Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 6423 ggr
Mison
1

Hemlös katt i Arboga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att dom flesta här redan har fullt med katter, men jag chansar ändå

Idag dök det upp en katt på min gubbes verkstad. Vi vet inte om den dök upp idag, eller om den har bott här ett tag, utan att någon lagt märke till det.

Det finns en luta som "gubbarna" förvarar bildäck i. Högst upp i högen låg en trött stackars katt.

Jag har funnits här idag, för att fixa med bokföring, så jag sprang ut på en gång, och tog bilen för att köpa mat till den. Den var verkligen jättehungrig, men har bara fått små små portioner av mig lite då och då.

Den fräste först men så fort jag visade maten, fick jag ändå klappa.

Hela pälsen var full med fästingar. Dom har vi nu tagit bort. Pälsen har även knutor. Katten verkar allmänt ledsen, men är verkligen gosig, nu när den märker att vi är snälla.

Ingen öronmärkning finns.

Finns det någon här som kan förbarma sig över denne herre? Jag har fullt med katter redan, och kan verkligen inte ta in några fler.

Gubbarna på verkstan lovar att hålla den med mat, men den behöver verkligen få komma in.

Vi har gjort en vindtät låda åt den, så den slipper sova på bildäcken.

Hittar vi ingen som kan ta den innan måndag, ska vi ta honom till vet, så han får pälsknutorna bortrakade, samt en allmän genomgång.

Han behöver kastrering och vaccinering också, men det får nog vänta lite, är jag rädd. Ekonomin finns inte just nu.

Men framför allt, vi kan verkligen inte ta hem honom, utan han får bo där ute.

Nåja.. Jag har frågat överallt, och nu har jag även gjort det här

Alla djur behöver någon som bryr sig!

catbac
0

Nääää, vilken lite plutt. Kan inte göra mer än att putta för godingen för tillfället.

/Bumbis

Mison
0

en putt betyder mycket…

kan även tillägga att jag har suttit med honom i famnen därute ikväll, och det tyckte han verkligen om… då fick jag äntligen höra honom spinna…

han är väldigt kärvänlig och snäll, jag känner ända in i benmärgen att han är dumpad

varför skulle han annars söka skydd på en skitig verkstad, med knäppa gubbar som springer överallt och bankar och svetsar och har sig…

Marga
0

Putt för fina missen i Arboga

Gullimat
0

Putt härifrån också

destiny
0

Så vacker han är. Lite ledsen blick, tror han längtar efter ett eget hem…

candycandye
0

Putt för denna lille misse

MariannE11
0

vilket stort hjärta du återigen visar mison…. kisse ser så trött o lessen ut….hoppas han nu med lite mat i magen o lite gos blir betydligt gladare….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Gullimat
0

Håller med din tanke om hjärtat. Du Mison har visat det vid tidigare tillfälle också, man glömmer inte det skall du veta.

lillmymlan
0

Kyss hoppas att någon kan ta sig an den här lille kissen

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
0

Puttar för den söta dumpade kissen. Hoppas det finns någon i närheten som kan ta in honom.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Mison
0

Lutan, som vi kallar honom, är mycket piggare idag. Kanske gjorde det susen med mat och fästingplock och lite mys, för idag har jag sett honom tvätta sig. Det gjorde han inte igår. Då låg han bara och var trött.

Jag måste säga att han verkar smart. Där han har bosatt sig, har han full koll på alla som kommer och går vid verkstan, men har ändå skydd från bilar och svetsar m.m. Det enda som skulle kunna störa hans tillvaro där, är ifall gubbarna skulle behöva något däck, men alla är nu instruerade att ta det försiktigt, och måste dom dit och hämta ett däck, så måste dom även be Lutan om ursäkt, och klappa honom lite, haha…
Kylskåpet i fikarummet har jag laddat med mat i alla fall, så det ska han inte behöva gå utan.

