Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2410 ggr
[crisse1]
0

3 katter och en hund kvarlämnade.

3 katter och 1 hund blev kvar i lägenheten när matte blev inlagd på sjukhuset och hon kommer inte hem mer.

Vi har hittat stödhem till hunden och en av katterna men 2 katter finns kvar i lägenheten och behöver komma därifrån så fort som möjligt då dom lever i misär.

En vit/röd hane som är 4 år lite rädd men är klappbar, en helsvart hane 3 år är skygg. Båda katterna kastrerade och öronmärkta.

Hjälp behövs inom det snaraste innan myndigheterna tömmer lägenheten och lämnar in katterna för avlivning.

Kaliber
0

När och var?

Hawknestgrove
0

Malmö antar jag…. kan någon hjälpa? Två kissar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[crisse1]
0

Ja just det, jag glömde skriva att katterna finns i Malmö. Dom 2 det gäller har varit ensamma i lägenheten 1 vecka men har fått tillsyn 1 gång om dagen.

Ankie
0

men ojoj, hoppas det ordnar sig här med.. vore för nedrigt om de ska behöva dö….

puttar

[crisse1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett foto på en av katterna. Fotot är taget när han var liten.

Roslyn
0

Putt för hjälp till kissarna.

Kaliber
0

Ush, så många katter som är i akut behov av hjälp. Finns ingen i närheten som kan öppna sin dörr för dessa?

Wand
0

Jag skulle gärna ta emot dessa katter, tyvärr så bor jag uppe i Hälsingland vilket är alldeles för långt.

Men jag hoppas att de finner ett hem innan döden knackar på dörren!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Sidentass
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Usch vilken sorglig historia..putt för två ledsna missar….

Hawknestgrove
0

putt snälla någon som kan?

[crisse1]
0

Nu börjar det bli riktigt akut med katterna. Dom sitter fortfarande ensamma i lägenheten. Nu har jag fått besked om att damen flyttar till ett sjukhem och hon har nu bett om att vi skall omplacera djuren. Hunden får stanna i sitt nya hem, katten som finns i stödhem får eventuellt stanna där permanent men dom andra 2 har det inte löst sig för.

Kattjouren försöker hjälpa till och har satt ut katterna på deras sida på FB men det är inte den lättaste omplacering då den ena katten är rädd så han skriker hjärtskärande om man kommer i närheten av honom och han går bara att placera med sin kompis eftersom han söker trygghet hos honom.

Denna dam är en granne till mig och jag har haft hennes extranyckel så jag kunde ta mig in där när en av hennes bekanta ringde mig och slog larm att allt inte stod rätt till. Damen hade inte överlevt natten om jag inte hade kommit upp där. Hunden hade då inte varit ute på 1 dygn så en granne gick ut med henne. Jag såg på vattenskålen som hunden och katterna delade på att dom inte hade fått vatten på flera dagar eftersom vattnet som fanns i den var alldeles surt. Jag får ta mig upp till 3dje våningen 1 gång om dagen för att ge katterna mat men där är ingen hiss och jag går fortfarande med kryckor så jag klarar inte det länge till.

Så snälla. Finns här ingen som kan hjälpa till med 2 katter där det är riktigt akut med den som är så rädd. Där är fruktansvärt i lägenheten då där inte är städat på 6 månader och disken står i kassar i köket då hon inte har diskat. Det är rena misären katterna lever i och dom måste få komma därifrån.

[crisse1]
0

Här är en bild på Zeb som är 4 år, kastrerad och öronmärkt. Han sitter alltid på klösbrädan när jag kommer upp där, rädd men han springer inte iväg så jag kan kela med honom en stund.

[crisse1]
0

Jag lyckades få en bild på Dino när han i paniken hoppade upp i fönstret. Dino är 3 år även han kastrerad.

Katterna behöver komma till någon som är van vid skygga katter så att Dino kan få lugna ner sig i sin egen takt.

Kaliber
0

Går det inte att fixa transport upp till Wand #8?

Fast det kanske inte är det bästa för dessa stackars katter som redan är så stressade…

[crisse1]
0

Jag vet inte om Dino hade klarat en lång transport, Zeb hade nog gjort det,

Josefa
0

Skånekatten är ju så duktiga på att hitta hem till katter. Kan inte de hjälpa till här?

Ankie
0

men ojoj missarna små, jag hoppas innerligt att detta går att lösa på nåt vis….

puttar denna akuta tråd

Hawknestgrove
0

Putt, alla försöker väl i så fall hitta hem till dessa!!!!!

[Sweety92]
0

Jag ska höra mig för men Josefa: Jag uppskattar inte den spydiga tonen…

Självklart ska jag höra mig för :)

[Sweety92]
0

Har lagt ut på vår facebook sida :)

Ankie
0

puttar

Josefa
0

Är jag spydig? Det beror på hur du själv väljer att tolka det.

Hawknestgrove
0

Jaj tror jaj gir mi over……

Sidentass
0

snälla någon som inte har lika fullt på  katter som vi har…stackars kissar som sitter själva utan sin matte..önskar så att någon kan hjälpa dom att få bli lite glada igen..

[crisse1]
0

Kattjouren | Facebook  här är länken till annons på Zeb och Dino.

Kaliber
0

Hoppas bara ni ser till att dessa inte hamnar hos Skånekatten.

martdat
0

#26 nä verkligen inte, här har vi ju sessutom en skygg katt.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[crisse1]
0

"26-27"

Det kan jag lova er att dom inte gör.

Kattjouren hjälper till nu och jag såg att även katthjälpen skulle sätta in det på sin sida.

Sherwood
0

När det är riktigt akut, så hoppas jag att vi som älskar dessa små varelser tittar efter om det inte ändå finns en liten plats över, så putt för detta.

[crisse1]
0

På måndag blir jag tvungen att lämna katterna hos veterinären.

Katterna mår inte bra av att sitta själv och på söndag blir det 3 veckor sedan deras matte åkte in på sjukhuset. Eftersom jag själv inte är återställd från operationen så är det jobbigt för mig att ta mig upp 3 våningar med kryckor varje dag för att ge katterna mat och det kan inte fortsätta så hur länge som helst.

Hunden och den tredje katten får stanna permanent i sina stödhem men det är fruktansvärt att det inte finns någon lösning för dom andra 2. Zeb är i normala fall en väldigt kelen och social katt som tar hand om sin skygga kompis Dino så jag hade hoppats på att någon kunde hjälpa dessa 2 men det har inte dykt upp något än.

Ankie
0

AKUT AKUT, puttar denna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ankie
0

puttar

är detta utlagt på fler ställen?

Det vore för himla synd om missarna blir avlivade….

Ankie
0

crisse1 kan du inte göra en ny tråd om dessa 2 missar som det är så akut för så gör det att det syns mer?

martdat
0

#32 på kattkommando syds faccebook sida finns det utlagt, tyvärr verkar det inte vara å stor aktivitet där,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[crisse1]
0

#33#

Det skall jag göra.