Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttill-minnet-av
Läst 3042 ggr
maggan47
0

Beata, min blinda perser är död

Gråterdog i morse hemma, somnade bara in, vaknade vid 4 tiden jamandes högt som alltid, vill ha mat, åt bra, gick sedan 1 trappa upp till lådan, ner, snurrade runt lite, och jag la mig på soffan, för att sova lite till, vaknade ett par timmar senare, då låg hon död på golvet, hade antagligen bara somnat in, utan ett ljud, annars skulle jag hört henne, för var det något jamade hon högt, hade stora resurser i strupen, trots att hon var så liten, drygt 2 kg, min lilla Golden shaded perser, som kom till mig för 4 år sedan, genom Djurens vänner som i sin tur, kontaktas av polis, inget lätt liv hade hon haft. men en kämpe Flisan som alltid tagit så väl hand om henne är så ledsen nu, ligger bara och stirrar rakt fram, Sigrid och hon såg ju Beata ligga på golvet, död, och funderar, ner till veterinär åkte jag, vill ha henne kremerad. Hon hade ju en mängd sjukdomar, HCM, högt blodtryck, nedsatt njurfunktion m.m och var en gammal katt, ålder för mig okänd, så för henne var det ett bra avslut, men här hemma gråter vi

Maggan47

Puma77
0

Så ledsamt, kram Gråter

//Pia

Lena
0

Men vad ledsamt Maggan! Det är för hemskt när man mister sina kära vänner. Hur gamal var Beata nu?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

kattassen
0

Å vad ledsamt  Gråter

Kram!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

hon fick en fin himlaresa. klen tröst, men ändå….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

maggan47
0

ålder på Beata är okänd,  när hon kom till mig, var hon  i så dåligt skick, och med ett fåtal tänder kvar bara, så kunde ingen bedömning av ålder göras, men var nog gammal, jag räknade henne som 13, har ju överlevt en svår canceroperation också, för 2 år sedan, och blev blind för 1,5 år sen

Maggan47Gråter

Lena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För Beatas del var det nog en bra död, men för oss mattar och hussar blir det aldrig bra när en kär vän går ur tiden. Dock en tröst när de inte behöver lida. Eller att man själv måste ta det där svåra beslutet.

Många tröstande kramar!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Massor av kramar! så sorligt, Men trösta dig med att hon somnade in lungt hemma,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Josefa
0

Sov gott lilla tös. Och beklagar sorgen.

brutt
0

Så svårt för er att mista en sån kär vän som jag har förstått att Beata var.Gråter

R.I.P fina Beata.

emjon
0

För lilla Beata är det nog skönt att få komma till de gröna ängarna där ingen smärta finns sov i ro lilla gumman.

Tröstekramar till dig MagganGråter

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

bymaruska
0

Maggan jag tänker på Dig! Sorgligt är det jag vet.

Marie-Helene

Issa
0

Tröstekramar till dej Maggan! Vet hur det känns då 4 av mina gamlingar gick bort ifjol. Det gör så ont!

Gullimat
0

Så sorgligtGråter

MariannE11
0

stora varma kramar till dej flisan o sigrid…. beata hade den allra bästa matten sina sista år……

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Kaliber
0

Beklagar sorgen och skickar tröstkram till dig. Vilken tur din katt hade ändå, som fick komma till dig.

MewTwo
0

Det glittrar i guld på Regnbågsbron, en färg den ytterst sällan har - men
just idag hedrar SkaparKatten och ÄnglaKatterna en alldeles speciell liten
katt… Sankte Pelle, Grindkatten, hade sett till att polera guldknopparna på PärlePorten, men suckade - fast en rätt belåten suck - att de ändå överglänstes av den lilla gyllene perserflickan som kom tassande in genom den.

"Hit har jag nästan varit på väg många gånger" suckade Beata. "Men nu var det dags. Tack SkaparKatten för de goda åren jag fått med min älskade matte och min kära Flisan och de andra katterna… Jag hoppas Du sänder dem all tänkbar tröst som tack för all den kärlek som de gett mig! Jag kommer att sakna dem så!"

"Beata, du kan smyga och hälsa på dem, när du vill! Så som katter vandrat mellan världarna i alla tider - som när du gick ut i gräset en sista gång… Du kan tassa vart än du önskar nu! Och här finns ingen tid som går. Så du möter dem alla snart igen, utan att märka att du väntat…" SkaparKatten höjde Den Eviga Tassen och det virvlade små gnistor kring Beata - hennes ögon blev alldeles klara och glänsande, och mjuka vingar knoppades på ryggen. Hon tittade ingående på SkaparKatten och nickade, tankfullt och liksom godkännande. Så blundade hon, och gick framåt tills morrhåren nuddade närmaste ÄnglaKatt. Och så öppnade hon ögonen igen och log. "Gissa vem som vinner om vi leker SvansKull men blundar?!"

"Det är fullbordat!" nynnade Sankte Pelle och sköt stilla till Grinden vid
Regnbågsbron.

TröstKramar Mew2

soso
0

Vad tråkigt Maggan! Tröstkram till dig.

lillmymlan
0

Sov i ro älskade lilla Beata och en stor hjärtekram till dig Maggan! Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

tervmatte
0

Å nej…

Maggan, jag beklagar sorgen.

Beata har alltid varit nära mitt hjärta, allt sedan jag för första gången läste om henne.

Jag lärde aldrig känna henne men hon var ändå speciell. Jag kan inte riktigt förklara det, det var något som gjorde att hon fastnade i mitt hjärta. Det kändes som en - "hej, äntligen får jag träffa dig igen" - känsla när du skrev om Beata för första gången.

Jag kommer aldrig att glömma henne.

Kramar

Anna

annebeate
0

Beata var en speciell liten kattdam här på forumet som man aldrig glömmer. Hon hade turen att få komma till dig Maggan och bli så omhuldad. Jag sänder dig många tröstkramar  i denna stund, du som så ofta ställt upp för andra.

maggan47
0

så vackra ord om min lilla snurpa, och den vackra dikten Mewtwo skrivit

så tomt hemma, ingen liten grymtande kisse, som törnar runt, och inte ger upp utan kommer rätt med Flisans hjälp, Flisan är ledsen, sitter bara och tittar på mig, Sigrid letar under fåtöljerna, kan hon vara där….

Maggan47Gråter

[Nisse2002]
0

Tröstekramar till er alla Gråter … till Maggan och Flisan och Sigrid Kyss

monsi
0

GråterGråterKyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
0

Tack MEw Two för den trösterika sagan…. Som vanligt sparad bland mina kattpoem….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johnnys girl
0

Tänker på dig Maggan. Alltid så sorgligt när en kär liten vän måste tassa vidare.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

hanna64
0

Beklagar verkligen! Minns henne så väl även om jag bara sett bilder av henne, men de fastnade i hjärtat Rynkar på näsan

Luecca
0

Beklagar. Gråter

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Vargtassen
0

Beklagar sorgenGråter

annebeate
0

MewTwo, din  berättelse till Beatas minne är helt underbar. Precis så var det.

destiny
0
Ankie
0

uff detta är ju det som är värst, när de små liven lämnar in och vi står där med vår sorg så stor

jag beklagar kram på dig å dina missar

Sidentass
0

Översänder de allra varmaste tröstkramar till dej Maggan…..nu har Beata kommit bortom regnbågsbron där gräset är så mjukt för liten silkestass….