Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 2860 ggr
wendel83
0

7 månaders honkatt behöver hjälp!

Finns en 7 månaders honkatt i Billesholm där ägaren fullständigt verkar skita i sin katt.En dam som matar flera katter i Billesholm som jag hjälper att hitta hem till katterna brukar få ge den lilla mat.I vintras fick hon ta in henne i trappen då hon frös men har fått mkt klagomål och folk sparkar efter katten då den vill följa med alla in.Jag har varit och knackat på och frågat om hon tänker ta hand om sin katt och hon säger att det gör hon. Nu har hon varit borta mer än en vecka och katten har ingenstans att ta vägen och börjar bli smalare och skitig. Jag vill anmäla hennes matte men vet inte vad de kommer göra med katten då.Därför vill jag hitta någon som kan öppna sitt hem för katten så jag kan anmäla henne.

Jätte mysig katt.Har tyvärr ingen bild men hon är en liten katt, blågrå med vit nos.

Hawknestgrove
0

putt för den lilla kissen…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sherwood
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

putt och någon som kan ställa upp på detta.

Hawknestgrove
0

kan någon hjälpa här i Skåne?

wendel83
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är lilla tösen.

Hawknestgrove
0

lilla fina flickan….. nu är dina Fortiflora på väg i alla fall!

Sidentass
0

Men vilken fin liten kisse! Hur i hela världen kan man vara så ansvarslös som denna s.k. ägare..

Putt!!

wendel83
0

Nu har ägaren sagt till grannarna att hon inte vill ha katten längre och att hon kanske ska ha kattungar.Hon ska sedan bara ha gått förbi katten när katten förtvivlat vill in.Har fixat ett tillfälligt hem men hon måste ju akut kastreras och jag har tyvärr inte de pengarna nu så om någon vill hjälpa till??Har ju som sagt i en annan tråd en katt inlagd på djursjukhuset i flera dagar och ev en till som kommer behövas om jag inte får igång honom att äta och sluta kräkas.Samtidigt som bil och värmepanna gått i sönder. = (

Tillfälliga hemmet kan inte ta emot om hon behöver föda sina ungar om där finns några i magen. HJÄLP!

[eskils]
0

En så söt liten katt! Fint att hon fått ett tillfälligt hem i alla fall. Det måste väl finnas någon möjlighet att skramla ihop pengar till en akutkastrering.

Hawknestgrove
0

Putt!!!!!!!!

Hawknestgrove
0

På KKSkontot så finns det 293 kr……det är ju ändå till dem….

Gullimat
0

#7 Om bilden är nytagen ser hon inte speciellt tjock ut, tror nog hon går att kastrera

Josefa
0

Men Billesholmskatterna är väl KKS-katter? Då ska väl de stå för kastreringarna.

wendel83
0

Hon har inte blivit en kks katt än.Men i vilket fall som helst måste jag ligga ute med pengarna först och det kan jag inte då jag redan ligger ute med en hel del pengar för kastreringar av Billesholmskatterna och Landskronakatterna och allt som har hänt nu.

Hawknestgrove
0

Josefa, rätt!! men jag har ju ett konto för KKS katter, dvs traderapengarna som kommer in från försäljning till förmån för kks. och på det kontot så finns det i skrivande stund så mycket….

wendel83
0

vilket konto kommer det in på då Hawknestgrove?Är det postgirot som kks har på insamlingar?Så jag vet vem jag ska prata med.

Hawknestgrove
0

nettot kör jag över varje 15:e till Puma. låter det INTE gå in på KKS vanliga. Så den 15:e så betalar jag ju traderas faktura och KKS får ju stå för sina utgifter där. Har ju en del skyltar ute nu som är färdiga och den 15:e förra månden så fördes det ju över en liten slant bara till Puma, d¨å jag inte hade något direkt på Tradera för KKS räkning.

Så det såg ut så här den 15/4

11-04-15

11-04-15

tillpuma

-55,24

0,00

11-04-15

11-04-15

traderafak

-48,76

55,24

Hawknestgrove
0

och nu så har vi på kontot

Tillgängligt belopp

293,00

wendel83
0

aha okej så då säger jag till dig när vi kan kastrera lilla Miranda.??

Hawknestgrove
0

just det….293 kr minus det som   Tradera ska ha är alltså öronmärkta hittills för Billesholmskatterna och nu i dett fall Mirnada. Så in på Tradera och bjud på skyltar nu!!!Skrattande

Sadies
0

Nu har lilla Miranda fått komma in till oss ett tag. En modig liten tös med skinn på näsan enligt mataren, hon morrade även på våran hankatt när de fick nosa på varandra genom gallret. Tror det är bäst de får vara åtskillda nu i början iallafall.

Vad jag kan känna verkade hon inte stor om magen, kan inte avgöra om hon väntar källingar, tror inte hon är långt gången om hon är havande allafall.

