Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: till-minnet-av
Läst 2291 ggr
Josef_A
0

Vila i frid vår lilla älskade Zelda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kände att jag ville skriva om det tragiska som hände i natt…

(min bakgrund är att jag ej haft katt och varit lite tveksam till katter ända fram tills min fru fick igenom att vi skulle skaffa katt, jag blev såld på den lille kattungen direkt)

Hon var otroligt social och kom o mötte oss ofta när vi kom hem, hade sin kattlucka och gick som hon ville, busade alltid lagom utan att rivas eller bitas för hårt, hon var liten och lite utsatt av andra katter i kvarteret som ibland jagade in henne i huset, (magnetlås i luckan).

Inatt blev väckta av ett samtal, några hade sett henne bli påkörd (normal hastighet, bara en olycka…) vid 02.20 tiden nere på lillhagsvägen, hon hade sprungit en kort bit efter smällen men lagt sig och slutat andas vädligt kort efteråt, när vi kom ner var hon fortfarande varm och vi åkte vi till djursjukhuset o fick det konstaterat, de tog hand om henne och vi grät… drygt 2 år fick hon förgylla vår tillvaro., livet är orättvist, via i frid vår otroligt saknade, älskade Zelda…

vilda-hilda
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ledsen för er skull.

Vet hur det känns.

Dessutom har vi en kolsvart katt som inte setts av på en vecka. Killen har varit min höftsovare i 11 år ca och första natten här som hittekatt sov han väldigt liten uttorkad, utsvulten och uppsvullen hela lilla katten på min mage. Sista 5 åren blev han behandlad med cortison pga att en parasit satt sig på hans röda blodkroppar och han utvecklade en Autoimmunitet.

Vet dock ej vad som hänt honom. Bättre ändå att få veta.

Pyret var både öronmärkt och hade halsband med telefonnummer.

MewTwo
0

Kan detta trösta lite: http://metrobloggen.se/wikipedia/farval_fran_din_katt/

TröstKram MewTwo

Josefa
0

Beklagar sorgen. Sov gott lilla fina Zelda.

Lena
0

Vill också framföra mitt deltagande i den sorgliga händelsen! Förstår att det känns tomt och svårt nu. Zelda var en underbar kisse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Vackraste lilla Zelda, så sorgligt och onödigt.

brutt
0

Åhh dessa bilar vad de ställer till med för många djur. Inte meningen att döma ut alla bilar men allt för många djur även sällskapsdjur har fått sätta livet till eller blivit svårt skadade på grund av att de blivit påkörda

Rest in Peace vackra Zelda som drabbades av olyckan när du bara ville gå en promenad.

Det är tugnt att hastigt missta en vän på det här sättet förstår er sorg.

Alexej
0

Vilken fin katt! Jag har också utekatter, svårt att bedömma vad som är bättre. En del katter lever bara ett kort liv men hon hade säkert ett bra liv!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Ja varken kattens eller bilens fel. Kommer en katt framför bilen, så har du inte en chans att klara den, inte ens i 30 km. Det har aldrig hänt mig, men en dag så kommer det, jag kommer att köra på en katt. Inte kan jag skylla katten, inte kan jag skylla på bilen. Mitt fel? Nej. Sorgligt ja. Det är därför jag har rastgård för mina. Beklagar sorgen jag med.

Vill i detta sammanhang tipsa om en mycket bra sida och så får ni själva se, hur lång stoppsträcka man har i den farten, räknat på torr fin sommarväg…Stoppsträckan vid 30 km/h är 12.8 meter. Bromssträckan är då 4.5 meter och reaktionssträckan 8.3 meter.

http://www.kalkyleramera.se/vardag/bromsstracka.php

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....