Tråden Hittekatter i Källaren!!!
Jag har tagit bort ovannämnda tråd tillfälligt. Tråden är anmäld för brott mot våra Skrivregler och kommer att granskas. Då jag inte har möjligheter att göra detta omfattande arbete just nu kan det komma att dröja ett tag innan tråden blir utlagd igen.
Tyvärr tar sådana här saker mycket tid i anspråk. Tid som skulle kunna läggas på vettigare saker som kom de hemlösa katterna till livs. Ber därför alla att tänka sig för och alltid läsa igenom det ni skrivit innan ni publicerar det. Det hade ju varit bra om vi kunde diskutera utan att det ska uppstå störningar hela tiden.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Sweety92, Skånekatten #146 i den ursprungliga tråden
"INSE att det inte finns plats för 6000 katter i Malmö, ALLA går inte att rädda, om man jobbar som ni så kommer ALDRIG problemet med hemlösa katter att minska!! Vi måste ju göra prioriteringar för att FRAMTIDA katter inte ska lida!!!
Kallas FRAMFÖRHÅLLNING! Ni är bara riktiga gnällk*rringar som gnäller för gnällandets skull! GÖR ngt åt problemet ist, VISST kalla oss mördare eller vad f*n som men vi gör iaf ngt ÅT problemet, till skillnad från många andra!
Och TS sa att hon hade velat ha Disa när vi berättade men då kunde hon ju behållt henne från början men nä se det gick inte!"
När berättade ni för TS att betr. Disas öde? Efter det ni mördat henne? Gav ni TS något val? Hade ni varit justa hade ni sagt att ni tänkte mörda henne innan ni hämtade henne. Gjorde ni det?
#1 Kanske är bäst att ni håller detta i PM?
Denna sida blir bara värre och värre. Och jag tror ju inte det är rätt sätt att få in nya medlemmar på. Och då får vi ingen mer hjälp från folk som skulle kunna ta i mot katter.
Och jag tror ju inte att Lena la upp denna tråden för att ni skulle fortsätta bråka…
#2 Var ser du #bråk?" Det är en faktafråga som jag tycker är intressant. Mördare kallar dom sig ju själva om du läst tråden.
Nya medlemmar bör väl få veta vad Skånekatten går för? Eller du tycker någon ska överlämna fler katter till Skånekatten?
Suck… Meninglsöst…
Ännu en sajt som håller på att gå under…
Vadå jag vill? vad håller du på med nu? Måste alla vara så satans kaxiga? Shit alltså… Denna sajt tänker inte jag hjälpa till på mer, lycka till med era bråk. Jag håller mig nog till en sida där katten går först och där folk kan diskutera i vuxen ton. Varså goda! Nu kan påhopen börja!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
5. Har du hjälpt till på den här sajten?
På denna sajten går katten först vad jag sett hittills, hittekatter som dessutom ofta är skygga katter, men helt uppenbart är det inte så inte hos Skånekatten.
Kaxiga! För att man inte gillar Skånekattens sätt att jobba! Nu får du väl ge dig! Har du läst hela förra tråden? Förstår inte hur du kan försvara dom!
#6 ja det har jag… Är med och försöker hitta hem som de flesra här inne. Förlåt mig om jag inte skriver om allt jag har gjort.
#7 jag försvarar inte dom! Jag tycker det va hemskt det dom gjorde. Ja jag har läst hela tråden. Men ni kan ju inte diskutera som vuxna. jag tror ni misssde hela min poäng helt.
Skit samma jag har gått ur denna sidan nu. Orka lägga energi på att trycka ner andra…
(kommer varken att svara eller att läsa det ni skriver.)
Det mår man bara dåligt av…
#8 Om man ska diskutera som vuxna, vad var felet på frågan till Skånekatten i #1?
Du tycker Skånekatten uttryckte sig vuxet i förra tråden? Hade du inte lagt dig i här hade det inte blivit något tjafs utan bara en enkel fråga för Skånekatten att besvara. Om dom sen gör det är en annan sak.
# 8 Man behöver inte engagera sig i trådar som just du själv inte tycker är intressant. Ett forum är just ett forum, där man kan välja vad man vill diskutera och vilka trådar man vill engagera sig i. Att lämna kritik för att du anser dig tråden inte fyller ett syfte för just dig betyder ju inte att tråden i sig är meningslös. Frågorna som tas upp är jätteviktigta ur hittekattsarbetets prerspektiv.
Vill du skaffa dig ett forum med tusentals medlemmar som ständigt tycker likadan, så önskar jag dig lycka till!
