Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1256 ggr
solqvinna
0

Katthem med gammelkatter

Det finns ett katthem någonstans i Sverige som förutom de vanliga hemlösa kissarna har en liten pensionärsavdelning med gammelkatter för omplacering. Jag har tappat bort vad det katthemmet heter men har för mig att det är i Stockholmstrakten. När man loggar in på det här katthemmets hemsida så är de här seniorkissarna på en flik för sig på hemsidan. Med bilder och fakta om personlighet och varför de är där osv.

Någon som känner igen det och vet vilket det är?

vänligen

Solqvinna

Alexej
0

Vet bara att Djurhjälpen i Växjö har ett eget seniorprogram. Du köper katten som vanligt men Djurhjälpen står för foder och vetrinärkostnader livet ut sedan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

emjon
0

Det katthem du tänker på är kanske Djurhjälpen i Vaxholm http://www.djurhjalpen.nu som ligger utanför Stockholm.

De har ett omvårdnadsprogram för kissar med speciella behov.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Menade Vaxholm. Jag och namn:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

solqvinna
0

Tack. Nej det var inte Vaxholm. Det var inte skyggisar (även om en gammelkisse naturligtvis kan vara det också) utan just gammelkatter. hemsidan hade en flik som hette just seniorer eller något liknande.

Solqinna