Mamsen har fått somna in ♥
Tar tårarna någonsin slut? Längtan och saknaden är så total!
Hennes fällar som hon älskade ligger här nytvättade tills hon skulle komma hem, hennes egen bädd och hennes bästa leksaker. Hon är symbolen för allt arbete med kissarna som kommit och gått… nu och för alltid i mitt hjärta!
När jag viskade hennes namn vände hon upp ansiktet och spann högt, nosgosade hårt och den förbannade tratten var i vägen. Tog av den och hon la sig tillrätta nära nära mig och vände upp sin lilla mage… försiktigt smekande av magen fick henne nästan att somna, vila medan mina tårar droppade ner i hennes päls.
Min kärlek till henne var/är så total och hon är symbolen för alla kissar som har kommit i min väg! Utan henne skulle aldrig kolonin i Link ha kommit in i trygghet.
Hon kom som skyggis den 19 april 2009. 2 år fick vi tillsammans. Hon blev en tryggis och fanns alltid så nära mig, kärleken till henne var mycket speciell. Hennes sätt att tala till mig, precis som jag talade till henne… ordlöst med ögonen… hon visste att jag älskade henne utan villkor. Vi viskade jämt hemligheter till varandra, hon var min absoluta soulmate och största kärlek, för kärleken är olika!
I samband med att familjen Vithaka kom in så märkte jag att hon var ofräsch i pälsen och att hon verkade lite down. Jag trodde att det berodde på att jag fick mindre tid med henne. Jag gav henne tid och massor med kel såklart och trodde att det skulle hjälpa…
Hon åt sämre och sämre och till slut ingenting alls. Åkte till vet som såg att levervärdena var höga och när den vet inte kunde göra mer så hamnade hon på Strömsholm i lördags. Hon låg på IVA och de gjorde allt för att stävja kaliumet som var lågt och någon slag av leversjukdom hade hon, men vilken vet man inte med säkerhet.
Efter bedömning av vet så svarade Mamsen inte på någon av dessa behandlingar som hon fick… så igår kväll fick lilla hjärtat somna in för alltid!
Mamsen du fattas mig!
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

En stor stor tröstekram ,Lillmymlan !
Pia
Åh Malin, stora tröstkramar från mig och (luft-) nosbuffar från Nalla och Semlan.
Vila i frid Mamsen. Nalla, Semlan och alla de andra kolonimissarna är dig evigt tacksam att du visade din matte hur underbara skyggisar kan vara.

Tröstnosbuffar från Max & Måns

Du hade en ängel på besök med en uppgift. Ängeln har flygit hem igen….
Stor tröstekram till er!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Malin! Livet är bara för grymt ibland. Du som räddat en hel koloni med katter till en bra värld. Förlorar Din bästa Mamsen. Kan faktiskt inte förstå att livet bara kan vara så orättvist. Oj vad Du har varit stark de senaste veckorna.
M-H
Många tröstkramar till dig!
Älskade lilla Mamsen
Kärleken mellan er var total. Sänder många tröstkramar i denna stund.
Vad tråkigt, Malin! Tröstkram till dig!

Det har blivit så mycke tårar senaste tiden. Först vår lilla sjuka Pyret som försvann. Sedan Wikkattens landetkompis Mjurre och nu din lilla Mamsen. För varje älskad kisse som måste lämna oss för att gå vidare över regnbågsbron dyker minnena över dom tidigare älskade katterna som också vandrat den vägen och man vaknar på mornarna av att man gråter. Den enda tröst som finns är tron på på att man åter få träffa dom där en gång pigga och friska och det ska bli gott. Det är ganska många som kommer skuttande mot en. Om man gråter nu vad skall man inte göra då. Kan se detta framför mig ibland. TrösteKramar till dig Malin
Malin min varmaste empati har du för din förlust av älskade Mamsen och jag vet vad du går igenom nu.
Nu tar min änglaknodde som var lika speciell hand om Mamsen och jag vill tro att de har det härligt på de gröna ängarna där ingen smärta finns.
Tröstekramar till dig Malin
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Kramar till dig Malin! Du har kämpat för lilla Mamsen och hoppet fick nu ett ledsamt slut. Gråter med dig!

Nospussar från kattassen-gänget Baffe, Sara, Rasmus och Ludde
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
älskade Malin, vet så väl hur det känns, 27 juni blev min Beata änglakisse, vet att hon och dom övriga änglakissarna väntar vid porten, nu när Mamsen kommer, och tar väl hand om henne, hon tar med sig en hälsning till dom från dig, din alldeles speciella Mamsen, och sörj ej hennes död, gläds åt att hon har levat, och fick komma till dig, som hon älskade, R.I.P älskade lilla Mamsen som nu är frisk och pigg, och alltid finns kvar hos dig, bara kroppen som flyttat
kram Maggan47
åh så ledsamt, så ledsamt!!!! 

Kramar om hårt!!!

