade ta hem katten med feber). Min misse var/är försäkrad men försäkringen täcker ju inte komplikationer i smb m kastrering - för det ska så klart veterinärkliniken göra (förutsatt att ägare inte gjort "ngt fel" - i mitt fall föreföll avgörande att katten hade kragen på sig; lite försökte man fr klinikens sida, i efterhand, att jag ju klippt ned kragen men det var för uppenbart att ngt annat förorsakat eländet).

Kom ihåg att stygnen sprack upp på Nässjömamman till att börja med. Det ska inte ske. Därefter omoperation med fortsatta komplikationer. Det ska inte ske. Självklart att ursprungliga veterinärkliniken bekostar allt detta, dvs fortsatt behandling tills misse är återställd - om möjligt!

Hur som, det är ÄR en lång och plågsam behandling för kattmamma. Håller alla tummar för henne!

pia-app
0

Nu är kattmamma opererad ,det hade spruckit upp igen eftersom det var så infekterat och då blir huden så skör. Det var tydligen var både i buken och mellan bukhinnan och huden så hon har två dränage. Dom var också lite oroliga över att en del av huden var kall vilket kunde bero på dålig blodcirkulation och då var risken stor att vävnaderna dör och då är det kört. Så prognosen är inte god men de närmaste timmarna och dagarna är avgörande sa veterinären.

Jag försökte fråga henne om varför det blev så här och vad som gick fel under den här veckan men hon var väldigt försiktig med att komma med kritik mot den andra veterinären.

Jag tar på mig att jag räknade fel på tid och inte trodde att det var så långt gånget ,hon var dessutom inte så tjock så jag blev nog lurad där också.  Vi beslutade också att ta bort ungarna då vi inte har någonstans att göra av dom. Men jag ringde veterinären innnan och frågade om det skulle gå att kastrera och ta bort ungarna och det var inga problem sa han. Sen sa min man när han lämnade henne att om det var för långt gånget när han kände på katten så skulle dom låta bli. Men det här kan jag egentligen ta för oftast går operationerna bra och det kan bli komplikationer efter alla ingrepp.

Men sen : i måndags morse skickade jag henne med en annan i föreningen till vet med en tvåsidigt skriven lapp med alla symptom mm. En vet ringer och säger att vi kommer att vätska upp henne och ge smärtstillande. Jag säger då till att jag tycker att det är konstigt att hon ömmar långt upp på sidorna och kunde inte stygnen inuti lossnat, men det var ingen fara. Efter

en och en halv timme så ringer vet upp och säger att du hade rätt och att nu blir hon opererad igen. Hon kommer hem och är skaplig då hon fått så mycket smärtstillande och hon får bo i en stor hundbur för att inte röra sig i onödan.På onsdagsmorgonen ömmar hon likadant igen och det är rött kring tuttarna. Tillbaka till vet som återigen vätskar upp och ger starkare smärtstillande. Inga särskilda restriktioner. Torsdag kväll till Valla då hon är mer påverkad och dom behåller henne direkt och pratar om bukhinneinflammation.

Första veterinären på Valla som jag pratade med höll med om att det var konstigt att antibiotika inte satts in efter omoperationen i måndags. Den jag pratade med nu var mer försiktig och sa att det kan ju komma så fort men hon har ju ömmat på samma sätt sen i söndags.

Ja nu är det som det är och nu är det bara att vänta och hoppas även om chansen för mammakatt inte är stor. Jag ska aldrig mer ta bort några ungar i alla fall,vi får väl lösa det på något sätt.

brutt
0

Stackars lilla mamma katten och stackars er .Allt för att den här lilla hon katten var lämnad ute okastrerad  med tydligen även okastrerad hankatt i faggorna och kom ihåg att det var så det började och inte erat fel att det var så.

Nu får vi vänta och hoppas på att behandlingen kan hjälpa henne.

Hawknestgrove
1

Oj… Först och främst, det är inte på grund av att du aborterade sent som detta hände. Kastreringen blir varken svårare elelr lättare om det är långt gånget. Vi har kastrerat två katter jhär i 7:e veckan, nästan 8:e. OCh inga problem har det varit. Båda katterna hade  10-11veckors kattungar  hemma också, så det hade blivit kaos.

Så låt ingen skugga fall på sen kastrering i sig. Ok det är alltid lättare att se svaret med faciti hand och  visst,  klart det hade varit bättre att kasterera tidigare. Men troligen hade denna kisse fått komplikationer vid förlossningen också i så fall, om det itne berodde på att själva kastreringen i sig var slarvigt gjord. OCh då hade det kvittat, sent eller tidigt.

Så det är synd att du råkat ut för så mycket fel så du tänker i de banorna att inte göra sen abort alls i fortsättningen.. Hoppas det går bra för kisse nu.

Ungefär som om jag skulle  låta bli att kastrera en honkatt, då jag faktiskt för många år sen blev av med en katt i samband med en kastrering. hon vaknade aldrig. MAn har otur ibland. Så är det bara.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

OCh putt om det går… ännu ett ömmande fall…

brutt
0

Tycker inte vi ska göra den här viktiga tråden om Nässjömamman till en tråd emot eller för sen abort. Men det är självfallet så att ju längre gången mamman är dessto större risker vid och efter operationen och det ska man inte bortse från.

