Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 648 ggr
Ankie
0

Försök med påsättning på sin kompis!

Men jag måste fråga? Rödis är lite underlig nu förtiden. Han jamar högt och ljudligt och sedan försöker han sätta på Simon, sin kompis. Jag blir alldeles förvånad men jag tycker faktiskt att det är äckligt, varför gör han så och är det normalt? Funderar inte Simon vad han håller på med? Vi har lyckats ta bort honom några gånger men snart är det väl fullbordat tänker jag. Hemska tanke!! Är Rödis gay kanske?

Lena
0

Det är nog det här med att de andra katterna utanför dörren sätter fart på hormonerna på något sätt. Inte det trevligaste som kan hända förståss. Om jag inte minns fel har du skrivit tidigare om Rödis och att han blivit bångstyrig i samband med att ni flyttat till ett område med mycket katter. Att det var revistridigheter bland annat. Om du inte redan prövat felliway kan det hjälpa. Sedan kan faktiskt P-piller för honkatt hjälpa att ta bort sådant här beteende på hankatt. Prata med din veterinär om problemen och hör vad han föreslår.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Djur sätter ibland på varandra för att göra om om ställning. Den ena ledare och så vidare. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

evangeline
0

Som Vanessa säger, dominansbeteende oftast. Ibland kan det ju slå över så klart och hormonerna tar över. Våran Milton kan ibland få för sig att han ska vara amorös, men då får han en tass i skallen:o)).

Om det blir alldeles olidligt, kontakta veterinär och rådfråga.

Helen

Lena
0

32 Ja det är troligen för knippat med rangorndingsproblematiken runt husknuten. Av Ankies beskrivning i den förra tråden fick jag den uppfattningen att Rödis är en ganska dominant kisse som gärna ville vara herre i hemmakvarteren.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Vi har de problemen här hemma ibland också. Arne vill sätta på stackars lilla Esther och hon försvarar sig ine ens. Så då blir det en rejäl omruskning i nackskinnet och jättefyyyyyyy JAså, Lena, P-piller kan hjälpa? Ska höra med veten om det. Feliway gav ingen respons här. Funkar det på Arne fast han har svaga njurar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

puttis uppis

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

Jag har ingen aning faktiskt…Men det kan väl stämma, det ni skrev ovanför, om rangordningen..

Ankie
0

Ja men precis Lena, Rödis är en dominant katt men dessa katter rår han inte riktigt på och det är han inte van vid. Jag gav honom ett ppiller jag och jag tycker att han har blivit bättre faktiskt. Han får väl inte som han vill ute och då försöker han väl här inne istället då, kanske..