Hon är jättelugn och jättekär kise förstår inte hur man kan överge en sådan fin katt.

wendel83
0

och på bilderna på auktionen jag har för Billesholms katterna.

www.kks.nu under auktion

Gullimat
0

Sadies

Så härligt att den lilla flickan får vara hos dig. Heter hon Miranda eller har ni döpt henne.

wendel83
0

Miranda var jag som tyckte var passande till henne = )

Sadies
0

En liten uppdatering om finaste Miranda så här på morgonkvisten :) Både sambon och jag har jättesvårt för att lämna henne själv på rummet kan jag säga.

Hon verkar inte vara en glupsk tjej igår när hon fick mat rörde hon inte den. Hon gick däremot på lådan och då var hon rätt lös i magen.

Nu imorse var maten uppäten och hon drack även vatten vilket var skönt att se Skrattande, men den nya maten som kom rörde hon inte så hon äter nog när vi inte är där. Hon gick på lådan igen och var fortfarande lite lös men det var ändå lite fastare än gårdagens.

Tror jag väntar lite innan jag ger henne avmaskningstablett tills magen ordnat upp sig bättre.

Båda katterna har hållt sig lugna under natten, hade väntat mig en del jamande och att vår Lilla Bu skulle stå och krafsa på dörren där hon är då han gjort det tidigare då Quintus var här.

wendel83
0

Ge Mirandan avmaskningen fast hon är lös i magen kan vara för att hon har mask.Ska se hur lång tid det tar med Dior på djursjukhuset idag om jag kan släppa av några påsar fortiflora till henne.

Hawknestgrove
0

ja, och nu har jag fått lite mera bud på skyltarna också, som är till förmån för KKS….Så det kan nog bli en bra slant! KAn du inte kastrera nu, så det inte blir för långt gånget?

Sadies
0

Nu har jag lyckats ta lite bilder på godingen!

Bokar tid hos vetrinären så fort jag får klartecken från wendel :)

Hawknestgrove
0

men vad söt!!!! och som sagt, en slant på vägen finnns ju redan öronmärkt. Så in och kika på mina tradera auktioner, har ju även några fina leksaker som är till 50% öronmärkta dit!

Sadies
0

Hörde precis med kattens vetrinär i Kävlinge och pengarna från kampanjen är nästan slut så bokar vi tid blir inte hennes kastrering rabatterad, lite synd för Kävlinge ligger ju mycket närmare än oxie.

Hawknestgrove
0

hm…..men hon behöver väl kastreras ögonaböj va?

MattiGatti
0

Hej, jag läste historien om lilla Miranda. Kan man vara med och bidra med lite slantar till hennes kastrering?

Hawknestgrove
0

ja, kontakta wendel83! Vore ju toppen om det skulle kunna fixa sig…..jag har ju mitt kkskonto, som är enbart för KKSkatter och denna gång för Billesholms och för denna kisse…denna gång…MEn du kan nog höra med wendel direkt!

MattiGatti
0

OK, jag är ny i sammanhanget här :-) Men jag kontaktar Wendel83

Hawknestgrove
0

ja och jag är liksom osäker om jag får lägga ut det kontonumret här, för det är just ingen godkänd insamling . MEn ju fortare kissen blir kastrerad desto bättre. OCh det är många söta saker på Tradera till Billehomskatterna just nu. För jag har valt att låta det gå till dem  denna gång. Förut så gick det som Puma och jag hade till Bäckareboda, men man får ju byta lite på det

prodigy
0

Hur gör man för att buda på tradera sakerna? Kan du skicka länk, eller ange sökord?Glad

Hawknestgrove
0

här har du mina saker…..

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=1267342

i dag går mang skyltar ut just till förmån för KKS och Billesholmskatterna! För att bjuda, så får man bli medlem först. inget svårt alls. sen bjuder man bara….

prodigy
0

Jo jag hittade dina auktioner och har budat lite! Finfina saker!Glad

Hawknestgrove
0

Toppen!!!!! Då kommer det mer slantar till Billesholms bland annat….

wendel83
0

Nu är kastrering bokad 10 maj.Hade tyvärr ingen tid tidigare.

Sadies
0

Lilla Miranda fått tid nästa tisdag hos veterinären för kastrering och IDmärk så vi får hålla tummarna för henne att allt går bra då :)

Sadies
0

ah! Du han före wendel :)

Hawknestgrove
0

men så bra!!!! och jag kan tala om, att det har gått rätt bra med skyltar på Tradera hittills!

wendel83
0

men som sagt hon är nog inte långt gången om hon är dräktig.