[Murr]
0

Känslomässigt blir det ju svårare och även det att operationshålet blir större. Det gör att vanliga stygn inte alltid räcker heller. Puttar för insamling och hoppas att hon ska bli frisk.

[Murr]
0

Med vanliga menar jag självupplösande stygn. Bäst att förtydliga.

brutt
0

Puttar för detsamma!

Hawknestgrove
1

ja, jag vill bara inte att det ska bli en skrämselpropaganda heller. För här är det faktiskt frågan om, en vet som tydligen inte kunde sitt jobb ordentligt. Alltså, ärligt talat, hur hade denna vet kunnat fixa ett kejsarsnitt? Eller en förlossning med kompliaktioner? Så jag  vill ju i alla förtvivlan försöka få bort skuldkänslorna hos Pia-app och i stället i denna förtvivlan försöka hoppas och i stället lägga skulden på just yrkesmannen som handlat så himla fel.

[Murr]
0

Självfallet skulle mamman fått penicillin och där är det en veterinär som handlat fel. Inte Pia-apps fel. Hon litade bara på veterinären vilket man också ska kunna göra.

Hawknestgrove
0

Precis. Nu får vi hoppas att det går bra. Man kan ju faktiskt säga, att den lilla stackarn hade troligen fått svåra komplikationer vid förlossningen också.

majvi
0

Visst har det funnits fall här på hittekatter där katten har varit dräktig i tidigt skede men man har inte velat kastrerat och sen har man väntat och väntat på ungarna och till slut har det blivit ett dyrt besök hos veterinären.

Den här katten har ju ungar tidigare, dräktig igen , hon kan vara medtagen av det och har haft lättare att råka ut för en infektion.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Hawknestgrove
0

Precis. OCh här var det ju frågan om  små ungar, ung mamma, som tgroligen var i rätt dålig kondition från början  också. Så skuldbelägg dig itne PiaApp. OCh var itne rädd för att göra samma sak igen, men ifrågasätt verkligen vetens handlande.

Lena
0

Vill först och främst säga att insamlingen är godkänd!

Stackars lilla mamman, vad svårt det ska vara ibland. Både för de utsatta katterna och eldsjälarna som hjälper dem. Vi får hålla tummarna för kissen att allt trots den dystra prognosen går bra. Nu får hon i alla fall chansen genom att ni inom 9Liv har engagerat er.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

pia-app
0

Hawknestgrove jag skrev  det där om att inte göra sena aborter precis efter samtallet med veterinären och jag vet att det är nödvändigt i många fall så vi kommer säkert att göra det igen . Det var ju med tanke på mammakatt med sina två ungar här och att hon nog bara är året som vi tog beslutet samt att vi inte vet var vi ska göra av alla katter. Men allt känns bara så eländigt just nu efter att jag har försökt få hjälp i en vecka och så grubblar jag på vad jag skulle gjort annorlunda och varför jag inte gjorde det tidigare och fick hon röra sig runt för mycket när hon kom hem. Ja ni vet allt bara snurrar runt i huvudet.

Tack för ert stöd det känns skönt att ni finns runtom och vet hur det är. Känns lite dumt när man får smyga iväg på jobbet och prata med veterinär och sen in och gråta en stund på toa .

Rapporterar när jag vet mer.

Vill ni bidra med en slant så  är vårt bg 430-7823

Pia

Hawknestgrove
0

Inte ditt fel!!!! Slå in det i  ditt huvud. OCh du handlade rätt!!! För om du  tänker lite, så hade en normal katt med normal hälsa klarat detta till 100%. Nu var något fel. OCh det hade troligen slagit ut även om hon hade fått gå tiden ut och föda sina ungar. Plus tillägget, att veten måste ha handlat väldigt fel. Sår går inte upp så där…..Coh blir inte normalt infekterade så heller. Vi hoppas på det bästa…..

pia-app
0

Tack Hawknestgrove, jag ska slå in det i skallen.

I kväll har vi i alla fall räddat en katt från avlivning och lämnat honom till ett stödhem med en liten tjej som var så lycklig och hade bäddat så fint till katten.

Luecca
0

Andra har sagt det så bra redan… Ville bara skicka en kram och jag skickar all styrka till lilla mamman! Kyss

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Sidentass
0

Åhhhh…vilken långdragen och jobbig historia..Pia..du är så beundransvärd så jag finne inga ord för det…..lille stackars kisse….vilken tur ändå att just du finns för henne..puttar och kramar…

[MadameAhlin]
0

Det ska väl finnas nån slags fons för sånt här? Men ska inte den förre veten betala kalaset när det är han som ställde till det? Han får antingen betala detta eller åtminstone halva kostnaden. annars får ni göra en anmälan på honom. Så får det ju inte gå till. Jag ska tigga in pengar så gott det går till henne men troligen kommer hon inte klara det. Bässt vore om hon slapp allt detta och bara fick somna in. Men vi får hoppas på det bästa nu.  kram till er alla!

pia-app
0

Jag tror det blir mycket svårt att få den anda veterinären att betala något av det här men vi ska ringa honom på måndag.

