söker en kattunge
hej
jag letar efter en kattunge, finns det någon här som behöver bli av med någon i kristianstadstraken?
gör inget om det är en "sommarkattsunge" om man säger så
kattungen kommer att bo tsm med två kasterade hankatter samt en hund så den kommer få massor med kärlek :D
väntar ivrigt på svar :P
www.kks.nu under Angelicas katter finns flera kattungar som behöver hem.Alla är inte på sidan än.Flera som ska läggas in.Har bla 3 som finns i stödhem i Kristianstad om du vill hälsa på?
MVH Angelica
Det låter ju lovande om någon kisse kan få sig ett gott hem här! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det lär inte bli svårt att hitta kattungar. Just nu kryllar det av sådana som behöver hem överallt.
Lycka till med världens underbaraste djur.
Nalle

josefa här inne finmns i allfall i skåne och hon har flera kattungar vill jag minnas.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Glömde säga att det är iallafall 32 kattungar som jag har inne i stödhem nu men alla finns inte på bild än.Så har av alla sorter och färger = ) även svanslösa, de och de som har en liten stump.Deras mamma har inte nån svans heler och vi misstänker att hon är en manx katt på alla sätt och vis.
#5 Glöm det där med Manx. Det är när det slår fel på en gen som katter blir svanslösa eller får en stump till svans. Det är inte så ovanligt att vanliga huskatter kan få det och har inget med ras att göra. Den raskatt som kallas Manx (och kommer från ön Manx) har uppkommit på samma vis från början men är då en katt med stamtavla och är inte så vanlig. Så du kan med all säkerhet utgå från att det är vanliga huskatter.
Svanslösa och stumpsvansade katter beror väldigt ofta på inavlade katter.
är ganska säker att detta inte har med inavel att göra då mamman även är högre i bakdelen.
Och vi misstänkte en tjej som slängt ut katten för hon blev polisanmäld då hennes hund blev lämnad veckovis utan tillsyn och får aldrig gå ut och bli rastad utan får kissa och bajsa inne.
#8 Den formen brukar dom få vid svanslöshet, så det är inte så konstigt alls. Att det slår fel på en gen uppträder spontant och tror heller inte det har något att göra med inavel. Svanslösa katter har vi haft här och var i Sverige hur länge som helst. Vad man ska vara observant på när det gäller kattungar som helst saknar svans är att se efter att dom kan göra från sig ordentligt när de växer till. Ibland händer det att det blivit missbildning även vid analen och att de senare har svårt att göra ifrån sig.
Håller fortfarande fast vid att det väldigt ofta beror på inavel.

ja manx är väll väldigt ovanliga i sverige, och de som finns går inte ute o parar sig. här i grannbyn har vi en hel hög med manx annars,, men jag tror hellre på inavel där,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
5# jo hittade två på kks, men eftersom det lutat mot att det blir 2 katter så har jag inte råd att lägga ut 800 kr för dessa två :( sist jag kollade på kks så låg de på ca 250-300 kr. hade gärna köpt därifrån men min ekonomi tillåter inte 800 kr för två katter just nu :(
till er andra, jag har mejlat en massa men inte fått svar :( känns trist

Eftersom katter som kommer från något katthem/organisation så är de förhoppningsvis både kastrerade, Vaccinerade och avmaskade.
Något som kostar väldigt mycket pengar.
En honkatt kostar 1200 ca att kastrera vaccinera och öronmärka. Då har du också avmaskningen klar om du tar den från ett hem.
Så 800 kr är BILLIGT. Tänk på att Katten varit intagen och kostat en del i mat , sand mm. Vilket katterna fortsättningsvis kommer att göra hemma hos dig med.
Men dom är värda varenda krona.
Nalle

#12 Men då bör du nog vänta tills din ekonomi blir stabilare, har du inte 800 kr att lägga på köpet så kan det ju gå väldigt illa om katterna skulle behöva dyr veterinärvård.
Det går ju även att vara stödhem till missungar med om du inte har råd att köpa kattungar nu…….
400 kr är för en ovaccinerad kattunge och den är heller inte chipmärkt eller kastrearad. Har du inte pengar till det så kan du heller inte vare sig kastrera , vaccinera eller försäkra din katt så jag anser att du ska vänta med att köpa katt.
13# eftersom det inte är jag själv som ska ha kattungen så har priset betydelse. jo det kostar att kastera å vaccinera det vet jag redan.
15# anledingen till att jag letar katt är att min närmsta vän har så dåligt samvete för att hon inte tog över en katt som hennes pappa skötte om. de hittade den död för några veckor sen, mager som tusan
16# det är inte jag som ska ha katten. det kvittar om den är kasterad eftersom det kommer vara en innekatt tsm med två kasterade hanar. jag vill med ha katt nu, men jag har inte råd pga jag har två hundar som äter upp mina pengar :P
Även om den ska vara innekatt så måste den ju kastreras för att inte riskera revirmarkeringar.
18# jasså? jag vet inget om sånt XDXD funderar dock på att köpa en hona åt henne eftersom hon bara har hanar hehe
ja hon kan ju smita ut också av nån anledning och då föds det nya hemlösa katter som det redan finns alldeles för många av…
Honor kan också revirmarkera och kastreras.
hej har du hittat kattunge än? Annars har jag 2 hanar och en hona som söker hem nu.
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#22 användaren har lämnat iFokus =/
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag skulle personligen inte lämna så mycket som en porslinskatt till denna person, bara en liten varning… Kanske finns hon/han kvar på iFokus, men det rör mig inte i ryggen. Tveksamt om hon/han inte bör ha djur öht.
http://katter.ifokus.se/discussions/4e4a8a1788f472547801f114-omplaceras-akut-hem-skane#discussions-7
http://katter.ifokus.se/discussions/4e4d65e888f4727c470070a6-nytt-hem#discussions-6