Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 454 ggr
Lena
0

Försäkring för Stödhem/jourhem?

Med anledning av en diskussion i en annan tråd kom frågan om försäkringar upp för den som är stöd- eller jourhem åt katter på uppdrag åt något katthem/förening.

Lyfter därför frågan separat. Ni som har erfarenheter av stöd- jourhemsverksamhet hur fungerar det? Finns det någon försäkring som t.ex. träder in om stödhemskatten förstör något i hemmet?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Lena, jag kan inte se tråden, för det forumet  är tydligen stängt just nu. Men jag fattar genom din kommentar hur du menar. Kanske något förutfattat, men snälla nån, är man jourhem, då får man väl finna sig i att det kan hända olyckor?  Eller städa…..Däremot, så tycker jag att katthemmen skulle kunna ha någon sorts försäkring på själva katterna och deras vetkostnader! Tänker på lilla SIri! Någort som kunde förhandlas fram kanske? ok att man måste ha karens, det måste vi ju ha när vi tecknar för våra med, men något kunde man u fixa?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

majvi
0

Samvetet försäkrar sina katter medan t.ex KKS inte gör det. KKS kan istället hjälpa fler katter och kastrera dom för pengarna som skulle ha gått till försäkringarna annars.Sedan väljer de att starta insamlingar till dyra veterinärräkningar.

Jag tycker att det är bra att katter försäkras men har också full förståelse för KKs sätt att jobba.Det måste också vara svårt att få till det när man jobbar på flera platser i landet.Jag vet inte hur många föreningar det är som försäkrar katterna.

Tar man in en stödkatt får man räkna med att olyckor händer.Den fina kristallvasen får tas bort och om någon river på tapeten eller kissar i soffan får man hitta lösningar till det. Försäkring det blir väl den egna hemförsäkringen eller otursförsäkringen, Skulle kattföreningarna betala allt då skulle färre katter bli hjälpta och för det mesta är det väl bara bagateller som inträffar.

Jag försökte leda reda på historien om Agda men hittar den ej- men hon stängdes in i badrummet for omkring så att bolådan hamnade över golvbrunnen och hoppade upp mot duschen med vippkran så att vattnet började rinna och hade ingenstans att rinna ut.Matte sov men vaknade sedan mitt i natten av att en granne ringde på för att det rann ner vatten till honom.

I det fallet täckte hemförsäkringen , kanske för att hon skrev att hon var veterinärstuderande som ville studera en kattfödseloch ungarnas utveckling på nära håll.(Katten var dräktig) .

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Alexej
0

Hoppas de öppnar sidan snart  igen..

Men det handlade om en tjej som hade två stödkatter som kissade ner allt och vill har 3000kr av KKS för renovering!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

#3. VAAAAAA!!!!!! Idiot von Dåre, vill jag kalla en sån!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Jag tror det är viktigt att tala om, helst skriftligt, exakt vad som gäller. T.ex att föreningen inte täcker skador i hemmet som jourkatten kan åstadkomma. Vad man kan tänka på som jourhem för att förebygga riskerna, samt att man själv bör ha en bra hemförsäkring utifall olyckan kan vara framme. Det gäller att  som förening helgardera sig mot oförutsedda utgifter genom att förebygga så mycket som man bara kan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

app.syl
0

Sidan är öppen igen den ligger under kattakuten