Beklagar 
Vilken vacker katt!
Beklagar verkligen sånt är ju så jobbigt, Men hon springer nu i regnbågslandet o mår bra, Hon finns alltid hos dig i ditt hjärta. Sänder styrke kramar till dig
Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Sov gott lilla Mamsen 

Så sorgligt, sov gott lilla Mamsen
och tröstekramar till dig lillmymlan
Tröstekramar från mig med till dig Malin. Mamsen öppnade någonting stort för dom andra katterna och minnena av vissa katter försvinner aldrig. Lite tidigt att vandra över regnbågsbron, men ett lotteri av något slag kan man kanske kalla det varför vissa får gå så tidigt.
Men oj vad ledsamt och tråkigt att det inte gick vägen med kära Mamsen! Usch ja så hårt det är att förlora en kär kissestumpa.
Tänker på min egen vita Stumpan som också gick bort i en obotlig leversjukdom. Det var i januari 1998. Veterinären berättade efteråt att överlevnaden för katter med leversjukdomar inte vara särskilt hög. Runt 20-25% vill jag minnas. Men man hoppas ju in i det sista att ens kära kisse ska höra till den procenten. Så var det dock inte…
Som Alexej så vackert skriver här ovan hade Mamsen en stor uppgift i sitt liv. En kisse som visat vägen och på så sätt räddat många av sin medsystrar och bröder till ett bättre liv. Det är stort, riktigt stort! För det ska vi alltid minnas henne här på Hittekatter iFokus.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja du har fått stora och vackra ord här av alla. KRam till dig från mig säger jag bara.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tack alla…
Idag har hon blivit begraven på landet och jag gjorde ett hjärta av röda vinbär… i morgon ska vi plantera blommor över henne som ett skyddande täcke… rosor blir det kanske, eller något annat som känns rätt.
Hela tiden finns det saker som påminner om henne, hennes filt som jag inte tvättat luktar Mamsen, den ligger vid min huvudkudde och Shimena går gärna dit och luktar på den, precis som jag!
Min lilla tjej, min bästaste Mamsen! Hon berörde mitt hjärta och jag är så tacksam för det.
Hennes mod gjorde mig modig, när hon vågade, så vågade också jag!
Kärleken mellan människa och djur är otrolig och den är så vacker.
I varje andetag finns hon för alltid med mig och i mina tankar och mitt hjärta ska hon alltid få ta plats och rum.
Jag älskar henne så, även att hon inte är här längre 
*Nalle Puh*
Snälla Malin kan Du inte vissa alla här den fina bilden Du skickade mig. Bilden var så otroligt vacker och sa så mycket.
M
#25 Du skriver så fint och vackert om din älskade kisse! Och den där bilden är så fin - hon riktigt ler in i kamerna och säger till oss alla att här har jag det bra. Nöjdare kan inte en kisse vara.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Älskade Mamsen finns med dig Malin i varje andetag. Ni är förenade för alltid.
Att vara en så älskad kisse är helt underbart. Jag önskar att varje liten kisse fått uppleva detta.
Mamsen RIP. Tröstkram till dig Malin
Så ledsen att det inte gick vägen för Memsen den fina lilla katten som hade funnit sej så väl tillrätta med livet inomhus tillsammans med en kattkompis Shimena och en bra matte.
R.I.P Mamsen

Stora varma tröstkramar. Mamsen fick det helt fantastiskt hos dej. Hon var verkligen en speciell kisse men det är även hennes matte.
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
Kärleken dör aldrig
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Fina bilder på en fin missa..!
Att förlora en sån livskamrat är aldrig lätt, hur kort eller lång tid vi än fick ha tillsammans 
Stora tröstekramar till dig Malin!
Så fint du skriver Malin! Många kramar till dig! 
/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Sov gott underbara Mamsen, och tröstkramar till dig Malin. Pälsbollarna i Höganäs

De flesta av oss här på hittekatter har förlorat en speciell vän någon gång, så vi alla vet vad du går igenom just nu.
Den värsta smärtan går över och förbyts mot en tacksamhet över att en gång fått uppleva den fantastiska känslan av den där unika kontakten som man bara får med en "mycket speciell kisse" Sörj din Mamsen så länge du behöver, men hon kommer alltid att finnas hos dig och ge dig glädje över den kärlek hon gav dig.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Mamsen - min bästa vän 

*Nalle Puh*
#38 Vilken fin film du gjort Malin! Med passande musik och allt.
lillmymlan, ge henne en paradisbuske. 
Här ligger hon begraven lilla tösen min.
Imorgon ska vi köpa en paradisbuske och plantera, tack för rådet Hawknestgrove :) det kommer att bli perfekt!
Hon har den allra bästa platsen med både sol och skugga, precis som det ska vara.
Några dagar har passerat och alla har sitt sätt att bearbeta sorg, min är att gråta och att skriva, se på bilder och minnas hennes kärlek.
Hon var en mkt speciell misse, som för alltid lämnar tassavtryck djupt inom mig.
När jag kommer hem så ropar jag fortfarande efter henne och Shimena tittar på mig och undrar… var är hon då matte? Jag smeker henne i tanken och hennes svans var alltid "gladsvans" som jag älskade hennes randiga pyjamasbyxa, hennes nos och hennes öron, ja, allt som var just HON!
Malin
*Nalle Puh*
Så fint du gjort på hennes grav Malin!
#40 Vad är en paradisbuske? Hur ser den ut? Blev lite nyfiken.

