Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1310 ggr
Hawknestgrove
0

En snäll förfrågan hjälp med hemsida.....

Som inte har med hjälp till katter att göra direkt. Ni som har sett vår hemsida, ser ju att den inte är kul. Jag vill gärna behålla webbhotellet, kostnaden där är inklusive domän 750 kr om året, så det är överkomligt.

Nu till problemet. Jag är totalt nollad när det gäller att ändra den befintliga hemsidan. Den är gjord  i ett så kryptiskt märkligt proffssätt, så den rår jag inte på. Har pratat med dem på webbhotellet och har en arbetssida i en RV-sitebuilder, som jag börjat på . MEn  det är så svårt!!!! Gillar mallen och skulle behöva hjälp att göra fler flikar i sidan, liksom…. OCh besöksräknare. Gästbok vill jag INTE ha.OCh som ni kanske förstår, så har vi inte råd att ta till proffshjälp. Ingen som skulle vilja hjälpa mig att komma vidare?

HAr inget annat att erbjuda än ett jättetack… Rynkar på näsan Inget ont i vår  webbmaster som vi har haft, men han har tydligen inte varken tid eller möjlighet mera och jag vill inte stöta på mer….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

fasst det har ju med katter att göra :) hela hemsidan är ju om katter;) hyffsat nollad jag med tyvärr…..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[4paws]
0

skaffa en sida på www.123minsida.se

den är jätte enkel att använda och priset är desamma per år :D:D

du kan ju kolla in min och se hur jag gjort. www.123minsida.se/FixMix

dock om hundar, men ändå

man väljer bakgrund, färger mm, en apa klarar av sidan och man får 1 mån gratis :D

Tizzla
0

Annars är väl Mison duktig på sånt?

Mari
0

Jag kanske också skulle kunna hjälpa till om det inte är allt för avancerat?

Dock tycker jag 750kr låter dyrt att betala varje år, för min egna sida och bill o bulls så betalar jag ca 200kr/år och hemsida och då är domänet inräknat.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kaliber
0

Tycker också det låter dyrt, jag har haft one.com och betalade 500 kr per år och deras mall är superenkel. Går även bra att koda mycket själv om man vill det.

Mari
0

#5 Jag har one.com men jag tror inte att jag ens betalar 500kr per år, första året är dyrast, runt 500kr då det är en massa avgifter och strunt men åren efter har jg för mig jag bara betalar runt 200kr, har billigaste varianten och det räcker gott och väl (12kr/mån)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Kaliber
0

#6 Jag hade inte ens i ett år så jag betalade bara första gången. 200 kr låter ännu bättre! Och de är väldigt hjälpsamma via support också, bra om man behöver hjälp med något.

grundig
0

vad är adressen till hem , vart nyfiken =)

Hawknestgrove
0

Hawknestgrove
0

ja ,nu vill jag i alla fall vara kvar där så länge, där vi är. och som sagt, bara jag kommer in i hur man gör nya flikar eller sidor i sidorna….om ni fattar hur jag menar

Hawknestgrove
0

vad jag inte vill, är att bli stående igen utan möjlighet att kunna rätta till grejer själv. Jag hatar oslälvständighet och att konstnat vara beroende av andra.

Kaliber
0

Hawknest, om du ändå skulle få för dig att byta till one.com i framtiden så hjälper jag dig gärna att komma igång. Har fixat hemsida till min mans företag där.

Förstår absolut att du vill ha en hemsida som du kan uppdatera själv.

Hawknestgrove
0

ja och jag har ju en egen som ligger på din studio, så jag kan göra. Nu är det som sagt den här suodbyggaren jag vill kunna göra. Vår sida nu är ju ine gjord i det utan i nåt konstigt. OCh jag har gjort i Spray med sidbyggare.

Cozzmos
0

M&M skaffade ju nyligen en egen domän.

Och vi använder oss av Wordpress. Det kan vara lite kinkit att få upp Wordpressprogrammet till domänen, men väl där är allt busenkelt tycker jag.

Det finns hur många gratismallar som helst att ladda hem, så det vore konstigt om ingen skulle passa.

Plus att du kan tanka hem Widgets som det heter. Små (också gratis) småprogram som man kan lägga till.

Vi anväder ochså one.com  och har haft kontakt med supporten en gång. Görsmidigt! :-)

www.sorpingskatterna.se

Wikki använder också wordpress nu för tiden. Och det är inte ett rent bloggverktyg.

Hawknestgrove
0

ja vi har vår på Wopsa webhotell.