Sen litar jag till 100 % på Valla och dom kommer inte att låta mammakatt lida i onödan men det är klart att just nu lider hon men kan det leda till att hon får ett långt och bra liv så är det kanske värt det. Det som är skönt med att hon är inlagd är ju att dom kan ge smärtstillande när det behövs på ett helt annat sätt än när hon är hemma.

Nu sitter jag här med mobilen och är nervös för dom skulle ringa om det sker någon akut försämring och då ska hon få somna in annars ska jag ringa kl 11.

kattassen
0

Oj vad bedrövligt det blev för lilla mammakattRynkar på näsan Hoppas verkligen att ni kan få en upprättelse med den första veterinären. Om inte kanske ni skall kontakta Djurens Jurister eller något liknande för att få lite stöd hur man går vidare.

Nu får vi hålla tummarna för att kattmamman blir återställd.

Och lova att inte ha samvetskval!! Det här var inte ditt fel Pia!!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Gullimat
0

"42

Vi kan inte säga att hon inte klarar sig och att det är bäst hon får somna in. Vi har ju inte alla fakta.

Gullimat
0

"42

Vi kan inte sitta här och säga att hon inte klarar sig och att det är bäst att hon får somna in, vi som varken har sett eller vet hur hon ser ut.

Kan bara hålla tummarna hårt

lillmymlan
0

Pia, jag tänker massor på er och mamma katt… såklart att vi alla håller tummar och tassar och svansar här hemma…

Kram på er mitt i bedrövelsen och oron!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Roslyn
0

Håller tummarna och hoppas.

pia-app
0

Nu har jag pratat med Valla .Hon är lite piggare i dag än innan operationen men faran är absolut inte över sa veterinären. Det hade varit stopp i dränaget i morse men det hade dom fått loss och var har runnit ut. Hon ömmar mycket och det är ju svårt att säga om det beror på operationen eller mer var. Hänger på vilken motståndskraft hon har och hur hon svarar på antibiotikan i fortsättningen. Vi kom fram till att det ar fortsatt allvarligt men lite stabilare.

Hon var inte så lätt att ha att göra med heller sa dom och jag vet ju att hon hatar tratten och då är det fräs och klös. Hon ville inte äta.Om hon inte har blivit sämre i morgon ska jag fråga om jag får komma dit och hälsa på och ha med hennes älsklingsmat Sheba kalkonfrikassé i sås. Vi har haft en liten procedur med att jag duttar lite sås på nosen några gånger så att hon känner att det är gott och sen äter hon.

Håll tummarna !

emjon
0

Här håller vi också tummar och tassar för att lilla tösen klarar detta.

Lena
0

#49 Så bra ändå Pia att hon verkar lite bättre i alla fall. Det känns ju som ett gott tecken. Det vi kan göra nu är att tänka positiva tankar över hela landet. Ofta kan det ha en förgörande kraft.

Oftast mår katterna bäst när de är med de sina som känner dem. Man har ju alltid sin knep för att få dem att må bra och äta sin mat. Hoppas du kan komma och hälsa på henne en stund.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

emjon
0

#49 Skönt att hon är lite piggare även omn faran inte är över. Tänkte på om det skulle gå bättre med en mjuk uppblåsbar krage istället för tratten kanske värt att prova.

pia-app
0

Har läst lite omdömen om den veterinär vi var hos och dom är bara positiva och innan det här skedde så var det ju bra. Så jag hoppas att samtalet med dom på måndag blir bra och att vi kan diskutera vad som hände och vad vi kan göra. Bör ju vara i deras intresse också så det inte händer igen.

UlrikaD
0

Tycker denna hona verkar vara en fighter. Hon har varit med och sett till att hennes bebisar får det bra. Jag tror hon klarar det här!Skrattande

MewTwo
0

Vi kör igång en auktion på lite kattsaker på Wikkibloggen http://metrobloggen.se/wikipedia/en-liten-wikki-auktion-nr-1-nassjomamman/ ochhoppas i alla fall kunna hjälpa till lite grann!

Kram Mew2

Lena
0

#55 KyssSkrattande

MewTwo
0

Kissen som kämpar för sitt liv måste väl få heta någonting?

Jag hoppas på ett litet under så att hon blir frisk och kry igen… Redan glada bud på auktionen! ♥

/Mew2

pia-app
0

För oss här hemma har Mammakatt blivit som ett namn även om det är knasigt.

Duger det eller ska jag hitta på något annat ?

Sagolika
0

Nessie eller Nässla för att hon kommer från Nässjö kanske?

pia-app
0

Tack för förslagen Sagolika,inte så dumma. Men jag har så svårt att tänka att hon heter något annat än Mammakatt .

Nu precis ringde veterinären och jag hoppade högt eftersom jag trodde att det var tråkiga nyheter när dom ringer. Men han ville bara  berätta att även om vi inte kan blåsa faran över än så är det stabilt och ett lite plus som han sa. Det har runnit ut mycket var genom dränaget och hon har ätit och druckit. Sen har hon visat temperament vilket han tyckte var mycket bra för då mår hon bättre. Dränaget kvar åtminstone till i morgon och intravenösa antibiotikan tills vidare.

