FÄLLA SÖKES HÖÖR hemlösa kattungar
Fick mail från ett stödhem:
När jag var nere i Höör (skåne) i helgen, så såg jag och min sambo minst 4 kattungar som sprang på ett industriområde, alldeles intill vägen och precis bredvid tågstationen. På en stor byggnad på industriområdet stod det - ""Byggland- en riktig bygghandel." Vi såg 2 orange/gulfärgade och 2 bruntigrerade. Allt var kaos för tågen hade blivit inställda så det kom bilar och ersättningsbussar från olika håll om stationen. Och två av kattungarna lekte precis intill vägen. Jag och min sambo hade ingen möjlighet att kolla upp stället, det låg en liten kiosk bredvid, men den var såklart stäng på en söndag, annars hade vi frågat dem som jobbar där om kattungarna, då de även sprang på kioskområdet. Jag tänkte att du kanske har kontakt med dem som har hand om Höör/Skåne- området. Om de kunde kolla upp kattungarna.
Någon i närheten som kan kolla upp dessa stackare?
men oj oj missarna då
hoppas att det finns någon som kan hjälpa de

putt!
puttar också för dessa kissar i minst sagt farlig miljö
Maggan47
INGEN i närheten som bara kan kolla upp detta??
Finns det någon som kan hjälpa?

något?
hoho, finns någon i katternas närhet??
Såg tyvärr inte detta förrän idag, min far ligger på sjukhus. Hjärtinfarkt.
Men jag bor i skåne. Nästan en timmes bil till höör. Men problemet är att jag inte har bil… Buss eller tåg kanske. Dyrt bara.. Är arbetslös. Men som sagt jag bor i skåne i alla fall.

Hennum, o praxis, annebeate o ninni123 de bor väll rätt nära?
Någon som frågat dem?
Har frågat på mitt jobb men ingen av de som bor åt det hållet hade sett något.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#9 man måste nog kolla noga, inte bara i förbifarten.
Förhoppningsvis har ngn redan hjälpt de små, någon i skåne som kan hjälpa till?
#8 du känner ingen som kan köra dig?
#10 Jag ska höra om jag kan få skjuts. Försöker få tag på min syster och hennes pojkvän. Hör av mej så fort dom svarar :)
Åh så skönt att höra detta!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Å vad bra om det kunde gå. Håller tummarna.
håller också tummarna
Maggan47
fortfarande ingen som vill köra…har ingen i min närhet som tycker om det jag gör :/ ska ringa ett samtal till…

usch…så hemskt farligt dessa missar lever….putt!!!!
Så nu har jag pratat med syster och hennes pojkvän, Troligtvis kan jag i morgon. Tydligen så skulle dom iväg men antingen före eller efter åker vi dit. Får klarare besked i kväll. Nu måste jag ha lite klarhet i vad jag ska göra…
Fånga kissarna, hehe
#18 njaa vi måste ha ngnstans att sätta dom:)
Finns det ngn som kan var stödhem?
#17 det du kan kolla är hur många de är, ålder, skygga/tama. Fråga runt, fota..Kolla upp saken helt enkelt. Vet du ngn som kan ta dom tillfälligt?
#19 Jag vet ingen som kan ta dom, Själv har jag 6 katter hemma. Tror dock inte jag kommer till höör i morgon, Kan försöka i veckan. Hade varit bra om någon hade bott närmare. Har 10 mil dit utan körkort.
Men kan göra ett försök i veckan, Försöka fixa stödhem innan dess kanske?
ingen i skåne som kan ta in dom?? Här finns redan 4 kattungar i karantänrummet, så jag hade kunat ta dom AKUT men hur kommer de isf hit??
puytt för Höörkisarna
#21 menar du att du kan ta in dom? Det borde väl inte vara så svårt att hitta någon med bil och körkort… Känner mej så hjälplös.. Jag ska höra mej för, har stor familj jue :)
#23 egentligen inte, men vad gör man när de inte finns ngn i skåneland som kan hjälpa..stackarna lever ju i en grymt farlig miljö..

frågat debattia hon bor väll i de trakterna?
hon kanske inte har sett tråden.

Putt!
Hur har det gått med kattungarna?
Någon som varit och kollat upp dem???
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Verkar tyvärr som ingen har kunnat göra det hoppas på annat besked snart från Ts
Jag kan inte göra så mkt mer än lägga ut detta nödrop tyvärr, då jag inte bor i närheten på långa vägar:(
Hoppas ngn snart kan åka dit iaf o skramla me lite foder o fråga runt, så man vet lite mer.