Sakta men säkert börjar det gå upp för mig vart han skulle kunna komma ifrån.
Det finns ett övergivet område med tomma byggnader här i närheten. Kommunen har nyligen börjat greja där. Undrar om Lutan inte kan ha bott där, och nu flytt hit istället…

grundig
0

vi får se det positiva i det hela , han slipper fästingarna , han får mat , han har tak över huvudet och det är sommar , han har det rätt bra iaf om man ser till andra =) , han är nog otroligt tacksam och glad över det lilla han får =)

men hoppas nån kan ta in kelgrisen =)

Mison
0

ja, han har ju i alla fall folk omkring sig, och han ska även få träffa vetten. Avmaskning ska han få idag, det hann vi inte skaffa igår innan apoteket stängde

men han behöver ett gosigt knä att ligga i på kvällarna och mysa…

grundig
0

hoppas den sötingen får komma in snart och finna trygghet i en famn eller ett knä =)

MariannE11
0

kul att höra att han blivit piggare….o visst skulle det vara toppen om han kunde få sej ett eget knä och en egen kel-hand…. vi får jobba på saken….du har en förmåga att falla över en massa kissar mison…

Mison
0

haha, ja, tydligen.. dom verkar dras till mig…

tror jag ska skaffa skygglappar och sätta framför ögonen

jag var ut och skulle titta till honom nyss igen.. kan inte låta bli när jag ändå är här, och maten jag hade med mig struntade han i den här gången.. han ville bara upp i min famn.. väldigt pratglad är han

essut50
0

Kontakta tidningen Magazin24 och be att få sätta ut en annons. Kanske nån känner igen honom.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mison
0

bra idé, essut… jag har satt in annons på deras annonssajt, men kanske dom kan göra lite mer…

essut50
0

Dom är duktiga på att hjälpa hemlösa katter.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Mison
0

Finns det någon här som är duktig på färgbeskrivning?

Jag tänkte ringa och polisanmäla katten som upphittad, men vet inte hur jag ska beskriva kattens färg..

kattassen
0

Så fint att ni tagit hand om den lille trötte Lutan! Mycket värmande att gubbarna på verkstan ville ha honom som hyresgäst ett tag. Med mat och lite omsorg nu ett tag blir han nog pigg och glad och ett nytt hem hade ju som sagt varit tacknämligt.

Kanske tipsa tidningen om att få komma och göra ett litet reportage - sånt brukar få folk på fall och vilja hjälpa till att öppna sina hem.Flört Ni får marknadsföra honom lite som Michelin-gubben eller nå´t (Fast han kanske måste äta upp sig lite först… så han lever upp till det namnetFlört)

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Mison
0

haha Michelin-gubben.. att jag inte tänkte på det…

Jag har mailat tidningen, så hoppas dom tar upp det.. Det är ju nyligen en till person som lagt ut en upphittad misse i samma tidning…

Eventuellt finns ett stödhem som kan ta honom.. Håller tummarna…

Hawknestgrove
0

Åh då håller vi tummatr för att det finns stödhem åt den lille! och på Tradera ligger det ju stickade kattungar som denna gång går till Misons katter!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mison
0

va söt du är, Gunilla…

jag har halvfärdiga bäddar hemma.. hoppas få klart dom nån gång… attans att det alltid ska komma så mycket i vägen så jag inte hinner nånting…

Hawknestgrove
0

Det är inte jag som är söt. Det är ju MArianne, som har stickat kattungar, som bla  ska gå till dig!

Mison
0

ja just ja.. kattungeplågaren… hur många kattungar tryckte hon ner i kuvertet??

Hawknestgrove
0

hahaha! Insiderskämt!!! HAr för mig att det var närmare 40 stycken……Nu ska de långhåriga få massa frisk luft på lördag. vi har fått ett litet bord att vara på GRATIS av trädgårdsföreningen i Strömstad på deras lilla bazar!