Nä Men aah! Jag menade allt, inte visa personer. Men som hela tråden bara ballade ur! Och lena fick låsa den. Då fortsätter dom här? varför kunde de inte snakca lungt innan? är man tvungen att fixa en ny tråd för det? Oki visst, diskutera på bara. Och FÖRLÅT mig för att jag la mig i! Ska inte öppna munnen mer. Så blir det ingen tjafs :D
Det är möjligt att Lena låser tråden men det är inte det hon gjort just nu. Hon har tillfälligt plockat bort den för att läsa den. Står i #0. Däremot skriver hon inte att det inte får fortsätta diskuteras. Men man bör tänka sig för innan man publicerar.
#8 Hela tråden ballade ur därför att hittekattsmedlemmarna inte har samma åsikt om hemlösa katter som Skånekatten? Alla måste ha samma åsikt i en tråd annars "ballar den ur"?
Ser nu att #10 skrivit samma sak.
11. Tråden ska redigeras därför är den inte disponibel just nu
Va? hahaha nä… Alltså. Klart man inte behöver ha samma åsikt XD
Och det är alltdi kul att diskutera. det jag menade va att det gjordes knappast på ett snyggt sätt. Förstår ni vad jag menar? Men ni har rätt. jag ska inte lägga mig i ;) Fortsätt ni.
Jag vet att tråden ska redigeras, trodde inte att denna tråden va någosn sorts fortsättning bara 
Men jaja, svårt att förklara när alla är så arga. skånekatter? nä inget jag gillar. Och nä försvarar inte dom.
Ni verkar inte vilja se det jag försöker förklara. Men men. Inget att göra åt :P Ha så trevligt alla! Lycka till. Och må ni bli räddningen som så många katter behöver!
(fjäsk?)
Nu ska jag grilla
Och försöka hålla tyst 
14. En fråga innan din planerade grillning.
Din mening Skånekatter?nä inget jag gillar. Och nä försvarar inte dom.
Är det föreningen skånekatten du menar med skånekatter som du inte gillar? Ibland måste man fråga för att förstå vad någon menar kan ju lätt misstolkas annars.
Jo det förstås, nä den föreningen som avlivade Disa :(
Mycket tragiskt…
#14 Dezederia - nu tycker jag det är du som går igång och grälar precis på det sätt som jag inte vill att ni ska göra. #1 innehåller inga övertramp, det är citat av vad en representant för en förening skrivit + frågor om detta. Inte olagligt på något sätt. Vill man inte läsa om detta är det bästa man kan göra att inte engagera sig alls i tråden. Inte läsa i den, inte skriva i den, inte bry sig. Det finns andra trådar som man istället kan välja eller starta en ny diskussion om något man tycker är viktigare, bättre och intressantare.
Den här sajten blir vad vi alla gör den till! Tänk på det! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Nä det är det inte alls… Jag har försökt förklara att det är inte lönt att bråka, och påhopp är här massa här inne. men ni får dkylla er själva när nya medlemmar ser det och inte vill va med. Och ja jag ska göra mer än att hålla käft och inte lägga mig i, så låt folk kalla varandra för massa skit och låt dem sedan fortsätta så folk kan se det.
Och jag kan säga att nya trådar hjälper inte, alltid någon som ska in och förstöra.
Jaja har försökt förklara så folks ska fatta. Men ta det som ni vill.. Hoppas ni har kul har inne. Jag kommer inte att rekomendera sidan mer….
18.Det är omtänksamt av dej att tänka på sajtens rykte.Men ärligt tror du sajten skulle ha någon som helst funktion om alla bara höll varandra om ryggen och ingen reflekterade över rätt eller orätt.Det tror inte jag,
Här handlar det inte om några syföreningar utan folk och föreningar som jobbar hårt med hemlösa katter. Här handlar det om liv eller ja, avrättningar av levande djur.
Det engagerar människor och väcker känslor. Vi kan inte acceptera en förening som samlar på sig kattungar och låter mammorna vara kvar eller som sist avlivar mamman. Och om vi inte protesterar mot såna föreningar hur ska vi då kunna varna andra?
Jag gör mig hellre skyldig till "påhopp" än att hålla tyst!!