Har mailat Malou77 hoppas hon hör av sig till TS.
Debattia har du några kontakter åt det hållet?
Ska kolla om jag kan hitta några kontaker i och omkring Höör.
Hur gamla kan dessa kattungar vara?Fanns där någon kiosk eller något annat i närheten som man skulle kunna ta kontakt med?
Var bor du som har en timmes körning till Höör. Vill du inte skriva var här i tråden så får du gärna pm:a mig.
Debattia
Debattia jag vet bara det som står i översta texten. Det står att det finns en kiosk där:)
Kanske kan man kolla med 118118 om vad kiosken på stationen vid höör har för nr? hm..
PUTT…hur går det här, någon som kunnat undersöka detta?

Undrar med om någon har hunnit kolla.
typiskt man ska bo så långt bort:(
Har det hänt något här med kissarna ??
Debattia
vet inget..mailat många men ingen kan hjälpa:(

Har också mailat runt men inte fått svar eller så saknar de körkort o kan inte ta sig dit
precis..eller så har de inte tid nu vid jul…stackars små:(
PUTT NU I JULETID!!

Jagar en kompis som bor strax utanför Höör. Ska se om hon inte kan ta en liten spaningsrunda dit och kolla kisarna. Ger beskad så fort det bara går.
Pälsbollarna Höganäs

Å det vore toppen om din vän kunde xray.
#42 åh, hade varit underbart. Jag kan ju inte hjälpa de små liven 20 mil därifrån:((
GOD JUL PÅ ER ALLA UNDERBARA HITTEKATTSMÄNNISKOR!
Puttar !
Debattia

Puttar hårt!

Har inte fått tag i kompisen än. Jagar henne som en galning…
#47 hoppad ngn redan tagit hand om dom, man blir ju orolig:(
tack för att du försöker hjälpa!

Hoppas att du får tag i din kompis xray och att hon kan åka dit och försöka hjälpa.
usagi - ingen du lyckats få tag i som har hjärta att vilja köra dig?
Ingen annan som kan åka dit och undersöka akut??
Är ju jättekallt ute och det handlar bland annat om små utsatta kattungar.. verkar rent livsfarligt där..
Kan Daisys reskassa skramla om någon kan ta sig dit?
Någon som ringt Byggland eller kiosken?
Naquita ställer ju upp som akutakuthem..
Önskar man bodde närmre.. :(

Uppdatering!!
Kompisen varit vid tågstationen och Byggland, men såg inga kisar alls. Hon stannade kvar i nästan 2 timmar för att leta, men tyvärr… Troligtvis blev småttingarna så rädda att dom gömde sig. Hon lovade att ta några rundor till vid tillfälle, men det måste finnas fler kattänglar i närheten. 
åh så tråkigt..Kan man sätta upp lappar i kiosken? Kan hon gå in och prata med dom och andra affärer i närheten?
Tågpersonal som ofta är på stationen?

Hon ska fixa lappar och snacka med folk på plats. Så fort jag har nyheter hör jag av mig igen.
Tågpersonalen har tydligen ibland lagt ut mat till dom på en plats med vindskydd, men kisarna springer ju där med livet som insats.
#52 Bra idé att sätta upp lapppar som får folk att organisera sig lite runt dessa katter. Inget bra ställe för små katter att vara på. Håller tummarna att ert spanningsarbete ger reslutat.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så de finns där? Kunde de redogöra hur gamla, hur de såg ut och hur många de var? Finns ngn skygg mamma med i bilden?

Hade sett iaf 5 kattungar, kan finnas fler, men ett tag sedan mamman synts till. Några "oranga" och några brunrandiga, men killen hade svårt att avgöra ålder. Mellan tummen och pekfingret 12-15 veckor kanske. Han skulle hålla koll.

Naquita… Ställer du fortfarande upp med plats till katterna?
Jag och Lillan har en jäkla lång väg att köra för att göra en insats, men men…. (Höganäs-Höör-Naquita-Höganäs=43 mil!!!) Ingen annan verkar ta tag i det, så vi har snackat om att göra en räddningsauktion. Men vi måste veta att allting klaffar innan vi drar igång det. Måste lösa det ekonomiskt först och främst…
#56 absolut, därute ska inte de stackarna springa:(
Vad snälla ni är!! Hade gärna mött upp er men jag saknar körkort

#57 Det löser sig nog fast du inte kan möta oss. Men det kan ju hända att du får sponsra oss med lite kaffe. Då får vi ju en chans att träffa dig irl. 
Hör av oss när vi planerat lite mer, och jagat ihop lite pengar. Kram.
Pälsbollarna i Höganäs
haha ja, de kan jag väl fixa

Dasys rese kassa är väll till för såna här fall eller?
Håller tummarna att ni får god jakt.

