Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 1889 ggr
JJUDITH
0

Hur vet man att en katt är hemlös?

Vi har haft en okastrerad katthane på besök i något år nu och den senaste tiden har han även fått mat av oss eftersom han ser väldigt mager ut. Nu kommer han regelbundet på besök och äter, men han går aldrig in till oss (vilket han inte heller får) och han sticker alltid iväg efter han ätit. Han är som sagt ganska mager, smutsig, har alltid någon fästing och lite skygg och det skulle inte förvåna mig om han inte har något hem. Samtidigt bor vi i ett väldigt lugnt och bra lägenhetsområde där det, så vitt jag vet, inte förekommer några hemlösa katter. Vi har nu fotograferat honom och ska sätta upp lappar i området där vi efterlyser ägaren. Vore ju väldigt skönt om vi fick svar, men om vi inte får det, vad i hela friden gör man då? Jag vill att han ska ha ett hem, speciellt nu när kylan sakta kommer krypandes, så om vi inte får svar på vår efterlysning är det fritt fram att "ta" honom och kastrera och omplacera honom i ett hem där får ett eget lyckligt liv? Eller hur funkar det?

brutt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Börja med att ringa polisen och fråga om det finns någon efterlysning på en sådan katt. nu när du lappar området.

Du ska anmäla katten som upphittad till polisen de talar om hur du sedan gör om ingen ägare vill kännas vid katten.