Är Ny Här Inne!
Hej alla!
Nyligen flyttade en liten katt-fröken in hos oss…som var dräktig!!
Tror ungarna kommer vilken dag som helst nu. Hon var väldigt skygg, tovig och otroligt tunn…men hon valde oss trots flera katter och hundar i huset redan!
Nu har hon varit här i 3 veckor och ingen verkar vilja veta av henne. Har hört mej för hos alla grannar…vilka har sett henne här i trakten i flera månader…men ingen är intresserade av henne!
Under dessa veckor har hon blivit väldigt gosig och trevlig…men har fortfarande lite svårt för de andra katterna. Hon har fått hull och en vacker päls…och en väldigt rund mage :)
Nu till mina frågor…
1: Hur snart kan man sterilisera efter födseln?
2: Kan man söka ekonomiskt bidrag någonstans ifrån?
Kastrera heter det även för honor
Kastrera henne när ungarna är tolv veckor och släpp inte ut henne innan dess för då kan ni bli sittandes att nappa dom små dygnet runt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni anmält henne upphittad hos polisen?

Ta väl om den lilla dam som valde er. Det är en gåva att bli utvald av en katt jag lovar. Har en misse som bott hos oss i12 år hon flyttade bara in och precis som din ingen ville kännas vid henne. Hon fördärvar min frisyr varenda natt, hon har varit svårt mobbad av dom andra katterna i huset och fick bo hos mina föräldrar ett tag. Hon är tillbaka en riktig surpadda men min älskade kuddkatt.
Nalle
Välkommen hit! Bidrag finns inte men om du vaccinera ungarna kan du få tillbaka kostnader.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Tack för era svar!
Jag vet att det är en stor ära att bli vald av en katt…inte första gången ! Men det är första gången vi ska få uppleva en födsel…och det är lite nervigt…faktiskt.
Hon är anmäld "upphittad" + att det sitter uppe lappar i affärerna runtom…men det gör mej inget om hon stannar :)
Du måste anmäla till polisen på 114 14 också. Man kan inte bara plocka in varenda katt man ser. Någon kanske saknar den.
Jag har anmält henne "upphittad" hos POLISEN! Och jag tar inte in alla katter jag ser heller…
Sorry missuppfattade.

Ja ibland läser vi om de som
kommit till rätta efter mer än ett halvår och vi blir lyckliga var gång. För det finns ju faktiskt de som älskar o saknar sina djur oändligt mycket. En underbar läsning i stället för alla de som hittas i diken, längs Motorvägar och jag vet inte vart.På fototävlingar finns en sån´underbar historia BLA.
Nalle
Kastrerar katten kan du göra när hon har slutat dia. Har du henne inne hela tiden är det bäst för hon kan annars snabbt bli dräktig igen. Då måste man ge p-piller. Avmaska henne med Milbemax.
Ring sedan rund till alla veterinärer, alla har otroligt olika priser. Distriktveterinärer kan vara billiga.
Lycka till;)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
TS, vad fint av dig att ta emot henne! Och väldigt snällt att du kan tänka dig att ta hand om henne om inte ägaren dyker upp.. Stackars katt, men hon kan vara glad att hon kom till just dig. Lycka till, hoppas allt går bra!
Tack alla för era svar och visade intresse!
Träffade en "granne" (2½ km längre bort på vägen) nyss när jag var ute med hundarna. Hon hade sett denna lilla katten redan i början på Maj och försökt få tag på den…men den var alldeles för skygg redan då! Känner mej riktigt hedrad av hennes närvaro här hemma!!
Hon har precis lärt sej gå på lådan…fast ibland kommer lite på utsidan. Mina egna katter ger henna stort utrymme och hon verkar mer än nöjd av att vara i min närhet. Hon håller avstånd, men kommer fram när jag sätter mej på golvet :)
Avmaskade henne redan första veckan…men det verkade inte som om hon hade mask. Funderar på att ge henne namnet "Stumpan"….eftersom hon inte har svans, bara en liten…liten stump!

har du inte en bild på henne?

Välkommen till oss på hittekatter:-)
Så fint att du finns för mamma katt…tror du kommer att få känna många fina stunder tillsammans med henne…det är något helt fantastiskt när man börjar få en otrygg misses förtroende…förr i tiden då jag hade kullar, kastrerade jag mamman då bebbarna uppnåt 12 veckors ålder..
Välkommen till Hittekatter iFokus! Så fint gjort av dig att ta hand om den lilla katt tjejjen!
När det gäller bidrag finns det dels chickas minnesfond och sedan Billy Hittekattförening som du kan pröva med. Du kan även kontakta den lokala Djurskyddsförening, de brukar ge bidrag till kastrering ibland.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack Lena!
Chickas ger inte bidrag för kastrationer…men Billys gjorde det! :)