Hawknestgrove
0

toppen…..Skrattande

wendel83
0

= ) vad bra att det gått bra.Kattbilderna har också gått bra, men ännu tid kvar att buda.Får nog se till att min sambos syster tecknar fler = )

Så de pengarna kommer gå till Diors djursjukhusbesök då han fick dropp av sina kräkningar och ett avföringsprov ska göras så jag inte fått in nån giardia bakterie.Hoppas inte! Men troligtvis handlar det om något virus typ maginfluensan.

prodigy
0

Jag tog mig friheten att dela lite traderalänkar på fb, ni har så fina saker så det är synd om människor missar! Många vill hjälpa men vet inte hur!

Hawknestgrove
0

tusen tack!!!! ja, jag lägger ju också ut  på mitt FB till alla och det hjälper väldigt!

wendel83
0

putt för permanent hem till denna busfröken.

wendel83
0

putt

Hawknestgrove
0

Ok, då är ett bidrag från Traderas auktioner inne på Wendels Konto.

Omgående

traderagåv

200,00

Sadies
0

Hon är en sådan gosig liten kattdam och helt oemotståndlig, hon hoppar upp i famnen och stryker sitt huvud mot ens kind.

Hon älskar att jaga fjädervippan och hon kan hoppa rätt så högt fast hon är så liten, det är en ganska stor kontrast till vår klumpeduns "Lilla" Bu som inte är så smidig :)

Är lite smått avundsjuk och samtidigt glad för deras skull, dem som någon gång kommer att vilja adoptera henne Flört, hoppas de hittas snart så hon inte vänjar sig alltför mycket att vara här.

Hawknestgrove
0

hihi visst är de goa när de är såna…. Lycka till nu på tisdag!

Sadies
0

Miranda är nu hemkommen från veterinären då hon blev kastrerad och ID-märkt :)

Hon var dräktig så ett par foster blev borttagna, vi får hoppas hon återhämtar sig bra. Just nu verkar hon väldigt olycklig och tycker så synd om henne. Hon kommer få smärtstillande i några dagar nu.

De hittade ingen ohyra på henne så de vet inte orsaken till klådan, om kliandet inte avtar tyckte de att hon skulle få frontline.

wendel83
0

Vilken tur hon kom in hos dig = )  Pengarna hade kommit över till dig va?500kr förde jag över.

Sadies
0

Jadå de kom fram :).

En liten katt med tratt.

Ankie
0

men va söt då…

Hawknestgrove
0

men lilla nuttan…….Dessvärre, så är det två som inte har betalat ännu på Tradera som jag väntar in för deras räkning. Har påminttvå ggr och sms at nu, så jag hoppas det tar skruv.

Sadies
0

Kvittot kommer här:

Hawknestgrove
0

Det var ju ett toppenpris….. och jag lovar, att jag sänder över mera till wendel till Billeholmskatterna ett tag. nu ska jag ta det lite lugnt med Tradera inför marknaden, dvs jag låter de auktioner som är gå ut och förnyar inte förrän marknaden är över. OCh jag behöver fortfarande mera saker…….

wendel83
0

ja de är faktiskt väldigt bra också.Inte lång väntetid och de kollar öron och ev rensar, klipper klor osv utan att ta extra betalt. = )

Sidentass
0

Så gott att hon fått bli kasterade nu, den här vackra lille tjejen!:-O9

Hawknestgrove
0

putt!!!! vilket superpris de har….

Hawknestgrove
0

Ok, väntar bara på besked från PUma här om hon har några utlägg för när Traderas fakturadel är betald, så finns detta att överföra till denna kisse.

Tillgängligt belopp 244,00

wendel83
0

= ) tackar för hjälpen!

Hawknestgrove
0

Kommer här…..fyll på för kastreringen.

KKSkontot 8368-3,904 854 586-8

Datum

Mottagare

Till konto

Period.

Meddelande

Belopp

Omgående

Angelica …

billesholm

244,00

Tillgängligt belopp 0,00

Sadies
0

Tack så mycket alla ni som hjälpt och bidragit, är verkligen jättetacksam Skrattande! Nu ska tösen bara hitta ett bra hem med :)

Hawknestgrove
0

Ja puttar upp för det och som sagt, hjärteknipande annonser går hem hos rätt folk

wendel83
0

ja har varit lite försiktig med att använda blocket. Man vet ju aldrig om hennes förra husse får för sig att hon vill ha tillbaka katten.Väntar ett tag och ser annars får det bli en annons.

Hawknestgrove
0

Ok, då förstår jag……Skrattande

Sadies
0

Miranda är nu stygn och trattfri :) Hon satte genast igång med stortvätt liggandes på min mage när tratten åkte!

Hawknestgrove
0

va bra!!!!! puss på lilla fröken!

wendel83
0

putt

wendel83
0

Nu har lilla Miranda fått ett eget nytt hem med en liten hundkompis i Lund.Där hon sedan kommer att kunna gå ut.Blir hon lycklig av = ) De har även ett lantställe de åker ut på då och då.Hoppas att allt kommer gå bra och att hon får stanna där.

Hawknestgrove
0

vad gulligt….