Och lite mer offentlig kritik skulle inte skada "lagom-landet"…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Inget svar från Skånekattens representant Sweety92 på frågorna i #1 än. Ser att h*n varit inloggad då och då både igår och idag men h*n har väl inte haft tid att svara. Ärlig är h*n ju, det skrev h*n själv i förra tråden så svar kommer väl…
Haha ja jag har varit inloggad :) Och i ringde TS dagen efter :) Det ar nämligen inte planerat att Disa skulle alias. i lyckaes ju fånga henne i karantänhemmet och tänkte ta ut henne för kastrering för att se om hon lugnade sig då, men det ar då eterinären sa att alining ar bästa alternatiet då Disa ar så uppjagad. Och i kallar oss inte mördare, jag skrev att ni får kalla oss det om ni finner det roligt :)
Och PiaMaria: Jag har äl bara varit ärlig inte sant? Jag kunde lika gärna skrivit att Disa fått ett hem och nu sprang kastrerad på de gröna ängarna, men tyvärr så ble det inte så, men jag sa ju iaf som det var. Men när en katt i en annan förening måste avlivas av olika anledningar så heter det: ohhh den stackaren kommer få det myyycket bättre i katthimlen, vila i frid…etcetc. Vad är skillnaden? Det var inte så att vi viille avliva Disa, speciellt inte jag som fattade tycke för henne, men när en vet säger att det är det bästa så står inte jag och argumenterar…
Och Piamaria: Bra att du har sååå mkt hittekattsjobb att göra att du hinner spionera på om jag varit inloggad ^^ haha
#22 För kännedom, jobbar man vid datorn tar det inte någon tid från hittekattsarbetet att titta in här ibland.
Då är det ju OK att jag kallar dig mördare. Vad kallar du det Skånekatten sysslar med?
Skillnaden mot andra föreningar är, som du inte kan förstå tydligen, det du skrev i förra tråden. Se bl a citat i #1. Skånekattens FRAMFÖRHÅLLNING, d v s mord på oskyldiga katter som ni "hjälper". Hjälpen består av en för tidig död.
Vilken katt som helst kan bli uppjagad av att hanteras av främmande människor, tas ifrån sina ungar, transport, komma till en veterinärklinik där det finns lukter av allt möjligt. Avliva en katt för att den blir uppjagad av sånt är inget annat än mord. En tam katt dessutom som snabbt hade lugnat ner sig igen när hon kom tillbaka till sina ungar, det är inget annat än mord. Har själv haft en tam hankatt som blev sjövild när han kom till veterinärkliniken för sin årliga spruta. Hemma var han en kelgris men han klarade inte lukterna på kliniken.
Och mordet skedde på veterinärens inrådan!! Jobbar man med katter, eller har egna katter, vet man (ska man veta) att en katt kan bli tillfälligt uppjagad av t ex sånt som jag nämnde. Skylla på en veterinär är otroligt fegt.
Hur många vuxna katter tar ni emot på ett år? Hur många av dom avlivas? Dom som inte avlivas vart tar dom vägen, släpps dom ut vind för våg?
PiaMaria. Vi tar inte emot såmånga, och endast få hankatter då vi har dominanta hankatter som inte accepterar andra hanar. Vi har en katt som jag jobbat med i över 1 år för han var rädd och skygg, nu är han supertrevlig och flyttar till sin nya ägare om ca 3 veckor :) Vi har en hona med ungar som är 6 år som kom in efter några år ute, trevlig dam är hon. Sen har vi 2 honor som är mor/dotter (svart-vita) supertajta, de ska bara placeras tsm. De fick ungar som flyttade vid 12 veckors ålder, alla svart-vita :)
I år är det bara Disa som fått somna in. Sen är ju inte Höör katterna hos oss, det är ju en koloni, som kvinnan måste decimera och hon kommer låta avliva dem, men det är inte på vår inrådan, det var därför jag bad om hjälp :)
Skånekatten anser jag vara en väldigt oseriös förening… That´s it!
Men ni måste sluta att plocka in en massa kattungar under 12 veckor. Det är förbjudit!! Matar mamman med ungarna tills de har rätt ålder och framförallt kastrera mammorna!!
Det är bara Disa som blev avlivad för annars tar ni aldrig in några vuxna. Och Disa kunde ni inte neka till för hon blev infångade med sina ungar och skulle kastreras. Men ni ville bara ha hennes ungarna. Du är en ung tjej som just tagit studenten (ingen djursköterutbildning där….)och borde inte ta dig rätten att bestämmer över liv och död. Det är extremt oseriöst!!
inlägget redigerat .
Brutt medarbetare
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Alexej: Jag är inte bortskämd. Och jag ska själv skaffa hittekatt detta året och jag valde INTE en unge, så där har du fel. Jag valde en BLYG creamvit pijke på 3,5 år….så där föll den teorin….
