Övergiven? Svartsköldpdda med vitt.
Jaha, då var det dags igen. Vet inte hur många katter jag har tagit hand om och sett till att de fått hem. Så, here we go again.
Har sen ett par veckor sedan uppmärksammat en katt som bott i en skrot bil. Eller det var min man som såg henne. Men han lyclades inte få kotakt med hénne. Nu har vi ju haft rätt stökigt sen dess, då vi flyttat ett hus bort. (Vi har äntligen köpt ett hus). Nu änligen fick jag se henne idag. Tog med mej lite mat och gick ut, men tyvärr hann hon försvinna. Det hjälpte ju inte att grannen kom ut med sina hundar. Men nästa chans kom snabbare än jag trott. Bara några timmar senare.
Snabbt ut, med kattmatsburken i högsta hugg. Skramlar lite med den, och ställer mej en bit i från. Efter ett pytte stund, får jag kontakt, och hon kommer pipande. Hon hälsar lite försiktigt, och kastar sej sen över maten. Ger henne hela burken, och hon äter upp det mesta. Hungrig.
Kan nu börja klappa henne. Hon är inte alls skygg. När hon är mätt, så blrjar hon gosa. Och hon har haft ett hem, eller är bara tillfälligt bortsprungen. Hon är tam. Jag får känna igenom hela henne. Hon är lite mager, men inte så farligt. Men det syns att hon är lite tufsig.
Verkar i övrigt vara i bra skick. Hittar dock tyvärr ingen id märkning. Suck. Ställer en matskål åt henne, men resten av maten. Går sedan tillbaka till våran gård, och häller upp lite torrmat i en skål på min gård.
Ska höra om jag kan få ta med henne och se om hon har något chip. Ska sätta upp lappar, och kontakta kattklubben. Kan ju inte ta upp henne till mej. Har ju just nu 15 katter. Även om det nu snart ska börja flytta katter. Men tak över huvudet, och ett varmt sovställe ska hon få. Och mat och vatten. Ska ordna det i morgon.
Jag tar av mej kläderna innan jag går in, och tvättar mej ordentligt. Vill inte få in ev, smitta med o skyddade kattbäbisar.
Tog några bilder. Om jag inte hittar någon ägare, så ska jag hitta hem till henne. Denna katten finns på Hissmofors, i Krokomskommun. I Jämtlands län…
Gissar inte att någon vet något, men bättre en gång för mycket!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Bra gjort! Du är en liten Jämtlandsängel!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Vad skönt att det bor en katträddare där….

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
oj va söt hon är jag bara älskar dom färgerna vill ha sa det till min sambo som bara sa hmmm *fniss*

Åh vilken vacker misse…man är rädd att hon blivit dumpad av föredetta ägare i och med att hon är så tam…du är en klippa som tar hand om skönhetsdrottningen som du gör..(sommartid är vi uppe i jämtlandsskogarna i stugan, utanför järpen)..är så glad att du finns för missen..och håller tass för att det kan ordna sig med ett nytt hem till henne..
Sidentass

Jag håller med dem andra du är en hjälte.
Glömde ju skriva att du gör ett kanon jobb 

Vilken vacker katt :-)
Jag beundrar verkligen dig och alla som hjälper de stackarna som har blivit övergivna.
SKulle gärna hjälpa till, men vi har tre katter och min kille är allergisk och har astma. Så han tycker det räcker med dom tre vi har. Han äter allergitabletter varje dag, allt för att vi älskar våra katter och skulle aldrig överge dom.
Tänk om alla kunde ta lite ansvar för sina katter, för dom har lika värde som alla andra.
//Kattälskare
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"