Hoppas nu att det fortsätter så här

Tack för att ni vill bidra till henne på olika sätt. Det är ett jäkla problem det där med pengarna och den här gången får jag försöka stå för ganska mycket själv då jag inte vill att det ska göra att vi inte ska kunna hjälpa andra katter i föreningen.

Roslyn
0

GladKämpa på lilla kattmamma.

Lena
0

#60 Underbart att höra Pia!

brutt
0

Så skönt att höra att Valla bedömmer läget som lite mer stabilt nu i alla fall även om faran inte är över.

Nessie är ett trevligt namn som Sessie fast ett N istället lätt att säga och att lyssna till.

Fortsätter tänka på henne och vi håller fortsatt tummar och alla tassar för hennes tillfrisknande.

Hawknestgrove
0

Nessie är ju namnet på odjuret i Loch Ness…..

brutt
0

Ja visst men det här är ju en liten katt och namnet får väl användas av fler.Kan ju också stavas Nässie om man vill.

Vi får se vad Pia och Micke bestämmer.

emjon
0

Härligt med att det verkar gå åt rätt håll och att mamma katt äter och dricker är ju ett gott tecken.

pia-app
0

Hej

Vi känner att för oss är hon Mammakatt(det ska sitta ihop) så det får hon heta så länge vi har hand om henne. Men tack för ert engagemang vad gäller namnet.

brutt
0

Okey då respekterar vi namnet Mammakatt förstås ni känner henne  bäst och vad som passar.

Gullimat
0

Härligt att höra mammakatt mår bättre. Håller tummar och tassar från Svedala

Alexej
0

Jag har haft en katt som fick heta mammakatt under hela sitt liv;)

[sarasvati]
0

Heja Mammakatt! Goda tecken låter det som. Tummar, tassar, svansar och klor - samt BÖNER till ALLa goda krafter - för fina Mammakatt som orkat så mycket!!

#53 Rätt inställning. Menade inte heller med mitt tidigare inlägg (där berättar om vetklinik som stod för kostnader vid komplikation efter kastrering) att man ska köra med stämningar/hot pga felbehandling etc. Istället helt sakligt, lugnt och fint. I allas intresse… Och vetkliniker har försäkringar för dylikt.Det är egentlien alldeles självklart. Och funkar bäst utan (ömsesidiga) försök till angklagelser (hur berättigade de än kan vara ;-)).

Nospussar med hopp till Mammakatt och Rosor med tröstetankar till pia-app med 9liv!!!

Sagolika
0

Jag har en som heter Hera, som jag alltid kallar Herakatt.

pia-app
0

Nu har jag smitit iväg för att skriva det här inlägget som jag hoppas att ni läser ordentligt.

Jag blev nyss uppringd av den veterinär som tog hand om Mammakatt först. Han hade läst vad vi skrivit här och var upprörd över det vilket jag har förståelse för. Vi gick igenom vad jag skrivit och han talade om att han kände sig påhoppad här då han inte kunnat göra något då vi inte ringde honom i fredags. Det har han fullständigt rätt i ! Det var jätteklantigt av mig och det enda förklaring jag har är att jag var inte i balans alls överhuvudtaget efter den veckan och dessutom ligger det mesta kattjobbet med allt vad det innebär på mig och sen började jobbet i fredags också.

Ingen ursäkt men en förklaring.

Jag var en upprörd kattägare som hade fullt upp med att bestämma om katten skulle opereras eller inte och fundera på var vi skulle få pengar ifrån.Så jag tänkte överhuvudtaget inte på att ringa och informera den första veterinären. Dessutom var jag ju missnöjd med det som var gjort under de återbesök vi haft. Det var dumt av mig och dessutom kanske det blev lite fel att skriva här. Men för mig är det här ett ställe där man får hjälp,idéer och tröst och det kändes som att ni skulle få veta om mammakatt eftersom så många var inblandade i somras.

Sen står jag fast i min kritik över hur efterbehandlingen var och att man missade saker där och det har jag sagt och det vi kom överens om var att inget är svart eller vitt och att veterinärer kan göra fel också.

Efter en diskussion som från början var ganska hetsig där vi beslutade att avsluta vårt samarbete blev det till slut ett bra samtal tycker jag och där vi kom överens om att vi fortsätter att samarbeta.

Jag har sagt till veterinären att jag går ut och skriver det här på Hittekatter och jag menade inte att hoppa på någon men att jag hade kritik men den skulle jag som sagt ha tagit med veterinären först och inte lagt ut här. Känns ändå bra att samtalet slutade i en bra ton och att vi förhoppningsvis kan fortsätta vårt samarbete.

Nu väntar jag bara på att kl ska bli 11 så att jag kan ringa och höra hur det är med mammakatt .

Jag får ju också lära mig att det kostar att inte tänka rätt då den första veterinären säger att han skulle ha fixat det gratis och nu kommer det ju som sagt att kosta en hel del.

Pia

9Liv Östergötland

Alexej
0

Bra att ni kunde prata ut om det som hände. Samtidigt finns det tyvärr en del veterinärer som gör feldiagnoser, felbehandlingar eller är otrevliga och negativa till upphittade katter.

