Söker AKUT AMMA till 5 kattungar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
NYFÖDDA KATTUNGAR BEHÖVER SNABBT EN AMMA FÖR ATT ÖVERLEVA, DERAS MAMMA KLARAR INTE AV DOM-HON HAR FÖR ONT.
SNÄLLA HJÄLP MIG!!
UNGARNA FINNS I HUDIKSVALLSTRAKTEN
0768461503
Har tyvärr ingen amma till Dig men ett rop via ett annat form har jag gjort till Dig. Sök via uppfödarsidor.
Lycka till!
http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=6&t=205268
M-H
håller tummarna att du hittar en amma till de små! I brist på ama så kan du ge dem ersättning så länge, så de får i sig nån sorts näring i allafall.
här kommer ett recept om du skulle behöva handmata dem.
Koka ihop 5 dl standard mjölk, 1-2 msk maizena och 1 msk druvsocker och låt detta svalna. Genom kokningen bryts laktosen ner. Låt svalna och tillsätt därefter 1 msk smör och en äggula. Färdigt!
Lycka till med de små!
Kram /Tess

#2. Nej, det ska man inte ge till nyfödda kattungar! KMR modersmjölksersättning som finns på Apoteket att köpa, är vad de ska ha.
#3 ja men det lär ju inte vara öppet nu?
Jag har hört flera som använt detta både på kattungar och kaniner. Men självklart är KMR eller Esbilac att föredra, men vid denna tid finns det väl knappast att få tag på?
Kram /Tess
Esbilac är för VALPAR. Det är stor skillnad på att nappa katter och hundar. KMR finns på apotek och Royal Canin har ersättning i zoobutiker.
#5 sorry, tänkte fel med esbilac.
Kram /Tess

vad menar du med att hon har för ont? har hon blivit skadad? finns hon hemma elr hoss veterinär?
är det att hon visar att hon inte gillar att amma när de tuttar bara (om det e det du menar med att hon har ont) så kan du prova att sitta med o klappa henne o prata med henne så hon lugnar sig. Det hadde jag enhone en gång här som jag fick göra med, hon bara reste sig när bäbis ville tutta, gillade tydligen inte att amma, men satt jag med o gosa med henne o klappa henne, så accepterade hon så bäbis fick mat i allfall.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
vet att djurskyddet i Bollnäs har en mamma, kan vara värt att ringa dit å kolla 070-3028006, dit kan du ringa vid akuta ärenden och det är väl ett sånt.
Martdat, Kattan fick ungarna med akut kejsarsnitt igår och hon har ont pgr av det. Har gett ungarna vätska under natten o alla fem har fått dia till sist om än kortare stunder, sover o vaknar ungefär varannan timme med dom.Mjölkersättning är på gång från apoteket. Ska ringa Bollnäs o kolla, tack!!
Väldigt viktigt att ungarna får i sig den första mjölken. Kan ni inte ge Metacam till mamman?

Om ni inte hittar amma och inte har möjlighet att nappa dem kan jag nog ta dem eftersom jag har gott om tid och erfarenhet…men jag bor i skåne.
Har mamman fått smärtstillande?
Ja inte vet jag, men när min ena katt var med om kejsarsnitt diade hon ungar gladeligen ändâ, 6 stycken. Som andra ságer, finns inget smártstillande?

prata med vetten om smärtstillane som är ok att ge till digivande, nått måsste väll ändå finnas.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
hur går det?
Kopierat ifrån Djurskyddet Bill & Bulls facebooksida där detta nödrop också finns:
Ännu bättre nyheter som är att hon faktiskt bryr sig om ungarna nu o stannar hos dom, men hon har inte riktigt fattat de där med att tvätta o få dom att kissa än,så de får jag hjälpa henne med.
Detta skrevs för 15 timmar sedan så förhoppningsvis går det fortsatt bra med dessa kattungar :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
underbara nyheter

Men så skönt att höra….när jag var stödhem fick jag hjälpa mamman lite med att "kissa dom" och med tvätt. Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra i fortsättningen!