Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1976 ggr
Sagolika
0

Akut: Katt som far illa behöver snabb hjälp

En fertil hankatt behöver snabbt hjälp. Hans matte har flyttat till ett äldreboende och han får inte följa med dit. Han sitter ensam kvar i lägenheten & kommer att vara ensam utan tillsyn i ca två dygn nu i helgen! Dessutom behövs en snabb omplacering om det finns någon som kan ta emot honom.

Han är svart, minst 3 år gammal & har inte haft det så bra. Pga att han är fertil & möjligen har inte lådan skötts korrekt, så har han strilat. Han är inte vaccinerad eller någonting och behöver komma till någon med vana av katter, då han pga omild behandling (slag) börjat rivas.

Jag vill fråga er här inne om ni tror att det är någon som har möjlighet att ge honom en sista chans, eller om ni tror att det är bättre att han får somna in, då han sannolikt inte mått bra på flera år Rynkar på näsan

Jag tycker så synd om honom och önskar att det skulle gå att rädda honom.

Loveradio
0

Vart finns han?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[pixa3]
0

Var finns han?

Sagolika
0

Helsingborg.

Loveradio
0

Bor tyvärr för långt ifrån. (Umeå)

[pixa3]
0

Oj, såg nu att någon annan ställde samma fråga innan mig, den fanns inte där när jag skickade iväg min, så vi skickade nog näst intill samtidigt.

Jag bor också tyvärr för långt bort.

Loveradio
0

#5 Lätt hänt :)

annebeate
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om någon tror sig kunna ta emot honom brukar vi hjälpas åt att inom landet ordna en transportkedja. Lille kisseGråter hoppas han kan  få en chans till ett bättre liv. Han är ju så ung.

[pixa3]
0

#7 Tyvärr bor jag i lägenhet, och han skulle nog inte trivas som innekatt :/

martdat
0

"8 han bor ju i lägenhhet nu så det ska knappast vara problem,  skuts brukar orna sig ;)))

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[pixa3]
0

#9 Ja, jo iofs.. Ska höra med sambon, tror dock att jag får ett nej, men jag kan ju iallafall försöka :)

[Murr]
0

Den som slagit honom, är den personen anmäld? Om katten blev kastrerad innan en flytt skulle det kunna hjälpa i sökandet efter hem.

Ankie
0

ja vi hade oxå en katt som strilade inne och inte hade haft det så bra, han var aggressiv av sig ibörjan och vi fick ha handskar på oss för han bet och revs, men skam den som ger sig, det blev katt igen av han med så bara någon har tålamod, kärlek och inte bryr sig om lite kiss i början så är det säkert inga problem med kissen. Hoppas någon kan ställa upp för kissen och ge han det liv han förtjänar

Sagolika
0

#11 Nej, det är en senil tant på 90 år. Hon förstår inte bättre än så tyvärr. Katten tas ifrån henne & tanten flyttar till äldreboende. Mer är inte lönt att göra.

Sagolika
0

Jag kommer att ta mig till bostaden imorgon och ge katten mat, vatten & rent i lådan, så att den slipper vara utan tillsyn i två dygn. Det kommer olägligt, men jag tycker synd om honom.

Vidare så har jag lyckats få fatt i tantens son, som har gått med på att ordna så att katten blir kastrerad & öronmärkt (ev. vaccinerad också). Därefter har Kattjouren lovat att hjälpa till med att fixa ett bra hem till honom.

Så nu får vi hoppas att det löser sig för katten.

Loveradio
0

#14 Skönt att höra!

annebeate
0

Kan bara hålla med så goda nyheter.Glad

Hawknestgrove
0

MEn vad underbart att höra!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

#14 Men åhhh så glad jag blir att höra detta..lille kisse_vännen…

Sagolika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag varit & tittat till katten. Han var hur snäll & kelig som helst och mycket glad för uppmärksamheten.

Här är en bild på honom. En kolsvart, fin panter.

Ankie
0

men så fin da, missen :):)

Sagolika
0

Wow! Ny mat :)

Sagolika
0

Snäll katt som låter sig hanteras. Jag fick både ta i honom & lyfta honom.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Lille misse, om du får hantera honom verkar han ju inte rädd för händer iallafall trots att han slagits

Sagolika
0

Nej, han verkar helt oproblematisk. Kastrering m.m. & så välskött toalåda, så tror jag inte där är några problem. Han är helt tam & snäll.

Hawknestgrove
0

Va gosigt…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Men så fin han är!!:-)

Sagolika
0

Idag blir han kastrerad, kloklippt och öronmärkt (vet ej om de skulle vaccinera honom också).

Dock vill de nu bli av med honom snarast, helst idag!

Lägenheten ska tömmas och lämnas snart (vet ej när) och då har han ingenstans att vara längre.

kattassen
0

Släng ut en snyftannons på Blocket genast! Kanske någon vill hjälpa till där

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Sagolika
0

Kattjouren har ju erbjudit sig att ordna ett jourhem till honom. Jag har försökt att få fatt i dem, men inte lyckats ännu. Avvaktar tills jag hör ifrån dem.

Sagolika
0

Kattjouren ska hämta honom på måndag.

Sherwood
0

Men vad bra, för då kanske det ordnar sig för den fine missen här med.

Lena
0

Så bra att det har ordnat sig för kissen ifråga! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sagolika
0

Eventuellt skulle de anhöriga dock åka bort i helgen igen, men jag har lovat att se till katten vid behov i så fall. Tycker inte det är okej att den sitter själv så länge utan tillsyn.

Jag håller alla tummar att det löser sig för kattpojken & att Kattjouren kan hämta honom på måndag och att han får vara i ett bra jourhem och sedan får ett fint permanenthem. Jag har lite svårt att slappna av innan allt är i hamn dock.

Men jag är glad att kastreringen m.m. är klar och att det hela verkar lösa sig.