Jag har tex fått en insulindos för en katt som skulle ha dödat katten om jag hade föjlt veterinärens dos och jag vet inte hur ofta jag fick höra att den där katten är väl inget att ha eller liknande om mina skygga katter.

Så jag förstår din reaktion, är man inte nöjd går man till ett annat ställe. Samtidigt är mycket missförstånd och kan oftast redas ut.

pia-app
0

Dagens rapport om Mammakatt:Den veterinär som vi pratade med i dag hade inte sett katten sen i torsdags och hon sa att det var inte samma katt i dag som då. Hon är mycket piggare,ena dränaget har gått att plocka bort och går allt som det ska så får hon komma hem i morgon eller på onsdag.

Josefa
0

Glad

bymaruska
0

Hurra vad jag blir glad! där ser Du, det var inte kört och du tog ett helt korrekt beslut trots att prognosen var dålig.

M-H

bymaruska
0

Hurra vad jag blir glad!

M-H

Sherwood
0

Det ser med andra ord riktigt lovande ut eftersom det går starkt åt rätt håll. Då kan vi börja sala in lite kulor åt detta ändamål.

Gullimat
0

Underbart Glad

pia-app
0

#79 Det var nu uppe i 16000 kr. Blev ju extra då det var en helg också som hon var inlagd.

Ankie
0

åh fasiken att det ska vara så dyrt med vård….

hoppas ni får in pengar så det täcker…..

Lena
0

Det var lovande nyheter om mammakatt Pia! Det verkar som att alla tass och tumhållning ute i landet har gjort lite nytta ihop med behandlingen!

[neveragain]
0

Vilken historia! Bra jobbat tjejer och Mammakatt! :)

Klart alla veterinärer kan göra fel men att inte sätta in antibiotkabehandling efter ett så pass stort ingrepp (det är definitift ett stort skillnad mellan kastrering av icke-dräktiga honkatter eller dräktigheter i tidigt stadium och abort vid långtgången dräktighet, Hawknestgrove) anser jag är ett slarvigt och allvarligt miss.

Huvudsaken är att Mammakatten är på bättringsvägen :)

pia-app
0

Nu är de två hundburarna som vi har ihopsatta till en stor så att hon har en toa avdelning och en mat och sov avdelning. Allt för att det inte ska komma några bakterier in i såret.  Bäddat med handdukar och fin fleecefilt. Sheebas kalkonfrikassé inhandlad.

Håll nu tummarna att det är lika bra i morgon och att hon får komma hem.

vilda-hilda
0

Gör vi absolut.

Nalle

Lena
0

Konstant tumhållning pågår här!

lillmymlan
0

Håller tummarna stenhårt för Mammakatt Kyss Älskar namnet! Kyss

*Nalle Puh*

emjon
0

Själklart håller vi alla tummar och tassar vi har för mammakatt.

Roslyn
0

Glad Goda nyheter. Önskar jag var miljonär så alla kunde få av guldregnet.

Tror på media. Om man skriver en liten histria om bakgrunden och vilken kämparanda både hos tjejen på kolonin och Mammakatt.

Gullimat
0

Tummar och tassar här också

Hawknestgrove
0

#84. Klart som 17 att det är skillnad! JAg har väl aldrig påstått något annat1 MEn att skuldbelägga sig själv för att man gör en god gärning, som egentligen inte skulle vara några problem det var det jag var ute efter. Samt att inte fler blir avskräckta för att ta ett sånt beslut. Så jag undanber mig nedsättande kommentarer som förgiftar en så trevlig tråd.

pia-app
0

I dag får Mammakatt komma hem !GladVi åker och hämtar henne på em. Skriver mer i kväll.

Hawknestgrove
0

Det var goda goda nyheter. KRam från en som tyvärr inte har råd att hjälpa till ekonomiskt…

pia-app
0

Nu är hon hemma. Hon ligger nere i gillestugan i den stora buren och hon har spunnit och trampat när jag kliat henne bakom öronen som hon gillar. En massa förhållningsorder och mediciner så det blir att gå upp tidigare på morgonen.

19800 kr gick det på !!! Summan jag skrev i går var den utan moms. Så jag är självklart jättetacksam om någon vill sätta in ett bidrag .

Hoppas nu bara att allt går vägen här hemma.

Hawknestgrove
0

Då puttar vi för hjälp åt denna tjej

brutt
0

Skönt att läsa att hon spinner och trampar den lilla mamman och att hon gillar kliet bakom öronen.Så skönt att hon har klarat av den kritiska tiden på djursjukhuset.Nu får vi hoppas att hon blir starkare och mår bättre för var dag som går

Bäst att lyda alla förhållningsorder strikt nu hoppas hon är lätt att medicinera det brukar ju annars kunna ta sin tid och du ska ju hinna till jobbet också på mornarna.Tänker på Mammakatt och er.

pia-app
0

Nu har jag varit nere och nattat henne och hon spinner och trampar och äter torrfoder och Sheba och verkar vara så nöjd trots att hon får ligga i bur. Det enda som är irriterande är tratten. Såret ser fint ut inte alls svullet och rött. I morgon kör vi igång med all medicinering och koll av feber mm.Då är hon kanske inte lika glad.