En paradisbuske blir perfekt till Mamsen. Den är nästan lika vacker som Mamsen.
Har ett par såna buskar i trädgården och dom är så fina.

Vilken fin film du gjort, med vacker musik och alla vackra ord om henne. Vackert hjärta på hennes grav som du skall förgylla med en Paradisbuske så vackra, det passar till en vacker älskad Mamsen
Så vacker och kärleksfull film du gjort om din älskade Mamsen. Så vackert det kommer att bli med en paradisbuske. Vackrare kan det inte bli för en så älskad liten kisse. 
ja jag har paradisbuske i min lilla djurkyrkogård…..Den får just nu tre små djur dela på.
vilken vacker film, med fin musik som passar så bra, och Paradisbuske blir perfekt för lilla Maamsen
Maggan47
Det sitter ett par sköldpaddsfärgade änglakatter på en molntuss och filosoferar. Bakom dem ligger SkaparKatten på rygg i solskenet och sover en middagslur med famn och svans full av småkissar. Hela molnet vibrerar av snarkspinn som orsakar åskväder för halva Uppland…
"Våra människor klarar sig bra!" säger Mamsen och tvättar ena framtassen.
"Jag skulle vilja jama att de klarar sig utomordentligt! Trots att de tänker på oss och saknar hela tiden…" säger Semlan och nickar instämmande.
De båda kattdamerna har konstaterat att de var och en fostrat en katthjälpare som de är stolta över - någon som de med glädje delat med andra katter och stöttat med fullaste katthjärtat, och som de avtalat med SkaparKatten om att kunna fortsätta stödja också nu, från sin plats i KattHimlen.
"Matte vet att jag inte är borta alls…" spinner Mamsen. "Att vi ses igen och att jag håller min Tass kvar över henne alltid alltid. Hon känner det…"
"Mjau, samma här. Vi har haft tur att finna goda människor med öppna och varma hjärtan, som känner katters längtan och ser också spåren som inte finns - som öppnar dörrar och skaffar sätt att hjälpa för så många katter de förmår, var och en på sitt sätt." Semlan stämmer in i spinnandet.
"Så lyckligt lottade hittekatter vi blev. Och nu fortsätter det arbete som vi hjälpte våra människor att börja göra - de kommer att fortsätta sina verk för katter i nöd. Mjau så gott det känns…"
Och Mamsen sträcker sig fram och fortsätter tvätten, fast nu på Semlans öron, och Semlan som aldrig låtit någon annan putsa henne blundar och njuter intensivt.
SkaparKatten öppnar ena ögat och kisar belåtet mot de båda sköldpaddsskönheterna och blinkar "Det är fullbordat".

-Malin..säger som jag sa på facebook..ser detta först nu eftersom jag är uppe i jämtlansskogarna och bara har tillgång till dator via bibblan…
Så vackert du skrivit om Mamsen…får en stark känsla av att Mamsen-Gumman inte är borta..att Mamsen flyttat till en annan dimension..känner som att hon har en bevakande liten mjuk tass över sin matte…hon känner din kärlek till den plats där hon befinner sig nu…livet är så svårt att förstå sig på…men någonstans måste det finnas en mening med allt som händer..tror att Mamsen vet lite mer än oss om de frågorna nu…
De allra varmaste kramar..
Sidentass….
#49 Tack MewTwo för din underbara berättelse från Katthimlen, precis så är det.
Som vanligt sparad bland mina kattpoem….. så fin….

vilken underbar film på en underbar katt… jag borde inte bli förvånad över dina proffsiga bilder men det blir jag ändå….. syns verkligen hur hon trivdes hos dej…
o mew2…. du skriver så underbart vackert…..
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
så fint skrivet mew2
Maggan47
Mew2… du gjorde det igen… träffade mitt i hjärtat 
så faller tårarna igen…
Tack, från hela mitt hjärta TACK…
Min älskling, inatt är jag säker på att det var hon som tassade bort mina tårar för en stund och fick mig minnas henne när hon for fram över golvet och lekte med alla leksakerna.
Mitt hjärta värker av saknad och hon är otroligt älskad av både mig och min familj. Den lilla kissen gjorde underverk för alla människor som mötte henne. Hon bar stolt upp sin gladsvans och strök sig mot dem hon ville och andra lät hon vara, precis som katter ska vara 
Ännu en dag som jag smeker hennes filt och stoppar näsan i den och känner att hon är här, hos mig, alldeles nära, men ändå så långt bort 
Minns ni henne när hon kom till mig? Jag minns och glömmer det aldrig! Min livs kärlek och min soulmate för alltid!
*Nalle Puh*
sörj inte hennes död, gläds åt att hon levt hos dig, och hon är kvar, var så säker
kram Maggan47
#43 Ja det var en passande buske minsann! Oerhört vacker och passade till en sådan skönhet som Mamsen var. :)
#49 Fint skrivet!
#56 Sanna ord!