Alltid kul med överraskningar, haha
Jag passar 2 kattungar till en familj (bor hemma hos dem) när de är på semester, och nu inser jag att kattungarna som är lite över 5 månader börjar bli könsmogna ….haha det är en pojke och en flicka från samma kull (de kommer från mig, för de föddes hemma hos oss) så nu hoppas jag bara familjen låter mig kastrera iaf pojken…och inte väntar tills de kommer hem om 2 veckor -.- Det är ju inte direkt så¨att vi lider brist på kattungar i Malmö så en kull till hade ju varit otroligt onödigt…visst älskar man överraskningar?? haha
Det är i första hand flickan som ska kastreras, eftersom pojken kan göra henne dräktig i flera veckor efter att han blivit kastrerad.
Hm, det trodde jag att djurvårdare var medvetna om
.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Just precis.Om du bara kan kastrera en ta då honan.
Stolt ägare till tre La permer
Ja det stämmer, honkatten är den som är i värsta riskzonen. Bäste vore det naturligtvis om båda kunde kastreras samtidigt så slipper de tänka på det sedan. Ibland kan man få förmånliga paketpris också om man kommer med flera katter.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hej, jag kan ärligen säga att jag visste det inte. Men vetten sa att det var typ 1% risk att det hände, men de hade inte tid till båda samma dag (övertalade familjen till att kastrera båda) så pojken har tid imon kl 8 och flickan i början på nästa vecka :) Det var det bästa jag kunde ordna :P
Underbart! Ett bra informationsjobb du gjort, Sweety92, som fått ägarna att vakna till och fatta detta kloka beslut! Annars hade de kanske suttit där med en drös kattungar och sagt ojsan om några månader …
toppen. bara de kommer iväg med båda nu också……. Ropa aldrig hej…….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jo o inte bara ojsan utan eftersom ungarna är syskon så kan det ju bli inavel :)
men tack! ju fler som vet saker desto större är möjligheten att minska antalet hemlösingar. Och tack ni som upplyste mig om att hanen fortf kan göra honan dräktig trots kastrering! All info är bra info!
kan tala om, att det samma gäller män som völjer att sterilisera sig… de är fertila ett par veckor efter att sädesledarna knipsats av…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....