Lena
0

Härligt Pia att höra att den kära kattmamman är hemma från sjukhuset! Att hon äter, spinner och trampar är ju också positiva tecken. Nu håller vi tummarna för en fortsatt lika fin utveckling!

Alexej
0

Sa inte den första vetrinären nåt om ersättning?

pia-app
0

Det blir ingen ersättning,se mitt inlägg #73. Jag vill inte ställa till det för vår förening och vi behöver ha veterinärer som ger oss överkomliga priser.

Rapport om mammakatt som självklart lyckats få av sig tratten i natt . Såret var fint och vi var jättekompisar när hon åt sin mat och kelade. Sen var jag inte lika poppis när det skulle bli penicillin och smärtstillande. I kväll ska vi ta tempen,jättekul!

Gullimat
0

Fortsatt tummhållning för mammakatt och pussa henne mycketKyss

Lena
0

#101 Så bra att såret ser fint ut och att mamman går med på behandlingen även om hon inte jublar.

MewTwo
0

Wikkis auktion ger i alla fall 650 kr som kommer direkt till ert konto! Skrattande

//Mew2

pia-app
0

Tack så mycket !!Glad

MewTwo
0

Mjau, den snälla auktionsvinnaren lade till så det kommer faktiskt 800 kr - tänk vad underbara människor/kattälskare det finns!

pia-app
0

#106 Underbart !

Nu har hon precis fått sin medicnin och kvällsmat och är så kelig och vill ju komma ut ur buren. Ska ringa och fråga om jag kan släppa ut henne i rummet i morgon då har det gått en vecka sedan operationen. Man blir ju lite extra nojig efter en sådan här grej.

Tack också för det 1000 kr som kommit in i dag till mammakatt.

[MadameAhlin]
0

Jag kan bidra med lite om någon vill köpa saker från mej så skänker jag grejerna!! Vart kan man lägga upp en auktion? Jag har massor av både kattsaker och annat. Men ont om kontanter just nu men ett bidrag ska jag skicka.

[MadameAhlin]
0

Jag har också skickat healing till Mammakatt hela tiden så hoppas den gör susen också!! Jag vill tacka alla i teamet som är såna riktigt stora djurvänner! PUSS kram Kyss

Hawknestgrove
0

#108 du har lilla Hittekatters eget insamlingsforum, som så många glömmer bort.

http://insamlingsauktioner.egetforum.se/

sen kan du ju själv lägga ut saker på Tradera.

pia-app
0

Tack Mewtwo för auktionspengarna. Dessutom har 200 kr kommit in från en medlem till Mammakatt så hittills 2000 kr.

I kväll ska Mammakatt få gå ut i rummet och slippa buren ,nu har det ju ändå gått en vecka sedan sista operationen. Men till natten får hon krypa in igen. Vi riskerar inget.

vilda-hilda
0

Pia det är ju förfärligt att inte mer pengar kommit in. Lille Dunder som fick OP sitt Öga akut har dragit in 60 000 tak vare reportage i tidningarna. Läs på KKS sida under Dunder. Något att fundera på???

Nalle

Sherwood
0

Artikel i tidningar eller tidningarna brukar göra stor skillnad, har jag märkt ett antal år bakåt.

Kalli
0

Lilla mammakatt då, var skönt att höra att hon är bättre!

brutt
0

Skönt för henne att få röra sej fritt en stund och bra att ni inget riskerar.Märker iaf att mitt lilla bidrag ännu inte är hos er Hoppas flers bidrag bara ännu inte hunnit fram.

Lena
0

Härlig läsning att allt fortsätter att gå bra. ;)

lillmymlan
0

Men lönen kom ju igår för många, hoppas att det syns efter helgen.

Håller med #113. kanske att man kan skriva om detta och få mer uppmärksamhet?

Håller tummarna för Mammakatt och bebbarna.

*Nalle Puh*

pia-app
0

Tack för att ni engagerar er i penningfrågan. Det är klart att det är en källa till ont i magen men i kväll struntade jag i det ett tag då hon fick komma ut ur buren. Trots tratt har hon lekt med råttor,fjädrar.bollar,kelat och legat hos mig i soffan och bara spunnit. Jag satt och tänkte på det att hade jag lytt de förnuftiga råden så hade jag inte fått se denna lyckliga katt och hur skulle jag ha kunna förvägra henne denna chans det hade ju aldrig gått. Det var vi som åkte till Nässjö och tog henne från den miljö hon var van vid. Så det är bara att beska med kostnaden. Min stora skräck är just nu att någon av mina egna katter ska bli sjuk så att vi får någon stor veterinärräkning där.

Jag vill inte så gärna ta upp det här i tidningen då det blev en jobbig diskussion med första veterinären och det känns som att då äventyrar jag det samarbete som vi ska fortsätta att ha. Det finns ju inte så många här som ger oss vettiga priser. Samtalet  med honom slutade ändå ganska bra och positivt och det är viktigt för föreningen.

Hoppas att många läser det här och att de kanske kan ge ett litet bidrag var .

annebeate
0

Det är underbart att det gått så bra för Mammakatt.Glad  Tack Pia för all din omtanke om henne.

