Chocken finns kvar...
…efter de fruktansvärda händelserna i Norge igår.
Vi var på en fest inne hos grannen. Det var mycket trevligt både för stora och små. God mat och gott sällskap. Vi gick in till oss lite över kl 23, då min rygg sa ifrån. Myggen var ganska pigga också, och Kevin är allergisk. Jag gick ut på trappan för att ta sista blosset. Tog upp min mobil och gick in på facebook för att läsa lite. Då såg jag alla norska flaggor på mina vänners profilfoton och överallt läste jag…
"…tänd ett ljus för Norge…"
"…tänd ett ljus för de omkomna och skadade i Norge…"
…någon skriver på sin status: "Hur kan man vara så sjuk att skjuta ihjäl en massa ungdomar??!!"
Jag letade fram nyheterna direkt och fick läsa om detta fruktansvärda…
I mina ögon så är Sverige också i sorg denna dag.
Norge: vi tänker på er…
…även på en sådan här sida som Hittekatter.
Texten har jag fått låna av vår medlem Gunlog som ursprungligen har publicerat den på Kalas iFokus där hon är Sajtvärd.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Lägger in min egen text från FB här nedan:
Tankarna går till Oslo en dag när sommaren frös till is. När ondskan slog till och gjorde att tiden stannade för alltid för många medmänniskor. Det ofattbara har hänt igen, en upprepning av tidigare katastrofer har förflyttat sig nära oss. Varför?
Låt oss be för de drabbade och deras anhöriga, låt oss fylla världen med hopp om att de onda krafterna ska smälta bort precis som isen i vårsolens glans. Låt ljuset segra över skuggan. Låt det goda ta över. Låt det aldrig hända igen!
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Få fb uppmanar de nu att ha en 30 minuters paus ikväll mellan 17-17.30 för att hedra offren och de drabbade.
//Pia
Oj såg det lite för sent! Upptäckte det inte förrän nu - kl. 17:30. Fast jag har faktiskt ovetande därom haft en liten paus på altanen just den tiden.

Det var fint skrivet av dig Lena. Detta är en fruktansvärd händelse som fortfarande är svår att ta in.
Hade också en liten paus, ovetande om manifestationen då jag stod i duschen.
Men det var också en fin tanke av de som arrangerat.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Ofattbart. 80 ungdomar blev skjuten när de skulle ha kul. Värsta mardrömmen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus