Svartvit pojke hittad i Bollerup
Med största sannolikhet är det ingen här som vet vart han kan komma från, men jag skriver här ändå.
En svart och vit misse har varit hemma hos oss ganska länge nu och pappa har ringt till polisen men ingen okastrerad hane är anmäld som bortsprungen där. Ingen aning om vart den kommer ifrån och vi vill inte ha en misse till. Troligtvis är det någon som bara är glad att bli av med honom. :(
Han är riktigt söt, inte jättetam, han uppskattar inte att bli klappad och så men man kan nog lätt fånga in honom om det behövs.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Vilken snygging! Görsöt kisse. Vad trisst att han verkar vara hemlös. Vart är det du bor nu igen? (Minnet sviker.) Tänkte på katthem i närheten.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilken sötnos :) Det är inte alls omöjligt att han är hemlös stackaren. Vad kommer hända härnäst?

Ja, tänk om han helt fräckt bara blivit dumpad..vet inte var du bor..undrar i mitt stilla sinne hur det är med katthem i din närhet..så fin han är, missen..
Sidentass

nu har jag fått veta hur det hela gick till: det bodde några i ett hus härifrån som lämnade kvar katter när dom flyttade. så dom som flyttade in efter dom fixade nya hem åt katterna… men det verkar inte ha gått som dom tänkt.
pappa ska dit och prata med dom i veckan och jag har sagt åt honom att han ska prata med dom om att kastrera katter…enligt min erfarenhet så stannar katter hemma oftare om dom är kastrerade.
katten är riktigt mysig. och jättebusig! han springer runt och retas med våra katter hela tiden. och han har blivit bästis med vår hund.
hoppas att det har ordnat sej för dom andra katterna som bodde där…
katthem.. ja, det finns där. enligt polisen iaf. dom snackade om att dom skulle lämna missen där. men vi tänkte att vi kan ha honom kvar här istället tills vidare. och det var ju lika bra det, nu när vi vet vart han kommer ifrån.
Jag bor i bollerup. det ligger en mil från tomelilla. på österlen.
/hennum

det var så att det bodde några där på den gården, sen flyttade dom och så bodde där elever från gymnasiet i bollerup. och nu är det ett ställe för utvecklingsstörda, dom är där ibland för att njuta av dom blåsiga åkrarna överallt. hehe :D
jag vet inte hur länge katterna har bott där själva. men han ser ju inte ut att må så värst dåligt så han måste ju blivit matad och så.
/hennum