Jag kommer i helgen att överföra ett bidrag till Mammakatts veterinärkostnader. Hoppas nu att många andra gör detsamma.

Lena
0

Vi får nu försöka hjälpas åt att ge ett litet bidrag var under måttot alla bäckar små ger snart en stor å. Det är ju värt hur mycket som helst att mamman nu leker och mår bra!

Ankie
0

men hur mycket skulle vi behöva ge var och en om vi hjälps åt i detta? Om vi som är mest aktiva här och skriver kan ge en liten slant var….Jag tror ju inte alla medlemmar på hittis kan hjälpa, men vi som är in då och då… jag kan inte undvara så mycket men många bäckar små…

Lena
0

#121 Om alla ger 50:- var kommer det att bli en del. 50:- brukar man ju kunna skaka fram även när plånkan är svältfödd.

lillmymlan
0

putt

*Nalle Puh*

Sherwood
0

Lyckades skaka fram för detta ändamål 200 kr som går in på måndag, men om alla vi som häckar här ibland, ger något så får vi se var vi hamnar.

pia-app
0

Vad snälla ni är !

Alexej
0

Har du kollad fonder?

pia-app
0

Jag har kontaktat Djurens Rätt kring Chickas minnesfond men Siv som har hand om det hela kommer inte förrän i morgon så då ska jag ringa igen.

Lena
0

#127 Hoppas att de kan bidra med något också!

Alexej
0

pia-app
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog några bilder på Mammakatts ungar i dag . Nästa helg flyttar båda till egna hem. Bild på Mammakatt kommer också.

pia-app
0

Här kommer Slappistjejen

Sherwood
0

Otroligt söt och att hon just nu njuter av livet går inte att ta miste på.

pia-app
0

I dag hade det kommit in 1100 kr till Mammakatt. Hon och jag tackar !

I dag har hon sluppit tratten vilket är en stor lycka !

annebeate
0

Hoppas alla som kan skänker en slant till Mammakatt.

pia-app
0

Här kommer några bilder på Mammakatt efter att den förhatliga tratten åkte av. Det var inte lätt att ta kort då hon bara ska kela. Kan inte tro att det är samma katt som för en och en halv vecka sedan.

pia-app
0

Tvätt Tvätt

pia-app
0

och mera tvätt

pia-app
0

Nog verkar hon ganska nöjd

emjon
0

Underbara bilder och visst ser hon mycket nöjd ut och trivs med livet så härligt att man blir tårögd över hennes snabba tillfrisknande lilla gummanKyss.

Hawknestgrove
0

Toppen…… KAn bara putta för att den lilla flickan får mera hjälp….

lillmymlan
0

Putt

*Nalle Puh*

Gullimat
0

Hon ser jättenöjd ut Mammakatt, härligt hon har tillfrisknat rejält

lillmymlan
0

putt för en slant för Mammakatt

*Nalle Puh*

martdat
0

härligt att se henne pigg o glad;),,

pia-app
0

Mammakatt mår fortsatt bra och är överkelig så att det blir bitande mellan varven och sen ska det lekas. Finns det någon i närheten av Norrköping som skulle vilja vara stödhem åt henne ett tag så att hon inte behöver bo i vår gillestuga. Men jag vill helst inte att det ska finnas andra katter där. Vill inte riskera något med ev slagsmål och så ,känns som att det behöver vara lite lugnt kring henne. En månads rehab pratade veterinären om .Har en person som jag ska försöka övertala i morgon men har ni något tips så skriv.

I dag har båda ungarna flyttat. Lite sorgligt men dom har fått bra permanenta hem båda två. Lilla Gråis flyttade till Roserberg utanför Stockholm ,en idyll mitt ute på landet. Ett stort hus med en massa spännande skrymslen och en trappa som hon genast skuttade i . Dessutom en storasyster som fräste lite välkomnande men sen tittade lite nonchalant på den lilla som försökte se ut som en skräcködla. Hon kommer att vara innekatt till nästa sommar och sen får hon jättefina jaktmarker när hon vill gå ut.

Svartis bor kvar i Norrköping hos våra bästa kompisars son. Två ungkarlar som ska campera ihop. Han hade direkt hindrat nya husse från att spela spel på datorn genom att lägga sig på musen och sen somnade han där.  I kväll ser han fotboll med killgänget och han var i sitt esse när jag ringde och frågade hur det gick. Nya husse skippade en föreläsning på universitetet för att Edgar som kisse ska heta inte skulle behöva vara ensam första dagen. Det är rätt person tycker jag .

Så det känns jättebra att de har fått så bra nya hem och i natt så ska mina egna katter återiigen få sova i min säng. Det har ju varit stängt för kattungarnas skull och mycket orättvist enligt dom.

Så just nu är det ganska bra och i går var vi i tidningen så i morgon ska vi hälsa på i några nya stödhem som har anmält sig.

Nu är det bara denna eviga penningfråga som gnager men det får lösa sig varefter.