Mison
0

stackars misseungar, hahaha

MariannE11
0

vad elaka ni är… dom BAD faktiskt att få bli nerknölade…idag hade jag mer fisförnäma kissar som ville åka i plastkasse…. 37 st… o dom hade gott om plats… nu är det tooooooooooomt på kissar här….

tuska
0

Färgen på kissen tycker jag ser ut som varmt blå tigrerad med vit haklapp.

Hoppas Michelin-gubben hittar ett gott hem, han är så fin.

Sidentass
0

Megaputt för den fina missen..är övertygad om att det blivande hemmet får massor av kärlek tillbaka från den här kattpojken…har ju, som bekant full  här med en hel septett..

PUTT!

Katthemsmatten
0

Putt för Michelin-gubben

Medarbetare Hittekatter iFokus

Hawknestgrove
0

haha  Marianne, har de åkt hem till mig? De har inte kommit ännu i så fall…..

monsi
0

Puttar för hem till blivande michelin kise nu är han ju bara skin o ben.

Marianne plågar du kise bäbisar igenFörvånad

Å Gunilla du hjälper till som vanligt ni är hopplösa fniss!

Trycka ner 37 stickade kattungar i ett kuver är ett riktigt hårt arbete vad det verkar som.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Mison
0

Michelin-Lutan har gått sin väg.. Skit säger jag.. I måndags eftermiddag fanns han fortfarande på verkstan, men sen såg dom honom vandra iväg, och han har ännu inte kommit tillbaka. Maten är orörd.

Själv var jag förbi för 1 timme sen, och han hade fortfarande inte kommit tillbaka..

Och jag som hade hittat en tjej som kunde ta in honom som stödhem…Är det höjden av otur??

Hoppas hoppas han kommer tillbaka..

Jag har lämnat kattbur på verkstaden hos gubbarna, och dom lovar att sätta honom i den ifall han kommer tillbaka, så han inte vandrar iväg igen…

Hawknestgrove
0

ja då håller vi tummarna för den lille, så han inte råkar illa ut.

MariannE11
0

#33 de åkte till vaxholm på vinst o förlust….. så tyvärr inga att vänta denna gång… men nästa omgång så blir dom långhåriga…. iaf den första innan jag tröttnat…Foten i munnen

tror att lutan kommer tillbaks när han minns att han fick så smarrig mat o uppmärksamhet….

inget napp från tidningen?…

kattassen
0

Men vilken oturRynkar på näsan Han är väl en gammal vagabond som tyckte att han fått god service och hotellvistelse några dagar nu + att han ätit upp sig lite… Dags för nya äventyr.

Nej skämt åsido - hoppas han bara är på en liten runda för att sedan återkomma när det kurrar i magen igen.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

annebeate
0

Så synd att han gett sig i väg, lille gubbenRynkar på näsan Hoppas han kommer tillbaka.

Arboga är inte så stort. Kan man inte sätta upp  efterlysningslappar? På så sätt kan man förhoppningsvis spåra honom,

Kent&Ninni
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag heter kent Hedlund och finns på 0707423150 jag är ganska säker på att det här är min katt jag har letat efter denna katt i flera dar på Någatan

monsi
0

#40 denna tråden är ett år gammal.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Josefa
0

Fast den här katten hittades för över ett år sedan.

Sherwood
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

???  När det gäller denna katt hoppas hoppas jag du Mison tar det lilla lugna med, för tänk om han bara har varit på rymmen ett tag och har plötsligt fått hemlängtan igen,hm. Bäst du efterlyser denne ett tag i lugn och ro bl.a sätter ut lappar och dylikt, men efter ett par veckors sökande får man nog ge upp  och titta på andra möjligheter. Det är tur att du Mison är så rutinerad och erfaren tös, så du vet vad man skall göra.

lillmymlan
0

Katten fanns där för ett år sedan och har inte varit synlig där sedan dess. #40. har dessutom haft direktkontakt med Mison själv igår, så det borde vara utrett.

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*