Är det någon som har en fälla att låna ut?
Vi vet ju inte om vi får tag på dom utan, så det är väl kanske bäst att ha en med sig direkt. Det är ju ändå strax över 8 mil enkel resa.
Så, är det någon som kan låna ut en? Nån här i närheten eller kanske på vägen till Höör?
Pälsbollarna i Höganäs
Finns det ngnstans syskon kan mellanlanda därnere medan alla fångas in? Annars blir det många mil

Dom kan mellanlanda här!
Pälsbollarna i Höganäs

Puttar för fällor!
Toppen att ni ska göra en räddningsaktion!
Tack för att ni finns :)))

håller tummarna att dessa kissar blir infångade… toppen av er som ställer upp…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
jag har fälla här borta..
Jag ändrar tråden så fler ser att vi behöver fälla..Kolla gärna upp om ngn vet hur längesen mammakatt försvann hur hon såg ut osv, kanske har någon tagit in henne o inte visste de fanns ungar..
Jag jobbar mån, ons, och lör samt sön denna veckan som kommer (12timmarspass). Sedan jobbar jag ons, tors, fre v. 1 och mån, tis v2 sedan är jag 9dagarsledig.

Vad för fälla behövs?
Hennum har dropptrapp
OCh Monsi vet ifall någon av våra är lediga.
#67 den är ju bra om man vill fånga alla på en gång. Använder nästan alltid droppen när det är familjer och flera kattungar inblandade:)
Ring runt på kommun osv o se om ngn kan låna.
ja och hör med Monsi om någon av våra HAvahart är tillfälligt lediga.
HAr precis PMat MOnsi. Våra båda fällor kan ni få låna utan vårt kontrakt som vi har för vanliga dödliga. Bara ni ser till att de kommer tillbaka fortast möjligt.

Har pmat uppgifter om fällor till Xray
En liten omväg men har då två fällor att använda.
Ja det är ju värt en helt massa det med.

Vi har också fällor om det behöver lånas, men vi behöver dem i januari igen.
Toppen! Då finns det, bara det finns transport.

Okej. Ska höra med X-ray vilket som blir bäst för oss.
Hoppas vi kan åka ner redan i morgon, men det beror på om hon jobbar eller inte. Min man är hemma och kan ta barnen så för min del passar det bra.
Håll tummarna för att vi kan få ihop det nu i dagarna. Helst igår…
Pälsbollarna i Höganäs
Jag håller tummarna stenhårt!! Ska försöka få in den brunmaskade honan med en unge, så de får en mamma när de kommer hit….Om inte deras mamma finns, hon kanske sitter i fällan hon med..*hoppas*

Min droptrap är rätt stor, så det går definitivt att fånga in flera katter på en gång. dock är den lite sned och vind. :P
Den finns i Lund om ni vill låna.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
jättebra! Om ni har chansen, så låna vad ni kan1 Fär då får ni ju in de små fortare

Hur ansöker man om hjälp ifrån Daisys resekassa?
Pälsbollarna i Höganäs

Vi åker i morgon vid 9-tiden..
Pälsbollarna i Höganäs

Finns det verkligen inte någon annan som också kan följa med?? Ju fler vi är desto bättre!!
Pälsbollarna i Höganäs
Om reskassan… Du hör i första hand med Kattassen, i andra hand med Lena eller någon anann medis. Tror itne det är några problem där
Vi i Helsingborg måste försöka fånga in Ikeakattungen i morgon och i övermorgon tills vi får in den så därför kan vi tyvärr inte ställa upp och hjälpa till i morgon.Därför behöver vi också fällan själva just nu men sen går det bra låna den ifall ni är intresserade av det.
Debattia

Okej. X-ray har skickat pm till kattassen men inte fått något svar. Jag försöker med Lena. Tack för hjälpen! :-)
Vi har fått tag på två fällor men tack ändå. Hoppas ni får tag på kattungen. Det ska bli minusgrader i morgon natt igen.
Pälsbollarna i Höganäs
Lena är inte heller inne just nu. Men som sagt, jag är ju en av dem som kom på det där med Daisys reskassa för ca ett år sen och för min del, så gärna!

Jättebra! Det blir ju ett par mil vi får köra så lite bensinpengar så här efter jul hade inte varit ovälkommet alls! :-)
Pälsbollarna i Höganäs
Idag och onsdag jobbar jag 12 timmar och kommer inte kunna ha mobilen på eller sitta vid datorn. Jag pmar någon av er mitt mobilnr!
LYCKA TILL IDAG!!!

Håller tummarna att kisarna blir fast i dag.