Och BORTSKÄMD? var kommer det in i bilden? Jag är en mkt seriös människa som älskar djur, mitt första husdjur var en fluga som tappat sin vinge som jag tyckte synd om…det andra djuret jag hade var två gräsänder som jag fick av han som ägde pildamsparken i Malmö för att jag redan då (8 år) var såå duktig med djur. Jag jobbar som hundrastare och problemhunds passare. Jag förstår inte var det påhoppet kommer ifrån?
Jag blir ledsen att du dömmer mig bara för att jag i DINA ögon är liten…men newsflash: Jag har jävligt mkt erfarenhet….
31.Nu får det vara nog du kan pma Alexej om hur ledsen du blir.Inget mer provocerande och trätande i den här tråden.Tror inte det finns så mycket att tllägga allt verkar redan vara sagt från alla håll och kanter.
Men katter i din närhet blir lidande eller dödade. Mammorna, deras ungar ni tar. Jag hade en hona som fick verkligen depression länge när hon förlorade sina ungar!! Mjölkstockning….
Ni kan och får inte ta ungar innan de är 12 veckor!! ni är ett dåligt förebild för andra och ni bryter mot djurskyddslagen!
Men, ärligt talat? Lena har tagit bort tråden för att redigera den. Någon går in och fortsätter gnägga om denna tråd, precis som att den inte var borttagen. När sedan en människa som tydligen är väldigt lik mig går in och försöker öppna ögonen på er, så hoppar ni på människan. Därefter så kommer nya in och kallar varandra både det ena och det andra, plus att ni blivit tillsagda och redigerade, men ger ni er? Nej, ni skiter fullständigt i detta. Ni visar absolut ingen respekt för Lena eller hennes medisar. Fy skäms på er, vuxna människor! Varför tror ni att jag inte är här inne mer? De människor här inne, och som jag litar på, har jag numera privat kontakt med på annat sätt just pga sådan här pajkastning. Ingen är perfekt, och det är banne mej inte ni heller. Se till att skärpa er, eller lämna stället om det inte passar. Det gjorde jag…
Jag tycker, ärligt talat, synd om dessa katter som slits mellan er:
"Jag hittade en katt idag!" säger den ene.
Den andre drar i kattsvansen och säger då:
"Jag tar den för jag kan ta hand om den bättre än dig!"
Sedan är ni igång för fullt…
Se till att börja visa respekt för er själva, så kanske ni kan visa respekt för andra också. Jag skulle aldrig vara så respektlös mot någon, som ni är. Har jag problem med någon så tar jag det med den personen direkt, men eftersom ni är ett par stycken, besparar jag mig den energin att skicka ett pm var till er…
Lena & medisar: Ni är värda allt guld i världen…
Så. Nu är det fritt fram för er att börja hoppa på mig också. Jag skulle bry mig mindre, så skrik er gärna hesa, för allt i världen, så vi/jag slipper höra er mer sen…
Tur inte jag är värd för jag hade tryckt på "Stäng av"-knappen…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Jepp, lagom och tyst ska man vara här…och inte diskutera, bara hålla med. Bra!
Att en kattförening bryter mot lagen, det gör ju inget för ingen är felfri. Att en stressad kattmamma avlivades spelar ingen roll för här ska vi visa respekt och inte kritisera. Respekt?? Respekt måste man förtjäna, det kommer inte automatiskt. Och jag har knappst respekt för en förening som gör så tydligt fel.
Eller ska vi applådera här på sajten och skriva arga pm till varandra? Var det så du menade;) Visst, så ändra man världen… med tysthet och respekt. Knappast!

Alexej
Håller med dig i allt du skrivit
Håller med Alexej…
#34 Varför dra upp en tråd där sista inlägget är flera dagar gammalt och börjar komma i skymundan för att fortsätta gnägga? 
Förmodar du har läst både förra tråden samt Sweety92/Skånekattens inlägg i denna tråden. Och ändå uttrycker du dig som du gör?? 
Sweety92/Skånekattens inlägg och dom som försvarar det Skånekatten håller på med, du bl a försvarar deras handlande genom ditt inlägg, det är verkligen att ha noll respekt för sajten, sajtvärden samt medisarna. Eller du tror sajtens syfte är att det ska hejas på avlivning av så många hemlösa katter som möjligt? Eller plocka in ungarna men låt mammorna gå där med sin mjölkstockning och snart få en ny kull? Det tror inte jag.