Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1398 ggr
[crisse1]
0

Fångar och skjuter kattungar.

En man i Klagshamn utanför Malmö fångar och skjuter kattungar och han har nu fångat 2 nya kattungar som blir skjutna idag eller imorgon.

Finns där någon som har plats till 2 ungar om det inte är för sent. Enligt uppgift så skall ungarna vara runt 8 veckor men dom säger att ungarna fortfarande har blå ögon. Jag har sagt ifrån att dom skall försöka övertala mannen att inte skjuta dessa 2 små och ta dom därifrån så finns där någon som akut kan ta dessa ungar.

Hawknestgrove
0

Putt för  ett försök att rädda dessa små….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

men snälla nån, små missarna.. hoppas hem hittas snart nog så de räddas undan döden

Sidentass
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Usch säger jag bara..så vidrigt, så otäckt…puttar för de stackars hotade missarna..:-(

Josefa
0

Är det förvildade kissar han skjuter i parkerna od? Alltså på eget bevåg. Eller är det sina egna eller någon annans, som anlitar honom för att få ner det egna kattantalet.

Hawknestgrove
0

Om det är förvildade katter så är han ute på tunn is. Han borde veta, att han inte får göra det, såvida han inte har fått tillstånd. Ska man skjuta i tättbebyggt område, så krävs det ännu starkare regler. Då måste man om man ska vara noga, ha ett tilsltånd per katt. ÄR det på uppdrag av någon annan, som äger katterna, så är det tyvärr lagligt. Bara det sker på lagligt vis. likaså om det är hans egan katter. MEn det kan vara värt att kolla upp vad  som gäller.

wendel83
0

Men vart finns mamman är hon skygg? Har troligtvis ett stödhem till kattungarna i malmö med mamma om hon är tam då de har en 2 årig son.

Hawknestgrove
0

vore ju nderbart i så fall… Klagshamn utanför malmö

[crisse1]
0

Jag vet inget om mamman men skall försöka ta reda på det. Jag vet att det finns 4 kattungar där och vet nu att en av ungarna har gått i fällan men en tjej som bor i närheten går och kollar fällorna för att mannen inte skall kunna skjuta dom så hon har tagit hem ungen men kan inte ha den kvar.

Hawknestgrove
0

Oj… du vt inte vad det är för fällor och vem som satt ut dem? Och var? För man får inte utan tillstånd sätta ut fällor på annans mark bara sådär heller. samtidigt, så om du kan, be tjejen vara fösiktig. Hon kan faktiskt begå ett brott om man hårdrar det och fällorna är på privat mark med markägarens tillstånd.

wendel83
0

har pratat med en tjej i kks i Malmö som håller på med dessa katter.Har ordnat ett stödhem till dem iallafall nu.

Hawknestgrove
0

Vad bra…. och undrar om den där avskjutningen var lagligt planerad…

[crisse1]
0

En liten kattunge hade gått i fällan i söndags så tjejen som har slagit larm om detta tog ungen ur fällan och tog hem den. Hon kollar fällan varje dag för att kunna rädda ungarna och även då mamman som Wendel har ett stödhem till. Den lilla från i söndags är här hos mig och väntar på att resten av hennes familj skall komma in så hon kan förenas med dom. Detta är en liten rädd jättesöt svart/vit flicka på ca. 6 veckor som jag nu nappar tills hon kan träffa sin mamma igen.

Vad det gäller uppgiften att mannen hade fångat 2 ungar vet jag inte om det stämmer men det kan ha varit tidigare han har gjort det.

Klagshamn är en liten fiskeby och katterna bor under en fiskares stuga och dom går in i huset vilket han inte tycker om. Mamman skall ha varit tamkatt en gång så det skall nog inte bli så svårt med henne.

[crisse1]
0

Inga fler ungar eller mamman har kommit in så den lilla som gick i fällan får stanna här och eftersom jag har fler kattungar så har hon kompisar. Dom har hjälpt henne att komma fram så nu går hon runt i lägenheten istället för att bara sitta och trycka i huset på klösbrädan.

Hawknestgrove
0

ett litet tips att få fart på skrajsna kissar, kan vara den där lustiga leksaksmusen som låter när man rör på den. det var den som löste den gordiska knuten hos oss med Mee. Fabrikat Vitakraft….Brukar finnas i välsorterade stora livsmedelshandlare