måns vägrar att flytta
i fredags var det dagen med D, måns skulle flytta till västerås men det ville inte måns har alldrig i mitt liv sett en katt så rabiat undras vad han varit med om så killen fick åka hem utan måns..måns hittade ett maskhål på balkongen där satt han och darrade, börjar fundera på om han är rädd för killar eller så.nu följer han mig i hälarna har till och med fått klappat honom och vips slutade han med att bajsa på alla omöjliga ställen avföringen har blivit normal, känner mig som ett stort ? just nu..funderar på hur det ska gå nästa gång han komer tillbaka..finns det någon som sitter inne med tips
har tyvärr inga tips mer än att de verkar som han vill stanna hos dig:)

Kan du inte ha honom kvar nu när han slutat bajsa på andra ställen? Tydligen så känner hans sig trygg med dig eftersom han följer dig och du fått klappa honom….. Han visar ju att han vill vara kvar och inte flytta.. Att flytta kanske ger bakslag nu när han börjar visa sig tamare….. Han har säkert blivit väldigt illa behandlad av karlar, annars om du inte kan ha kvar honom vore det bättre hos en kvinna utan katt eller med en lugn katt…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Det måste ha varit någont otrevligt som hänt honom med karlar inblandade. Tycker som jag skrev i den andra tråden inte det verkar vara en bra idé att han flyttar till ett 12-kattshushåll. Jag misstänker att det kan bli sämre där istället efersom Måns verkar ha problem med rangordningen. Och sedan om han reagerar så negativt på killen med. Jag menar inte att killen behöver vara dålig kattägare, bara att det inte verkar stämma för Måns.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Varför måste han öht flytta? Jag kan inte annat än tycka synd om alla dessa katter som efter ett svårt liv äntligen lyckas hitta lite trygghet och sen gör de något fel, som att bajsa på fel ställe vilket nog är helt naturligt att göra i vissa lägen, och då måste de genast flytta någon annan stans och börja om från början. Det är ju inte så med f.d hemlösa att de, när de börjar känna trygghet från en människa, att det sen gäller alla människor utan det kanske bara är just den människan som de känner trygghet hos och jag får en känsla av att när det gäller Måns så är det så och att flytta honom till en man, när han uppenbarligen är rädd för män (det verkar min hona också vara fast jag inte vet varför) som dessutom har 12 andra katter och Måns har redan förut svårt att anpassa sig i en flock är nästan att betrakta som ett rent övergrepp på honom.

jag håller md #4.. det verkar ju hur tydligt som helst att måns inte vill flytta till en kille.. kan du inte behålla honom???

nu är det så att jag bara är stödhem, och det är kks som bestämmer det hela. vill även påpeka att han inte bara råkat bajsa på fel ställen utan jag har tagit upp nåt i stil på 20 ställen samma dag jag vaknar och plockar det sissta jag gör innan jag lägger mig är att plocka nog om det. men huvudsyftet att han bör flytta är att vår kajsa fullkomligt hatar honom hon smyger sig på honom och gör attacker, så jag tycker att måns skulle behöva få den lugn och ro han behöver utan henne, med de andra katterna går det däremot hur bra som helst så när kalle äte smyger han sig brevid för att överhuvudtaget våga äta, inte jämt så men han känner sig trygg då, vill tillågga att jag verkligen tycker om måns så mitt hjärta gråter av allt som händer..

Verkar inte annat än att Måns råkat ut för obehag av någon manlig person tidigare..kankse bättre att han får flytta till någon kvinnlig ägare..gärna någon som är hemma mycket på dagarna o kan ge Måns den tid o trygghet han behöver..
Sidentass
Ja just det där med könsbundenhet eller rättare sagt tvärtom, råkade jag ut för, en gång när vi skulle köpa en papegoja för många år sedan, min f d sambo och jag. Jättegullig goja, pratsam och kelen på alla vis, men när jag kom, som var blond på den tidne, blev gojan skvatt galen. Den anföll och bet mig och jag som är så glad i gojor….Min kompis, som var brunett, var det inga problem med. Inte heller blonda karlar. Men det bidde ingen goja……Den måste ha råkat ut för en blondin som var elak mot den.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

måns blir kvar hos oss tillsvidare, klarar inte lämmna honom till en med 12 katter katter

Vad vacker han är!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Stackars lille Måns.. Min Hamlet har förmodligen blivit illa behandlad av en man, han är fullkomligt skräckslagen för män och när han fick bo en tid hos min syster så började han bajja på lådan, men om min svåger eller brorson hördes så sprang han därifrån och bajjade i farten.. Han är också väldigt rädd för när jag har skorna på, så jag har en känsla av att han blivit sparkad på.. =(
Nu, när han är helt trygg i sitt boende, börjar han så smått att acceptera när min pappa kommer och hälsar på. Pappa ser till att ha en väldigt mjuk stämma när han pratar med honom och det verkar fungera även om han fortfarande är skvätten.
Jag skulle nog inte låta denna kisse bo där det redan finns tolv kissar, han behöver mer uppmärksamhet än så för att bli social. Jag förstår att du mår dåligt av detta lailas, du har hamnat i en jobbig situation.. Hoppas det löser sig med ett nytt hem snart!
#9 Skönt att Måns får vara kvar. Tror det är det bästa i nuläget. I alla fall tills det infinner sig ett hem som kan erbjuda honom lugnare förutsättningar.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Pustar ut även jag i detta fall!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

min sambo säger att säkert slutar det väl med att måns stannar,så vi får se men han har gjort sig väl hemmastadd ligger i soffan och bara vräker ut sug, hmm han ska bara veta tigger frukost av mig varje morgon och som jag är smälter mitt hjärta, fel näpp. sen pussa de andra små missarna honom, det enda hindret just nu är gängledaren, måns fasa, som tur börjar det bli lite lungnare dem emellan, håller tummarna för det

Jag håller oxå tummarna för att Måns och gängledaren blir kompisar så att Måns får stanna.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

jag håller osså tummarna för måns. hoppas verkligen det ordnar sig
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#14 Katter brukar för det mesta kunna reda ut sina strider bra själva, fast ibland kan det ta sin lilla tid. Jag skulle tro att de börjar acceptara varandra mer och mer allteftersom tiden går.
Måns är jättesöt och mycket lik Tristan.
//Lena
Alla kan inte tycker om alla, det gällermänniskor och också katter. Men har de tillräklig plats då går det! Mina gillar inte heller varannan så mycket, just tjejena är ofta bitchiga.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag försöker alltid genom mat att de vänjer sig och blir sams. Förrut hade jag bara ett matskål, där de fick samsas. Då fanns det också möjlighet att nosa lite på varannan. Men sedan får man inte tvingar de och ger de möjlighet att dra sig undan…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#19 Jag tykcer så synd om Måns.. Han verkar gilla ditt hem, men kan du inte ha honom ett tag till för det visar ju som om det blir framsteg hela tiden :)
De äter tillsammans. Jag tycker att du ska vänta ett tag till och se

puttade upp första delen, att alla kan läsa om Måns.
Hur går det med honom, är han rumsrent nu och hur funkar han med dina andra katter?
Jag tror nog att de från KKS är glada över att Måns får vara kvar tills vidare, Hemmet med 12 katter kanske var en nödlösning för det är inte alltid lätt att hitta nya jourhem till katterna.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

när den här killen var hemma hos oss och skulle hämta måns blev han alldeles tokig fick liksom fnatt. på nåt sätt kom han på utsidan av nätet allt är tilltätat nu, då skakade måns som ett asplöv efter det har han knappt bajsat inne, sen är det väl si och så med bitchen kajsa, men varje morgon äter måns och jag frukost tillsammans jag har till och med fått röra honom, gtät av tårar då
Tydligare kan en katt väl inte visa, vad han tycker och vill
. Hoppas det blir bra nu, han ser så go ut.
#25 & 26 Ja nu får vi hålla tummarna att allt går bättre och bättre. Jättebra att han får stanna. De kan allt tala om vad det tycker katterna.
//Lena