5 hittekattungar plus deras mamma
Söker hem. De är dock inte leveransklara än, Veterinär trodde de var runt 8-9 veckor gammla. kattungarna är halvskygga, medans mamman är väldigt skygg. Så tänkte kolla här om nån är intresserad.
Är dock många som i fråga sett priset, då ja hade tänkt ta 400.- st för dom men vill ju att de ska få bra hem, och har man råd att köpa en katt på 400.- Så har man förhoppningsvis råd med vård och bra mat med.
Vaccinera och chippa dom innan flytt.
Jo självklart kommer jag göra det. samt avmaska dom.
Vi tar 600 kr för en kattunge. Dubbelvaccinerad, id-märkt och avmaskad. Och kattungarna säljs bra. Folk uppskattar att vi inte "skänker" bort katter. Hoppas ni får mammorna tama-brukar bli lättare när de är kastrerade och ungarna har flyttad. Lycka till!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Vakna inatt av att mamman prata så svara henne. När jag helt plötsligt känner hennes päls under näven, Lät den hänga nerför sängen. Så hon gör ju framsteg, men tar allt i hennes takt. Söker hon kontakt så svarar jag.
Men blev så glad i natt.
ja jag hoppas också folk inser att en katt ska kosta och inte skänkas bort.
Gillar verkligen din inställning och alla katter har ett värde i sig och tar man bra pris så hittas förhoppningsvis rätt hem också.
Roligt med framstegen hos kattmamman………..
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Tack, :) min mor tycker att jag tar för mycket och inte kommer bli av med dom.
Svårast är de med den helsvarta kattungen, sonen springer runt och säger att de är hans katt, och det är den enda katten han kan lyfta upp också. De andra bebbarna springer ju iväg. Så han kommer ju bli ledsen när hon försvinner.
#6 Tänk som så att har den som vill ha kattungar inte råd med 600:- hur ska de då ha råd med att kastrera och veterinärvård om katten blir sjuk. Det gäller ju inte bara att hitta hem, det ska ju vara bra hem också.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ska du som du skrev vaccinera och chippa så täcker inte 400:-
Vad är rimligt då. Är ju arbetslös så vill ju gärna de ska täcka kostnaderna. Från vilken ålde rkan man kastrera katter. För veterinären här har erbjudanden som att vid kastrering så ingår chip/tatto och vaccin.
Du kan kastrera vid 12-13 veckors ålder både flickor och pojkar om du har en duktig vet.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#10 Det finns alltså större risker med att kastrera så unga katter än om katten är äldre?
Det är sövningen som man får ta hänsyn till. Tidigare än 12-13 veckor tror jag itne att någon kastrerar, då syns ju inget heller. MEn vi har haft tur och fått det gjort utan problem hos vår vet. Det är en lisa utan dess like att kunna placera ut katter som man vet är helt åtgärdade.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....