Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 2878 ggr
Misshjert
0

Fem ungar utan mamma :´(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min älskade katt Leeloo har nu hastigt lämnat denna jord.
15 Juli 2011 blev hennes sista dag. Förstår fortfarande inte att det är sant.

Jag sitter inne med hennes kattungar då jag hör att något händer.. Jag springer ut mot vägen och hittar henne liggandes vid vägkanten. Känslan går inte att beskriva! Tar så fruktansvärt ont bara.
Jag bär henne hem till våran gård medans paniken om kattungarna växer. Vad ska vi göra med dom? Dom behöver mjölk för att överleva.. Niklas ringer jour veterinären och föklarar vad som hänt och vi får åka till Öjebyn för att få mjölkersättning.
Nu kämpar vi med att mata ungarna med nappflaska och ska nu börja prova ge fast föda.
Leeloo är nu begraven på en fin plats här på gården.
Jag hoppas hon har det bra var hon nu än är..

http://misshjert.blogg.se/

Alexej
0

Kollade din blogg, ungarna är bara 3,5 veckor nu. Inte bra. Kolla med katthem i närheten och gå in på Sverak-uppfödare i din närhet.

Göteborgs Katthjälpen har en bra artikel om mammalösa ungar.

Lycka till.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jourhemmet
0

Bra att du skriver här så kanske folk förstår att hålla kattmamman inne när hon har ungar.

Mona22
0

Synd att du var lite efterklok och släppte ut kissen när hon hade småbebisar men inget att göra åt nu. Håller med #1, försök hitta en adoptivmor.

Misshjert
1

Jag har nog med ångest över det!
I min förra kull var det inga problem för henne att vara inne. Men då var det en kall vinter & nu är det sommar och katterna vill vara ute i naturen…
Hade besök av 6 personer då allt hände & väldigt svårt att hålla dörrar stängda.
Jag gör allt för att kattungarna ska få det bra nu. Razz som kommer från Leeloo´s första kull tar hand om ungarna väldigt bra, tvättar, gosar & leker med dom små <3  Känns bra att han finns som en "förebild" till dom små^^ 

http://misshjert.blogg.se/

Här ser ni Leeloo & Razz från första kullen ♥

Josefa
1

Sov gott lilla Leeloo, och tröstkramar till dig.

Småkissrna är 3,5 veckor nu, så det kommer ni att klara. Det blir lite körigt de närmaste veckorna men det är det värt.

Alexej
1

Vad vacker mamman var! Snart kan ungarna börja äta fast foder och de har ju en ersättningsmamma.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Misshjert
0

Älskade Leeloo ♥
Saknaden är oändlig!

Misshjert
0

Tack för dom fina kommentarerna, ord kan trösta och stärka !

leeloo som liten ♥

Ankie
0

men va fin hon var!!! Tragiskt det som hänt :(:(

Hoppas det går bra med missungarna.

Hawknestgrove
0

ja, jag blir alltid då ledsen över sånt.. skrapade ihop en söndertrasad katthona(svartsköldpadda) som låg på vägen i tisdags. Måste hänt under morgonen, natten. Tur som väl var, så han jag stanna för bakom mig så kom det en långtradare, som antagligen hade mosat den lilla kroppen ännu mer. nu fick han vackert vänta tills jag hade burit kisse till diket, synligt. I morse, så låg katten igen på vägen, då i ett värre tillstånd. på med engångshandskar(HA ALLTID SÅNT I BILEN!!!!!!!) och ny hopskrapning av det arma lilla djuret. Denna gång långt ner i diket. Troligen har väl räven dragit upp den på vägen, eller  kråkorna. Så OM ni kan, dvs om ni inte kör på motorväg, gå ut och flytta på det lilla liket. Inte för  djurets skull, utan för att  inte fler djur ska komma till skada. Den lilla överkörda känner ju inget mera, men ändå…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....