Katt instäng i el -central
Det händer tyvärr tråkiga händelser i Eskilstuna med…
I Nyfors/Etuna har en man hittat en katt instängd i en transportbur inlåst i en el-central….. Men som tur var så kan inte katten suttit där så länge.
Tar det aldrig slut på allt elände….. Nu tycker jag det har varit väldigt mycket på sista tiden eller oxå är det så att det uppmärksammas mer
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Håller med dig - det känns som att det är väldigt mycket tråkigheter som hänt sista tiden.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag tror inte det är värre nu. Vi har bara ett bra ställe att samla all misär på och då känns det mycket jävligare. Men tänk så här. Vi får mer vetskap så här och vi har större möjlighet att hjälpa.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#2 Ja det är nog så man ska försöka se det! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vidrigt helt enkelt..vilken tur att missen hittades så snabbt..undrar vad som ska hända med den nu..
Sidentass

Om den var i en låst el-central så är det ju bara energibolaget som har nycklarna dit…borde vara enkelt att få reda på vem som varit där senast och rimligtvis ställt in kissen också…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
#5 Alla elcentraler ska vara låsta. Det är ju en säkerthetsrisk om vem som helst kan komma in i dem.
//Lena

#6 Precis vad jag menade … alla el-centraler är låsta och då vore det enkelt att hitta vem som var där senast. (är gammal elektriker/montör)
#7 Precis där har du en poäng. Hoppas de lägger manken till nu för att spåra förövaren.
//Lena

HUR har det gått för katten och energiverkets personal??
Nyfiken i en strut…

putt

Tyvärr så vet jag inte nåt mer om det.. Det var en kompis som läste en lapp som killen som hittade katten hade satt upp i en ICA-affär…… och lappen är borta.

Kan meddela att jag haft katten Timo på armen och gosat med honom i dag. Svart med vita tecken 2 -3 år gammal
Var ut till vårat katthem med kattmat och då fanns han där.
Djurskyddsinspektören hade lämnat honom där. Jag frågade om Elcentralen och nycklar och dom menade att alla i hyreshuset hade nyckel dit (konstigt)….. mer visste inte katthemmet.
Ja huvudsaken är ju att han har det bra nu och han var jättegosig och glad, lekte och for hej vilt omkring………… Puss på dig Timo

Som jag har funderat på hur det gick med den katten!! TACK för att du uppdaterade tråden!! Skönt att Timo kommit på ett bättre ställe! Ja jag måste säga att det är lite underligt att alla har nycklar till elcentralen!? Mjau på dig!

så är det i vårt hus med, ja att nycklarna går till alla skrymsel och vrån nere i källaren,både för och nackdelar. fördelen är om någon skulle bli inlåst så kan man komma in utan att behöva söka folk som bara jobbar kontorstid, nackdelen är förstås att man inte vet vem som var där sisst, bara överväga vad som är bäst!!!