Vägen till en nytt katthem
Jag startar en ny tråd om uppbyggnaden av Katthemmet Kompis.
Följande text har Lena skrivit:
Den 1/1 brann Katthemmet Kompis ned till grunden. Vi har kunnat följa det intensiva hjälparbetet för katthemmet här på Hittekatter iFokus. Ett engagemanget av sällan skådat slag har etablerats över landet. Pengar till en summa av 367 614 kr* har samlats in, kattmat, tillbehör och andra saker har skänkts och transporterats från landets alla hörn. Nu planerar katthemmets ägare Maritha och Sonny att bygga upp katthemmet igen.
Länk till artikel och senaste tråden om hjälparbetet för Kompis räkning.
Då tidigare tråd har blivit för lång fortsätter nu diskussionerna och hjälparbetet i den här nya tråden.
* uppdaterad 14/11 2010
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

ska bi kul att se det byggas upp ijen, 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Förstår att det känns märkligt att allt det gamla nu är borta. Postivt ändå att det snart kommer att finnas ett nytt katthem på platsen. Även skönt att snön äntligen är bort och inte hindrar nybygget.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Måste vara skönt att slippa se de brända resterna varenda dag och istället få se nåt´nytt växa upp istället.
Påskpussar
Nalle
Det kanske är dags att göra en ny banner och skicka runt på bloggarna? :-)
"Nu bygger vi Nya Kompis!"
"Du hjälper väl till!"
Nåt sånt?
Mew2
Följer bygget med spänning både via Kompis hemsida och Englas blogg.
Lycka till!
Medarbetare Hittekatter iFokus

# 5 Ja, Wikki! Det låter som en bra idé!
Jag tar mig friheten att fråga om du vill göra den… 

Japp… härligt att Kompis är på väg mot en ny vår!
Efter den tuffa, tuffa vintern på många sätt!
Spännande att följa Kompis tillväxt :)
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

#10 Som Maritha säger var det tur att han hade lite extravikt att ta på under den bistra utomhusvistelsen. Memphis ser ut att vara i fin form nu igen sedan han landat på Kompis. Tänk vilka äventyr han har fått vara med om.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Kan mycket väl förstå att ni har en klumpkänsla… HELA bilden av trygghet för katterna är ju borta nu… När det står något som har betytt trygghet så länge, och även resterna är nu borta… Ja, lite nervöst innan det nya står där och ska föreställa "den nya tryggheten"…
Det kommer att bli JÄTTEBRA! Tänk alla nya vrår som kissekatterna kommer att snusa på… De kommer att få lyxvilla på 80 kvm ju…
Om man skyndar långsamt, så går det fortast och bäst…
Kramar till er alla!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Hurra, nu är början till grundplattan på plats - med TASSvärme!!! Eh golvvärme heter det - tänk vilken super lyx!!! Hur skönt ska det inte bli för hemlösa kissar???!
Åh, får jag flytta in? 
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Helt fantastiskt att ni nu kan börja om på nytt !!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Nu finns reportaget om Kompis i Hemmets Journal. 
#16 Det var en trevlig artikel om Katthemmet Kompis i Hemmets Journal. Den andas optimism och framtidstro! Precis vad vi alla behöver läsa.
#13 Bottenplatta med tassvärme, det var grejjer det! Man blir glad över att uppbyggnaden kommit så pass långt! :)
Härligt att vara 4-bent gäst på Katthemmet Kompis. Tassvärme från det fina nya golvet och hjärtevärme från Maritha, Sonny och alla deras fina medhjälpare.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Glöm inte att kika förbi bloggen, energin flödar i svalehult och det händer en hel del;)
Kommentera gärna i bloggen med;)
//Pia

Håller med Pia.
Missar inte en enda dag på Kompis hemsida.
Det går ju undan nu och fortfarande finns hoppet att en dag skall där stå att någon anmält att dom tagit hand om en katt som kanske kan vara därifrån.
Det hade varit den allra bästa vårnyheten jag hade kunnat få höra.
Nalle

Vi har varit på Kompis igen o träffat världens mysigaste 2.
Tack för att vi fick Campa hos er igen, för en trevlig kväll och för frukost innan vi stack.
Nalle-Lasse
#21 Ja det är verkligen en födelsedag som är värd att firas! :)

Kommenterat och påpekat vikten av TAKLAGSFEST!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Önskar man kunde packa ner snickeri grejjerna och komma ner en dag och bygga =)
Men oj, skall det bli inredd övervåning, av takstolarnas modell att döma???! Spännande!
// Mew2

Imorgon, den 27/5, kommer ett inslag på TV4-nyheterna om uppbyggnaden. Inslaget går säkert att se på deras hemsida i efterhand. Inslaget sänds på morgonen och på kvällen.

