Försäkringar på Hittekatter
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har under våra 25 år som kattägare alltid försäkrat våra katter såväl hittekatter som de andra vi haft som bor/bott här. I bland när jag läser alla inlägg om kostnader för katterna blir jag mållös.
Våra katter hade kostat oss ``Multom om vi inte hade haft dom försäkrade.´´ Senaste killen som flyttade in till oss, har blivit behandlad för Infektion, blivit påkörd, biten i svansen, kastrerad, vaccinerad och öronmärkt.
Infektionerna och rtg har försäkringen betalt. Han är en hittekatt som flytta in till oss. Vi försäkrade honom direkt. Gissa hur många tusen vi sparat???????????????????????????????????
Nalle

#0 Ja visst är det en självklarhet med en försäkring anser jag. Vi har dessbättre inte behövt några stora ingrepp eller haft några allvarligare sjukdomsfall där vi kunnat åtnjuta våra försäkringar så många premier har betalats genom åren, men man får trösta sig med att många andra kissar har fått ersättning från försäkringsbolaget med hjälp av mina premier.
Så sent som i helgen fick jag en större mängd foder som ställts på min trappa av en granne. Det visade sig att grannens katt hade blivit allvarligt sjuk och skulle kosta en stor slant att "fixa till". De valde att låta honom somna
Tror dessvärre att han var försäkringslös. Det blev helt enkelt för dyrt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja jag har bara innekatter men oturen kan komma i alla fall. Än så länge har jag haft turen att de klarat sig men man kan aldrig veta när dagen kommer och jag vågar verkligen inte chansa utan betalar hellre även om det sen skulle visa sig att de får vara friska.
//Pia
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig är det en självklarhet att försäkra mina djur och det har i vissa fall (speciellt med min hund) varit en himla tur att försäkring funnits. En inläggning av hund på Valla i Linköping i 3 dygn kostade ca. 18 000:- men försäkringen tog det mesta!
Har alla mina katter försäkrade och så även de katter som jag haft i stödhem. En akutinläggning på Blå Stjärnan blev 8000 och av det betalar jag ännu. Skulle behövas mer försäkringsfaddrar helt klart. Skulle spara in massor av pengar till föreningarna.
Vet inte vilka som är mest förmånliga när det gäller hittekatterna. Vet att Agria försäkrar KKS kissar.
Att ha försäkring på mina djur är en självklarhet för mig med för sjukdom kan drabba vem som helst av dem. Blir de inlagda för vård drar tusenlapparna iväg så då är det tryggt med försäkring.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Grannens katt fick urinsten och stopp. Stoppet löste sig men katten var fortfarande dålig. Blå Stjärnan skulle ha 4000 för provtagningarna och sedan visste man inte vilken behandling som skulle sättas in. Då beslutade man att låta honom somna istället. Nej, han var inte försäkrad…
Troligen hade en försäkring kanske fått dem att ta proverna och sätta in rätt behandling. Troligen hade kisse överlevt.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ja försäkring är A&O när man har katter. Ändå viktigare när plånboken är tunn- att ha försäkring. En riktigt mardröm att hamna där dina grannar hamnade Kattassen att behöva ta ett sådant beslut fast det finns möjligheter att behandla.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JAg skaffade mina katter 01 och 02, och jag försäkrade faktiskt inte dom. Det är inget beslut som jag kan försvara, jag kastrerade dom, dom var innekatter och jag hade ett veterinärkonto till dom som jag satte in pengar på varje månad istället.
Idag anser jag att det var oansvarigt och ren dumhet, men jag hade inte mkt kunskap om katter, tänkte att det kan inte hända dom så mkt eftersom dom är innekatter etc etc.
Skulle jag någonsin kunna skaffa katter igen så skulle jag absolut försäkra. Min hund är ju försäkrad, dock är mina råttor inte det och det är för att man inte skulle tjäna på att försäkra dom då det skulle bli väldigt dyrt, man sällan kommer upp i självrisken. Just med råttor är det bättre att se till att ha en veterinärbuffert.
Båda mina katter blev huggormsbitna med en veckas mellanrum. Båda givetvis på jourtid, en på en röd helgdag.
Den en katten blev väldigt dålig och låg inne i fyra dagar. Så skönt att ha försäkring när veterinären frågar ifall dom får ge serum som kostar 15 000:- ifall det skulle vara nödvändigt.
Serum behövdes aldrig men jag fick ändå tillbaka totalt 8000:- på försäkringen för båda katterna. Då är premien betald för många år framöver.