Mager katt, utanför Katrineholm!
Ring polisen på 114 14 och fråga om någon har anmält den försvunnen.
Bra idé det ska jag genast göra!
Du kan även lägga in en annons under efterlysningar på Blocket. Där är många i hela landet som tittar när dom saknar sin katt, den kan ju faktiskt ha gått långt hemifrån.
Ringde till polisen men det var ingen som anmält den försvunnen. Ska försöka fånga in den ikväll i alla fall!
Titta då om den har en tatuering i vänsterörat. Den kan även vara chippad men då måste du till en veterinär för att kolla.
Lägg in på Kattpolisen i Fokus
Ingen tatuering i vänsterörat i alla fall.
Har du givit den mat?
Ja det har jag, var och köpte riktigt kattmat idag! Om den riktiga ägaren inte hör av sig så har jag hittat en som gärna vill "adoptera" den och det är ju väldig postitivt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mata den om dagarna och efterlys ägaren pluss vänta och se ett par veckor innan den nya ägaren kan ta katten. Finns det någon som har bättre förslag?
Jag skulle ta hand om katten,låta den bo hos den som ville adoptera men se till att den som tar hand om den är medveten om att ägaren kan höra av sig och ddå måste den ju tillbaka. RIng sen och anmäl hos polisen, sätt upp lappar och kolla om den är chippad hos polisen eller veterinären.
Hon som vill adoptera har redn 3 katter, och dom är mycket välskötta :)

MollyMus123
Du skriver överst att du var på landet, tog du katten med dig hem?
Nej, åkte tillbaka igen. Skulle bara hem och tvätta!
Annars kan man sätta ett halsband på katten med en lapp att ägaren ska ringa dig. Men magra, ovårdade katter brukar inte ha ett hem. Ta med katten då till en veterinär eller katthem för att kolla chip.
Annonsera på Blocket och tidningen där. Kolla själv efterlysningar på olika katthemsajter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Molly mus: Om du får tag på katten kan jag kolla om den är chipmärkt. Jag har chipläsare och bor utanför Katrineholm.
Du får fler tips inne på Kattpolisen i Fokus
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....