Det kom en extrakatt ikväll
En katt "hittades" av en vuxen dotter ikväll.Den var väldigt kelig och ville följa med in så hon ringde mig.Efter koll med polis och en granne de visste har katt så fick kissen skjuts hit.Vi ska sätta upp lappar imorgon för jag tror inte kissen varit ute länge alls.Det är en lugn och trygg katt som redan lagt sig uppepå bokhyllan i samma rum som datorn efter att ha klöst "som en tok" på klöspelaren,i alla fall som ingen annan katt jag haft här innan.
Jag vet inte om vi klarar nån längre tid med ännu en katt men men…
Hoppas den har ett hem som väntar någonstanns! Det verkar ju så på beskrivningen. Jättefin är den i alla fall.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mmm,jag håller tummarna för att de hittar sin katt snabbt.
Så fin kisse :) Hoppas oxå att det är ngn som saknar sin kisse

Men åh..vilken go kisse..verkar ju som att han har ett hem i och med att han år så tillgiven och inte rädd för främmande miljöer..vad gott att ni kunde göra som i gjorde nu tillsvidare!
Sidentass
oj så söt.
Den måste ju ha rymt hemifrån.
För hemska tanke, den kan väl inte vara dumpad.
Jenna som håller tummar och tassar för att ägaren dyker upp.

Hej!
Katten jag tagit hand om i Luleå har kommit tillrätta!
Ägaren säger att "han måste få vara ute" så han går fritt in och ut.Jag har sagt att jag inte skulle våga ha katten ute där (stort hyreshusområde) med tanke på djurplågare och att det minsta ägaren borde göra är att sätta på kisse halsband med telefonnummer.Nå,det slutade lyckligt denna gång och jag hoppas ägaren fått en läxa.
Katten heter Stig och är en kastrerad hane,en riktig goskatt!

Och sedan var det nästa katt,samma ägare saknar sin andra katt (!) som en främmande katt skrämt iväg för en vecka sedan…den främmande katten kom in till dom…hmm,det står om det i Norrbottens-Kurirens nätupplaga.Är glad att tidningen hjälpte till!
Och sen ännu en till som någon sett och som kan vara hemlös…jag ska försöka få den upphittaren att kontakta tidningen också,har bara förnamnet på upphittaren än så länge.
Skönt att höra kissen hade ett hem och nu kommit tillrätta. Man får hoppas ägaren lär sig av det inträffade. Man blir minst sagt trött på alla dessa kattägare, som envisas med att ha katten ute i de mest olämpliga områden.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad skönt att höra att han komma till rätta. Han liknar faktiskt vår lilla My lite. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Är lite sur och ledsen nu,dottern mailade att kissen är ute igen
utan halsband.Hon hade då gått och puttat in kisse genom fönstret (ingen hemma) men sen följde katten efter dem ändå…och jag tänker ännu mer på ägarens andra katt som varit borta mer än en vecka…det är svårt när folk är som levande frågetecken när man varnar för att låta katterna gå ute fritt.Att sen ha fönstret öppet så andra katter kommer in och skrämmer bort ens egen borde ju vara ännu ett stort skäl att stänga fönstret för gott och näta in balkongen istället.Jag tror att det ändå är så att katten vill nånting när han söker sig till främlingar sådär,kanske är matten borta för mycket hemifrån?Den här gången följde kissen först efter ett barn men dottern min ropade på honom och han kom till henne istället…tänk om han följer med en djurplågare nästa gång…

#10 Ja fågelholkar det är vad folk ser ut när man påpekar att dom bör kastrera tex. hankatten så att han ej gör okastrede honor med barn…………. Dom har aldrig tänkt så långt att deras katt kan göra barn!!!!!!! Och likadant med de som har honor……………. Jag undrar vad en del människor har i huvudet? Sågspån?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#10 & #11 Det är alldeles för mycket frågetecken hos kattägare när det kommer till katter. Trots att katt är vårt vanligaste sällskapsdjur är det nog det djur som gemene man har sämst kunskaper om och som det råder flest myter runt omkring. Minst sagt tröttsamt när människor inte lyssnar på de goda råd de får. I och med att svensken är så styrd av pengar tror jag starkt på en lagstiftning med ekonomiska påföljder som svider i plånboken som den mest gynnsamma metoden. Det om något skulle nog få en attitydförändring till stånd. Först behöver vi dock få en lag om id-märkning och registrering……
//Lena