Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: bortsprungna-upphittade-katter
Läst 5001 ggr
Mandusius
0

Min katt försvann i april -09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min katt torsten försvann för mig i april förra året och har ännu inte kommit tillbaka.

Han är en vacker maine coon blandning. Han kan verka skygg mot människor som han inte känner.

Han har en ID-märkning i ena örat med numret 7894D.

Om du möjligtvis har sätt honom eller någon katt som påminner om honom hör av dig då.

Tack i förhand.

Mvh amanda bäck

0737-518219

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

annebeate
0

Var i landet försvann han? Du har väl haft inne efterlysningar på olika ställen under det året han varit försvunnen.

Mandusius
0

han försvann från vingåker i södermanland. Självklart har vi det! Vi har lagt upp olika annonser på internet och han är även polisanmäld.

Mvh Amanda

annebeate
0

Märkligt att ingen sett honom. Han är så stilig. Någon kan ha tagit honom.

Hawknestgrove
0

Om du går in på Kattpolisen, så får du massa fina tips och säkert flera råd som du inte ens tänkt på!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mandusius
0

ja det finns ju en stor risk att han har blivit tagen "/

Mvh Amanda

Mandusius
0

Putt

Mvh Amanda

Alexej
0

Upplevde nåt liknande för många år sedan med en katt som liknande din, fast min var en upphittad kattunge. Hon var jätteskygg men sprang alltid ut bakom en soptunna till en rabatt som hon använde som toalett. Hon gick aldrig någon annanstans. En tidig morgon kom hon inte tillbaka. Så mycket jag sökte henne, fick tom en artikel i tidningen om henne. Jag tror också att hon blev stulen av någon granne eller nåt. Jag hoppades i många år att någon ringde upp mig pga hennes id-märkning men inget. Aldrig hört nånting mer om henne.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mandusius
0

"/ det är trist att inte veta någonting. som sagt jag skulle hellre få hem hans kropp än ingenting det är jobbigt att ingenting veta. Frågade till och med på övernaturligt i fokus och det var någon som kände att han fortfarande var vid liv och mindre en en mil ifrån huset och en anna jag känner som är synsk sa samma sak så det ökade hoppet att han en dag ska komma hem igen. Tycker att du också kan fråga på övernaturligt i fokus du kanske kan få svar som lugnar dej :)

Mvh Amanda

Mandusius
0

"/ det är trist att inte veta någonting. som sagt jag skulle hellre få hem hans kropp än ingenting det är jobbigt att ingenting veta. Frågade till och med på övernaturligt i fokus och det var någon som kände att han fortfarande var vid liv och mindre en en mil ifrån huset och en anna jag känner som är synsk sa samma sak så det ökade hoppet att han en dag ska komma hem igen. Tycker att du också kan fråga på övernaturligt i fokus du kanske kan få svar som lugnar dej :)

Mvh Amanda

Hawknestgrove
0

MEn du har inte fått koll på din kisse mer, haschy?Gråter

Mandusius
0

Nepp "/ Han är ännu bortaFörvånad

Mvh Amanda

Hawknestgrove
0

Gör en stöt till med annonsering…..

Mandusius
0

Har annons på alla gratis sidor och min far lägger in annons i tidningen regelbundet och han är även polisanmäld "/ Känns oms om man redan gjort allt

Mvh Amanda

annebeate
0

Det gör mig ont. Han försvann i Vingåker som vad jag vet är en liten kommun. Som jag skrivit tidigare borde rimligen någon ha sett honom. Detta kan tyda på att någon "tagit" honom. Han är ju en så vacker katt. Så fortsätt ha inne efterlysningar på honom och annons i tidningen. Ni var väl någon livsmedelsaffär/hall där du kan ha uppe efterlysning. Ge inte upp hoppet även om det känns tungt.

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mandusius
0

Har läst igenom den artikeln och den har gett mig många tips :)

Mvh Amanda

Lena
0

Trisst det där när en katt förvinner och man inte vet vad som hänt den. I och med att din kisse var ID-märkt ökar chanserna betydligt att den ska blir återfunnen. Risken finns alltid när det är en katt som är långhårig och mer attraktiv att den har blivit stulen. Man ska dock aldrig ge upp. En vän till mig fick tillbaka sin bortsprungna katt efter 9 år. Den var också ID-märkt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Mandusius
0

Det är ju som sagt stor chans att han är stulen "/ Men hoppet finns tills det har gått femton år tror jag^^

Mvh Amanda

Mandusius
0

Varför vart bilden stor helt plötsligt :S *förvirrad*

Mvh Amanda

annebeate
0

Bilden på din vackre kisse finns kvar under ditt första inlägg och där bör den finnas. Jag hoppas du känner vårt stora stöd och att vi alla hyser hopp om att du skall återfinna din stilige kisse. När det ter sig som mörkast kan plötsligt allt förändras till det bättre.