Nu har vi kommit hem från Höör. Utan kissar…
Vi har letat, skramlat med mat och lockat på dom. Inte en katt i sikte någonstans.. Vi har hört oss för och det är ingen som har sett dom sen innan jul..
Enligt en kvinna som jobbar i kiosken så är det en äldre man som tar hand om katterna och han blir tydligen sponsrad av kommunen med mat till katterna..? Dom har hus/bodar som dom kan gå in i för att sova och som skydd för väder och vind. Dom ska ha fått mat 3 ggr om dagen.
Det stod tomma matskålar på matplatsen så det måste ju vara djur som går dit och äter, men om det är dessa katter vet vi inte eftersom dom inte har synts till på ett tag. Det är alltså ingen som har sett röken av dom sen innan jul..
Det kan ju faktiskt vara så att dom kommer fram på kvällen eller natten och äter, men varken jag eller X-ray har möjlighet att köra dit då. Finns det någon i närheten som kan åka dit och titta sent en kväll??
Vi har trots allt 25 mil fram och tillbaka..
Katterna är inte heller 12-15 veckor utan strax under året enligt kvinnan i kiosken och mycket skygga.
Hur gör vi nu? Finns det någon i närheten som kan hjälpa till?? Snälla?
Pälsbollarna i Höganäs

Kan inte någon, ev. kvinnan i kiosken få kontakt med mannen som matar katterna och be honom ringa er så man får höra hur det egetligen ligger till med matning, antal katter mm.
Om någon redan tar hand om katterna kanske de kan få ytterligare hjälp med tnr, eller en annan lösning som kan vara bra för katterna.
Vi har fullt upp med katter och har ingen möjlighet att hjälpa till med mer en fällor men det finns säkert andra kattvänner i närheten, men som kanske inte känner till forumet, det är viktigt att få kontakt med alla som jobbar ideellt på var sitt håll för att kunna hjälpa varanndra och fler katter.

Ingen?
Pälsbollarna i Höganäs

Har mailat o pmat men ingen verkar kunna
Lillan fick ni något värmande med er hem till era kisar?
Gick det bra att hämta o lämmna fällorna?

#93 Tack för att vi fick låna era fällor. Det gick jättebra att hämta och lämna dom. Men det var ju synd att vi inte hitta något att stoppa i dom..
Tack alla ni andra som erbjöd oss att låna era fällor, men eftersom vi hade så långt att köra fick vi låna dom som fanns närmast på vägen. Det är skönt att veta att ni ställer upp så mycket ni bara kan. 1000 kramar från oss i Pälsbollarna i Höganäs.

Bra det gick bra med fällorna synd det inte fanns något att fånga.
åh vad tråkigt..5 vuxna kattert har jag tyvärr inte möjighet att ta hand om..hoppas mannen kan få hjälp med TNR.
tack för att ni försökte!

Monsi:
Det gick bara bra att hämta och lämna, det var lätt att hitta dit. Tusen tack för lånet!
Något värmande…? Vad menar du? 
Pälsbollarna i Höganäs

Synd ni inte fick något med er har säckar stånde där med värmade mys för små kisar.
Stackars Annepetra glömde det nog i sin förkylnings feber.
Stackar tycker synd om henne är förföljd av en värsting förkylning som vägrar släppa greppet.
Åh så trist! Ja vi får väl hoppas att det fins andra på lite närmare håll som kan hjälpa till senare. För våra fällor står till förfogande vi kan i allafall lova att EN alltid kan lånas ut.
I kväll kom det in en tråd på Svenska Katters Sida under Hittekattsakuten om en liten upphittad kattunge, rödaktig (kanske creme) som tagits in nu under kvällen på Grönalundsvägen i Höör, inte så långt från Byggland. Enligt Google maps 1, 2 km. Vet inte om det är för långt emellan eller är det rent av en av de kattungar som Naquita skriver om. Den skall ha setts på Grönalundsvägen under några dagar.
Ja så ledsamt, men tur att den lilla kom in…KAnske det finns folk på Sks forum, som bor nära?

Åh, vad synd… Men tack för omtanken! 
Kattungarna som fanns vid kiosken var strax under året..
Pälsbollarna i Höganäs

Om det blir någon tur till Höör någon annan gång så kan ni låna min drop trap om jag inte använder den just den dagen. Blir ju visserligen en omväg om man kommer norrifrån. Men bara så ni vet, så är det bara att höra av sig om det skulle krisa.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#103 Tack så hemskt mycket Hennum. Alltid bra att veta.
Pälsbollarna i Höganäs
ja här får vi hjälpa till alla som kan.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag bor vid stationen i Höör och jag har försökt få tag på dem men dem är väldigt skygga. Jag brukar gå ut och ge dem mat så ofta jag kan. Jag vet var dem gömmer sig men har svårt att ta mig in där.
Ser att detta inlägget är gammalt och jag har bara bott i Höör i 1 år.
Så tyvärr måste jag då berätta att dessa stackarna finns kvar på samma ställe. ='(