Spännande!
Då kollar vi!

Absolut
Nalle o Lasse
Nu går det att se ett kortare inslag, längre kommer senare.
Efter 1 minut så komem det.
//Pia
Katthemmet blir ju reellt stort. Underbart! Finns det några ritningar som vi kan titta på?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Undrar om inte Jenny pratade om 80 kvm men det låter jag vara osagt;)
//Pia

Sett inslaget. Puma77 kanon att du länkade till oss som inte kan se dom lokalnyheterna.
Följer deras arbete med glädje

Tack Pia för att du länkade! 
Ja ett längre inslag visas 18.30 ikväll.
Satt här hemma med tv:n på så jag såg det och kom och tänka på er andra;)
//Pia
åh tassvärme-eh golvvärme vilken lyx…

Tyvärr har en av våra medhjälpare blivit sjuk, så bygget kommer bli försenat. 
Ingen katt kommer att vilja flyttar därifrån…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Har missat att det varit på TV4 om Katthemmet Kompis nybyggnation. All uppmärksamhet i Media är guld värd!
#38 Vad synd Engla att en av era medhjälpare har blivit sjuk och att uppbyggnaden nu blir försenad.
hur hittar man det om den som blivit sjuk?
Det står i bloggen Gunilla.
//Pia
Ok
Oj så trist. försök ragga en ersättare?

# 44 Vi är så fästa vid denna kille, för han gör ett fantastiskt jobb! Sen jobbar han snabbt när han väl är på plats. Så vi väntar på honom. 

Vilken härlig dag Ni haft!
Kan säga att jag badade mina axlar i solskyddsspray så de var alldeles kladdiga så jag brände mig inte ett dugg. men min ena vad fick inget spray så idag är det ett fint märke efter mina shorta/byxor jag hade.
Det var oerhört varmt där nere vi stod men det fläktade lite mellanåt. Hade oerhört kul och som alltid med Jenny kan inte dagen kännas misslyckad. Sen var hennes sambo på samma vågläng, lika knäpp/normal beroende vad man tycker som jag så vi hade kanon när vi alla stod och målade i rasande fart.
//Pia

åh hur går det för dem?
Invigning månadsskiftet sept/okt.! Det är riktigt snabbt och bra jobbat! #50 Trevlig artikel!

Härligt!
Snart får man nog boka resan till invigningen!
#53 Ja det hade varit kul om man kunde åka på invigningen!

Ännu snabbare hade det gått om inte vintern hade hållit i sig så pass länge och så var vår snickare sjukskriven i fyra veckor, så det blir ju uppskjutet. Men… snart är det äntligen klart! 
Idag är det sju månader sen Kompis brann ner. 

jag vill på invigningen, hoppas jag har möjlighet,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Oj, så långt dom kommit. Rödmålat och allt.
Spännande att få följa deras bygge och se bilder sedan när kissarna flyttar in.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Puttar upp så ni kan se hur långt man har kommit med Katthemmet Kompis återuppbyggnad!
Lägger in följande text & bild från Katthemmet Kompis Blogg:
Vi måste meddela att invigningen av det nya katthemmet blir 2011. Vi ligger efter med bygget och måste prioritera att katterna har det bra i vinter. Dessutom är gårdsplanen en enda lervällning och är inget roligt att gå runt i. Vi hoppas att både fyr- och tvåbenta står ut med att vänta. Vi hoppas trots allt att ni besöker oss den dagen Katthemmet Kompis står klart.

Länk till: Katthemmet Kompis Blogg.
Saxat från Katthemmet Kompis hemsida:
Ännu har inte Maritha och Sonny kunnat lämna något exakt datum för när invigningen kan äga rum då det fortfarande är en hel del arbete som först måste slutföras. Hon hälsar dock att vi kommer att lämna besked på hemsidan och bloggen ca 2-3 veckor innan fastställt datum. Det kommer även att annonseras i lokaltidningarna om detta evenemang.
Länk till Katthemmet Kompis hemsida.