Orolig att Mr Bean kommer dö :-(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en "vildis" hemma som de senaste mânaderna gàtt ner hejdlöst i vikt. Han har blivit kastrerad och fâtt tänderna fixade för ca 3 veckor sedan men jag tycker han frortsätter magra. Tyvärr sâ rymde han ur sin fângenskap efter kastrering och jag har inte lyckats fânga honom igen.
Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag vill sâ gärna fâ in honom och fâ honom undersókt och behandlad för vad det nu ev kan vara men jag är rädd att "kasta pengarna i sjön" Jag har en hel hög med hanar som väntar pâ möjlighet till kastrering. Prioriterar jag fel?? Usch just nu är det riktigt tungt här hos skyddslingarna i Spanien
Mr Bean är en misse med 4 ben men endast 3 tassar. Det sägs att han blivit skjuten vilket inte skulle förvâna mig dâ jag har en annan katt som râkat ut för det.
Här kan man läsa mer om oss: http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d71300ab9cb46222d046a95-insamling-for-lises-skyddslingar-i-spanien
Nej inte prioriterar du fel som fortsätter bry dej om Mr Bean som du vill fortsätta hjälpa när du får in honom igen .Särskilt inte när du själv befarar att han kommer dö.
Oj… ja du, det där är svårt… Ska man lägga massor av pegnar på en som är sjuk, elelr lägga samma summa på flera? USch, inget kul. OCh jag Puttar upp för de vackra smycken, som ligger inne på lilla forumet!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja det är just det
Skulle jag säker veta att han kunde räddas hade jag inte tvivlat men det var inte länge sedan jag kämpade med lilla Sushi och det gick ju ât skogen ändâ. Men jag kommer inte kunna ge upp honom, jag vet det men ändâ undrar jag om jag inte ibland föröker "för mycket".
Förstår men låt veterinären ge dej de råden du behöver för att kunna fatta besluten du behöver för att kunna hjälpa Mr Bean.Frågan är väl vad det beror på att han tappar så mycket i vikt har inte veterinären en aning om det?
Han kollades vid kastrering och det fanns inga tecken pâ sjukdom. Dock finns det lömska saker som inte syns pâ prover här i Spanien sâ ibland fâr man medicinera och hoppas pâ det bästa. Veterinärerna tycker jag ár lite knäpp som lägegr pengar pâ vildfödda katter sâ de är inte alltid de básta att rädfräga tyvärr.
Usch det där lät inget bra med lömska saker som inte syns på prover men hur kan man medicinera om man inte vet vad det är man medicinerar mot verkar inte så bra.
Granadina, du gör så mycket gott. Du ska absolut kämpa för Mr Bean. Jag är övertygad om att det kommer att kännas rätt. Du kan ge honom den kärlek och omtanke som han mer än någonsin behöver.
Instämmer helhjärtat med annebeate! Du gör oerhört mkt gott granadina!! Och du skulle inte kunna leva med dig själv om du inte fortsatte göra det.
Det finns ju aldrig ngr försäkringar. Förstår att det är supertungt emellanåt, med så många motgångar som ibland kommer slag i slag, men för katternas del uppvägs det lätt av allt det oerhört massa goda du gör för dem. Tummar tassar och svansar för Mr Bean. Och Dig!
Ja katten måste ju få hjälp hur som helst och nu har du ju fixat hans tänder och låtit kastrera honom.
Har suttit pâ vakt i 2 timmar ikväll för att försöka fâ in honom. Men Icke sa Nicke. Ja ja det blir som vanligt. Veterinär och hoppas pâ det bästa. Det är ju inte sâ att jag skulle strunta i misse, men ibland när katter uppenbarligen inte är OK och det inte finns nâgon egentlig förklaring sâ kommer ju ocksâ funderingar om man ska kämpa vidare eller làta dem fâ somna in. Det är ju inga tama katter vi talar om i mitt fall utan katter som levt större delen av sitt liv utan vänlig mänsklig kontakt.
Ja vi har ju en del i Sverige också som inte tidigare har haft någon mänsklig kontakt. Kan berätta om en sådan hankatt som inte ville äta och det visade sej att han hade fått ett stort sår uppe i gommen när veterinär kollade Såret hade uppkommit genom virus som legat latent i hans kropp och brytit ut men i samband med långtidsverkande cortisonsprutor DEpå Medrol som tidigare en annan veterinär givit honom mot stomatit förvärrades såret.
Hoppas att du snabbt får in Mr Bean och att han kan få bli och få må bra.Håller tummarna för er!
och puttar… på lilla insamlignsforumet så finns det så mycket vackra smycken…. Hälften av summan går oavkortat till Grenadinas kissar och hälften går till lilla Kattkedjan här i Strömstad..Fördelen med lilla insamlingsforumet är ju att det inte blir något som går bort till Tradera! Kostar en sak 100 kr, så är det raka 50 kr till Grenadina!
Jippie! Idag lyckades jag fânga Mr Bean sâ nu blir det veterinären sâ snart jag fâr tid. Om nâgon känner för att stötta Mr Bean och hans familj sâ har vi som sagt en godkänd insamling samt Hawknestgrove som säljer smycken. Jag vet att vi inte finns i Sverige men dessa katter har ingen annan än mig och kommer aldrig kunna fâ ett hem mer än det jag kan erbjuda dem. Jag gör sâ gâtt jag kan men ett antal katter har redan gàtt förlorade pga av bristande ekonomiska resurser tyvärr. Inte bara det. De lever farligt ocksâ och med utgifter som aldrig upphör skjuts vâr efterlängtade inhängnad pà framtiden om och om igen.
Vad bra, hur är det med Mr Bean hur verkar han pigg eller hängig äter dricker osv?
Han verkar helt normal förutom att han är sâ elándligt mager. Pigg stark, god aptit. Känslan säger mig att han kommer bli frisk. Det är bara det att jag förlorade en katt i februari med likande sympton som Mr Bean, dock var hon myckert sämre i allmäntillstândet. Nu fick hon en hjärnblödning att hade kanske blivit frisk om hon inte drabbats av det men jag blir ändâ väldigt ororlig.
Mr Bean har nu varit hos veterinären och ska behandlas med antibiotika och kortison en tid samt att jag ska barfa honom dâ det kan vara nàgot han helt enkelt inte tâl. Om inte detta fungerar sâ är det tyvärr kört för honom för all annan typ av behandling skulle vara för kompliserad och omfattande för att det ska vara värt att göra för honom. Med "inte värt" menar jag att han bara skulle plâgas av det dâ han är en äkta skyggis som mär dàligt av att vara inne och som man inte kan hantera alls utan att söva.