Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 570 ggr
Engla
0

Det kunde ha varit Tissel och Tassel...

Men…denna gång var det andra katter. Tänk att det finns kattägare som gör något sådant så här hemskt! Suck. Morr.

http://www.arbetarbladet.se/local_article.php?id=516296&avdelning_1=101&avdelning_2=0

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Alexej
0

Ja, fast nu var det värre. Katterna blev övergivna. Det finns möjlighet att skriva själv en kommentar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Efvis
0

Ofattbart hur man kan gör så! Idiotiskt!

Har mailat Gefle katthem och frågat om de vet var katterna,(framgår inte hur många de är) har blivit av.

Hälsningar Efvis

Lena
0

Usch så bedrövligt det är när sådant här händer. Fattar inte hur man med vett och vilje kan med att bara åka bort. Hur kan man koppla av och veta att katterna man har går där hemma utan mat och vatten. Tyvärr  verkar det här beteendet dessutom vara vanligare än vad man kan tro.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Usch man blir så arg när man läser sånt här.Hur kan man bara lämna katterna ensam i flera veckor.Gråter Tur att katterna fick komma bort därifrån innan det blev försent.

Sidentass
0

Ja, suck…man funderar på om människan är frisk eller inte? Har så svårt att föreställa mej att friska individer överhuvudtaget kan kännas vid tanken att överge sina djur på detta vis…skönt känns nu, att missarna är borta därifrån..

Sidentass

JosephineF
0

Kan det inte vara så att ägaren åkt i god tro om att den unga släktingen ska ta hand om katterna? Men att hon/han inte skötte jobbet? Ägaren kanske inte har en aning om vad som hänt menar jag..

Fast det är ju lika illa i vart fall förstås!

Sessan1
0

Men så bedrövligt :( :( Hur kan människor bara göra så mot djur:(? Bra att dom kom till ngt katthem tills vidare iaf. USCH stackars katter säger jag bara :(   Bra att dom INTE får komma tillbaka till ägaren igen!

Sjuka individer det finns som gör på detta viset :(

Sessan1
0

jag har skrivit en kommentar till det. Hoppas det kommer in!

Erika91
0

Fy fabian hur kan man bara lämna dem???!
OCh när manb är en släkting vrf inte komma varje dag?? och varför inte slå larm?, men de är väl en av de grymma människor som finns…

storAnnette
0

Det är ägaren som har ansvar för att ha en pålitlig kattvakt.Men jag undrar om de inte hört talas om djurpensionat.Det är ju för mig självklart att ordna för mina djur om jag reser bort (jag har inte haft katter så länge men fiskar och kaniner kan man inte heller bara lämna) även om jag inte hittat något fiskpensionat än!

JosephineF
0

#10 Jo, men jag vet inte, jag kanske önskar att ägaren åkt i tron om att katterna har det bra. Det skulle inte kännas lika illa då..
Fiskpensionat! Haha =) Kanske vore något att starta? ;)

Alexej
0

#11 Men då hade nog inte länsstyrelsen beslutat om ett omhändertagande.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

Sant.. Hemskt.. =(

Lena
0

#10 Akvariefiskar klarar sig bättre - faktiskt upp till 40 dagar utan mat. Sedan finns det foderblock att ta till. Det är faktiskt större risk att fiskarna dör av övermatning än undernäring. Men med katter är det annorlunda.

#& Hemska tanke - vilken mardröm om det är så. Det gäller verkligen att man kan lita på sin kattvakt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

#14 Fiskar kan också bli sjuka och man måste ha koll på vattnet så det är fräscht.Men matningen vågar man inte lämna till nån som är ovan,då har man inga levande fiskar kvar när man kommer hem.De dör oftast av övermatning för att vattnet blir förorenat av för mycket mat.

Ville bara säga att även fiskar faktiskt behöver lite tillsyn (även om man inte måste mata dem varje dag) om än inte alls lika mycket som katter m fl djur.

Över en helg lämnar man lugnt ett akvarium helt utan tillsyn men inte längre tycker jag!

karins
0

Alla slags djur måste ha tillsyn om man reser bort ett tag!

Efvis
0

Gefle katthem hade hört talas om ärendet med katterna i Hofors, men de har inte kommit till dem. De tipsade om Gästrike katthem så nu har jag mailat dem för att se om de vet något mer. Men visst känns det bra att katterna omhändertogs av de myndigheter/instanser som ska sköta om såna här ärenden. Verkligen!

Hälsningar Efvis

Engla
0

# 17 Vad bra att du har mailat dem! Kanske kan vi få en rapport om dem snart.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

Bör inte skriva något nu då jag är rasande!!

Hawknestgrove
0

Utanför ämnet, men kan inte låta bli… Har själv haft zoo-butik och folk kom ofta in och skulle köpa semsterfoder. Då brukade jag fråga hur länge de skulle vara borta. Var det bara en vecka, så sa jag med erfarenhet, att det är bättre att du låter bli semesterfoder! Fiskarna klaras sig utmärkt. På köpet får de ett jättefint rent akvarium när de kommer hem. Detta gäller förstås bara vanliga sällskapsfiskar, inte saltisar och specialfiskar av annan art.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Efvis
0

Fått mail idag frånGästrike katthem och katterna finns där. De äger oxå katterna nu och de ska ut för adoption så fort honan är helt återställd efter skabben.

För övrigt så hade de båda hämtat sig snabbt meddelades det och att de ska försöka adoptera dem tillsammans. Några namn på katterna skrev de inte så tyvärr så är det kanske svårt att veta vilka katter det är.

Nåväl…ett lyckligt slut på historien….lyckligaste när de får ett nytt bra hem dock.

Hälsningar Efvis

Hawknestgrove
0

Underbart!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....