Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: övrigt-kattrelaterat
Läst 1892 ggr
[crisse1]
0

Mycket akut. Zeb och Dino

Nu är det riktigt akut med Zeb och Dino.

3 katter och en hund kvarlämnade.

Kattjouren | Facebook

[crisse1]
0

Jag jobbar för fullt med att försöka lösa det för pojkarna och hoppas att jag skall hitta någon som kan ta hand om dom.

En granne ville ta Zeb redan igår men jag vill inte sära på dessa 2 om jag inte måste. Zeb är den enda tryggheten Dino har och jag kan inte lämna honom ensam i lägenheten och flytta på Zeb innan lösningen finns för båda.

Roslyn
0

Putt för ett hem till killarna.

Ankie
0

puttar detta akuta fall, hoppas så att det ska lösas sig för missarna

MaryOfSilence
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det här är ingen bra eller varaktig lösning, men:

Jag bor i en liten etta i Landskrona om ca 34 kvm med två katter som båda är dominanta och kan vara elaka mot andra katter. I absolut värsta fall, om ingen lösning dyker upp för Dino och Zeb, kan jag dela av lägenheten och låta dem bo i köket/hallen i någon månad eller två, om du tror att det är möjligt att hitta ett varaktigt jourhem alt. perm. hem åt dem så småningom. Jag har tidigare ställt upp vid några få enstaka tillfällen och låtit köket vara akuthem för stödisar, i som allra längst några veckor tills jourhem kunnat ordnas åt dem, vet ej om jag har haft kontakt med dig innan? Hursomhelst, detta är såklart ingen hållbar lösning vare sig för mina egna katter som såklart helst vill ha sin lilla lgh för sig själva, eller för Dino och Zeb, utan isåfall en desperat lösning för att ge katterna/dig/Kattjouren mer tid att hitta ett jour/perm. hem, men skulle som sagt ingen annan lösning dyka upp så kan du ju ha mig i åtanke.

MaryOfSilence
0

#1: Den här grannen, vill hen bara ta hand om Zeb pga 1. hen av ngn anledning  bara har möjlighet att ta hand om en katt eller pga 2. Dino är en skyggis? Om det är för att Dino är skygg kanske du kan försöka med lite övertalning och förklara hur det förhåller sig med skyggisar, att så gott som samtliga skyggisar faktiskt gör framsteg och kan bli keliga om man ger dem mycket tålamod, kärlek och framförallt tid, samt förklara fördelarna med att ha två kisar ist. för en ensam kise…

Jourhemmet
0

Har du lagt ut annons på Blocket?

Ankie
0

puttar och hoppas på en bra lösning

Sherwood
0

Puttar för denna.

Ankie
0

puttar, hur går det?

[crisse1]
0

Ursäkta att jag inte har varit inne och svarat er.

Mary of Silence

Jag tror inte vi har haft någon kontakt tidigare då jag inte är med i någon kattförening. Grannen vill bara ha en katt då hon även har en hund. Det är snällt av dig att erbjuda hjälp, dock känns det som det är lite plats till 4 katter men jag hör av mig imorgon om jag inte kan lösa det på annat sätt.

Jourhemmet

Jag har inte satt in någon annons på Blocket då jag tror chanserna för Dino är minimala där när det finns så många andra katter. En bekant till mig har annons på 2 vuxna vackra svart/vita katter men har inte alls fått några svar och hennes katter är heltama jättekeliga.

Jag hoppas in i det sista att någon lösning skall dyka upp för idag har jag inte ens kunnat ta mig upp till katterna för mitt knä så jag fick tjata på en granne att gå upp där och ge dom mat.

MaryOfSilence
0

#10 Ok, blandade nog ihop dig mer ngn annan kattvän som också heter Chrisse eller dylikt.

Ja, jag har alldeles för lite plats och mina kitzekatzen kommer förvandlas till elaka mördarkatter och bli rent ut sagt skitsura om det kommer hit stödisar. Men som sagt, isåfall är det bara en ytterst temporär lösning en kortare tid tills jourhem dyker upp, kommer få dela av lägenheten isåfall så att katterna inte ens träffar varandra och muta mina egna katter med extra mycket utepromenader i sele som kompensation… Samt typ bygga ngn form av kartongbostad kanske i köket så att den skyggaste får en vrå där han kan känna sig trygg.

Det vore ju bra om inte nåt stödhem kan dyka upp nu innan imorgon om åtminstone någon med större utrymme kan erbjuda åtminstone temporär plats, istället för att tänka att "någon annan" ska lösa situationen. Kanske ngn som också har taskiga katter men som iaf bor i en större bostad som kan delas av med ngn stängd dörr.

Kommer jobba imorgon till 15.30, PM-ar mitt telefonnr till dig utifall ingen lösn. dyker upp tills imorgon.

[crisse1]
0

Jag fick precis besked från Kattjouren att dom har hittat ett hem där pojkarna eventuellt får stanna permanent.

MaryOfSilence
0

YEY, stort grattis till dig och framförallt till Dino och Zeb!

[crisse1]
0

Ja det var riktigt skönt att det löste sig.

lillmymlan
0

HURRA att det ordnade sig för missarna!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Ankie
0

helt underbart!!!! Jippi!!

Bra jobbat

Sherwood
0

Härligt att detta löste sig, man känner att dagen har börjat riktigt bra.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Vad skönt att en lösning är nära. Hoppas verkligen det faller väl ut. Inte alltid lätt att hitta jourhem för lite skyggare missar inte.

[crisse1]
0

Nu har Zeb och Dino kommit ifrån lägenheten. Jag har varit nere på Haga och lämnat dom för dom skulle vaccineras innan dom kom till stödhemmet så senare idag hämtar Kattjouren pojkarna och dom får komma till sitt nya hem.

Jag måste säga att det var nog den snällaste skyggis jag har träffat någon gång. Jag hade fått låna en transportbur där jag satte Dino i men gallret gick upp hela tiden så vi fick jaga honom 4 gånger, han var rädd och stressad men när man väl tog honom i famnen så varken klöste eller bet han.

[crisse1]
0

Eftersom hunden och dom 3 katterna nu har fått nya hem så är detta löst.

Kan någon låsa tråden.

Kaliber
0

Önskar allt gott för Zeb och Dino!