Lena
0

Kul att få se bilder på mamman efter att pärsen är över. Hon ser ju så fin och pigg ut! Även bra nyheter att bebbarna fått nya och bra hem! Hoppas det löser sig med bra hem även för mamma katt!

martdat
0

det var en av killarna på lägrret som adopterade den lille va ?

pia-app
0

#147 Ja det var en av ledarna och jag fick en helt annan bild av honom nu. Omtänksam och jättetrevlig. Han hade ju dessutom en katt som bara flyttat in till honom och som var jättefin. Tror bara att han inte tänkte till ordentligt när han var på lägret och han lämnade ju Lilla Grå till oss så fort vi berättat om föreningen och hur vi tänkte. Så det känns jättebra. Han skickade sms i går kväll om att det var stort spinnkalas.

filippa45
0

Jag är inte inne här så ofta men jag vill i alla fall putta för bidrag till Mammakatt. Många bäckar små…….

Sidentass
0

Men så finfina bilder!!

Och så lägger jag en putt !!

pia-app
0

I morgon ska Mammakatt få ta bort stygnen och sen måste vi hitta ett stödhem åt henne så att hon får mer sällskap. Hon kan inte vara i vår gillestuga så mycket längre,hon har det så tråkigt.

lillmymlan
0

Putt för bidrag och putt för stödhem :)

*Nalle Puh*

pia-app
0

Nu har mammakatt tagit bort stygnen och det såg fint ut. Så nu väntar hon bara på ett eget hem.

Roslyn
0

Putt för ett eget fint hem för duktiga, tåliga kattmammaKyss

pia-app
0

Har redovisat de pengar vi fått in under tråden Insamling Nässjömamman.

Jag har fått ett mycket trevligt mail ifrån en kvinna som skulle vilja ha en katt till ,hon låter jättebra och verkar ha rätt inställning. Jag har skrivit till henne för att boka tid för ett möte. Känns det bra så tänkte jag att Mammakatt ska få flytta dit.

Håll tummarna !

Lena
0

#155 Så bra att såret är läkt och att allt gått så bra! Håller tummarna att tycke uppstår och att mamma katt även får ett hem nu!

lillmymlan
0

Håller tummarna för Mammakatt Kyss

*Nalle Puh*

Sidentass
0

#155 Nu håller vi tummar här för att det ska lösa sig med det eventuella hemmet. Så gott det är att få ta del av när det löser sig för missarna:_))

pia-app
0

Har pratat med det ev stödhemmet och det kändes bra,vi ska ses i helgen.

lillmymlan
0

Har Mammakatt flyttat nu? *hoppas* Kyss

*Nalle Puh*

pia-app
0

I går flyttade Mammakatt till Linköping,mest roligt men lite sorgligt också. Jag hatar den här biten för jag är urdålig på att hålla känslorna borta.

Men det är i alla fall en jätterar tjej som hon har flyttat till och  som till att börja med är stödhem för att se om hennes Alice ,en sköldpaddsfärgad dam,går med på det hela. Hon var mycket sur och arg i går när Mammakatt kom men mamsen var cool och sa inget utan fortsatte att utforska lägenheten och i dag när vi ringde var det betydligt lugnare så det ser ljust ut.

[MadameAhlin]
0

Otrolig historia detta som man borde ta upp i tidningarna! Så många inblandade och så många historier kring dem alla. Sorgligt att skilja dem åt tänk om någon hade tagit dem alla tre. Det hade jag gjort direkt om jag bott där. Men de får iallafall leva vidare och vi hoppas att de kom till bra hem och trivs. Får man någon uppdatering? Är de med här i Hittekatter de där som tog hand om dem?

Jag har iallafal skickat healing från första dagen som lilla tjejen hittade katterna på kollot. Så det är mitt bidrag. Ska försöka få ihop mer pengar. Hur mycket är ni skyldiga veten nu då??  kram alla som kämpat för dessa små söta katter! Ni är guld värda! Verkligen!

Onslow
0

Hur har jag kunnat missa den här tråden? Skäms. Skäms

Fantastiskt gjort av dig Pia, jag ser verkligen upp till sådana som du, vilket engagemang! Det är verkligen fantastiskt hur fint det gått och katterna är så fina.

Tack för ditt, och alla sponsorers arbete! Ska se om jag kan skrapa ihop några kronor att sätta in på ert konto.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

pia-app
0

Senaste nytt. Lille Edgar som han nu heter är mycket datorintresserad och sabbar husses skolarbete vid datorn. Favoritsovplatsen är fruktkorgen på bordet så där rök bestämmelsen att han inte skulle vara på bordet.

Gråis som nu heter Skruttan bara spinner och har blivit kompis  med Bebban som redan fanns i hemmet och får äta från samma fat.

Mammakatt heter Ellen och där går det bättre och bättre med Alice som inte är lika tjurig längre och som har lite svårt att stå emot när Ellen far runt och leker.

Känns jättebra att det går bra för alla tre.

Lena
0

Underbar läsning att mamma katt fått eget hem och att det även går så bra för Gråis Skruttan & Lille Edagar i deras nya hem.

Ja det här är en historia som varit en riktigt rysare här inne på Hittekatter. En historia som fick ett lyckligt slut, vilket vi alla glädjer oss åt.

Tur att ni är de kämpar som ni är 9Liv!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.