Gullimat
0

Sajtvärden kan lägga bilden direkt i inlägget

Mandusius
0

Aha:3 Tackar så mycket^^ Och jag tackar för allt stöd och respons som jag har fått för att någon dag återfinna min kisse:')

Mvh Amanda

Issa
0

Har du lagt in efterlysning på denna sida: www.orebrokatthem.com/annons/

Kolla även undre Upphittade katter där.

Mandusius
0

Nej det har jag inte ska kika på det (: Tack så mycket

Mvh Amanda

Mandusius
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara att kanske skulle vara lite kul för folk att få se. Detta är lilla Torsten när han är 12 veckor^^

Mvh Amanda

annebeate
0

Lille Torsten är helt underbar på bilden.Kyss

Mandusius
0

^^

Mvh Amanda

Mandusius
0

Puttar igen, ingen kisse än "/

Mvh Amanda

Gullimat
0

Så sorgligtGråter ge inte upp.

Sherwood
0

Hade du kollat om han fanns på katthemmen runt om i Södermanland? Men det är ju klart om id märkningen syntes väl, så hade den kommit till rätta.

Mandusius
0

har också tänkt på det, men jag kollar väldigt ofta på internet på de flesta katthem "/

Mvh Amanda

johnnys girl
0

Min katt Rasmus försvann för ca elva år sedan. Jag satte upp lappar och letade förtvivlat i flera år. Inte ett ljud trots att han var id-märkt.  Lapparna revs ned med jämna mellanrum.

Så en dag flera år senare när jag promenerade i radhusområdet nedanför mig tycket jag att jag såg honom men han försvann snabbt  spårlöst bakom hörnet. Fem år efter att han försvunnit började jag återigen patrullera radhusområdet och en gång till tyckte jag att jag skymtade honom, eller någon som var lik honom.  Började faktiskt tro att han fanns där i området. Nya lappar kom upp som försvann snabbt och nu var jag övertygad om att någon katt-nappat honom. Tryckte upp massor med lappar med bild på honom där jag skrev att han försvunnit fem år tidigare och nu synts i området. Kanske du eller din granne tagit hand om honom?  ……..skrev jag

Lapparna delade jag ut i samtliga brevlådor i området. Och det gav resultat. Någon vecka senare ringde en man och berättade att grannen tagit hand om en hittekatt för några  år sedan som på pricken var lik katten på bilden. Sagt och gjort, jag gick dit och knackade på och det öppnade en äldre dam. Och visst var det Rasmus hon hade hos sig. Damen blev helt förtvivlad  närjag dök upp och skämdes för att hon rivit ned lapparna, men hon var så förtjust i Rasmus som nu hette Morrris. han hade blivit hennes bästa kompis och  att förlora honom var otänkbart för henne. Hon berättade om sin ensamhet och vad sällskapet betydde för honom.

När Rasmus försvann var han tre år gammal så han hade bott längre hos damen  än hos mig, så jag bestämde att han fick stanna där. Jag hälsar på honom ibland och mer bortskämd katt får man leta efter.

Så mitt tips om din katt blivit stulen är att börja dela ut lappar i brevlådorna i närområdet. Det kan vara någon granne till katt-napparen som känner igen katten och hör av sig.

Lycka till!

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Mandusius
0

Det var lite elakt gjort om jag får säga det själv..

Men jag förstår att du valde att låta honom vara kvar. Ska tipsa min pappa om det, då det är han som är ägaren.

Tack för tipset :)

Mvh Amanda

annebeate
0

Johnnys girl, det var fint gjort av dig att låta Rasmus, din älskade katt, vara kvar hos den dam som tagit hand om honom i flera år.

johnnys girl
0

#33  Visst var det elakt och jag var ganska sur på henne i början. Men när hon med tårar i ögonen berättade hur viktig han var för henne ochjag såg dem tillsammans förstod jag henne.

#34 Ibland får man erkänna att katten  har det bättre hos någon annan, även om det svider i egot. Och jag är alltid välkommen att hälsa på honom. Hade dock ett krav : Att hon tog över hans försäkring som jag fortsatt betala under åren han var borta.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Mandusius
0

Skönt att du alltid kan komma och hälsa på i alla fall :)

Mvh Amanda

Hawknestgrove
0

ja det kan vara så . får vi hoppas….

Mandusius
0

Putt

Mvh Amanda

Hawknestgrove
0

du hr inget hört?

Mandusius
0

Inte ett dugg "7 och då har ajg lite anonsser lite här och var "/

Mvh Amanda

Hawknestgrove
0

sorgligt…..Gråter

Mandusius
0

och så kollar jag runt på google varje vecka speciellt nu sommar tid när många katter hittas men ingenting

Mvh Amanda