Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1644 ggr
Alexej
0

Namnbråk i Djurens Vänner Borås

Röjland finns säkert med igen….

Kul läsning, bla säger Else Garby som har varit ordförande det sista året för Boråsföreningen att hon har fått ett löfte från förra ordföranden i riksstyrelsen att använda namnet ”Djurens Vänner”.

– Om de har glömt det beror det väl på att de är för gamla.

Och hon själv är 83 år….

http://www.bt.se/nyheter/boras/stort-namnbrak-i-djurens-vanner(2826457).gm

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

David
0

Självklart ligger han i buskarna och häckar…

Spännande dock att de använder namnet Djurens Vänner samtidigt som den nya "ordföranden" så noga påpekar att de inte tänker söka inträde i riksorganisationen igen. Då skulle jag ju absolut inte använda namnet om jag ville visa att föreningen var fristående och "egen".

Suck!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
0

Fast å andra sidan kan man ju fundera vad riksorganisationen håller på med, då de fortfarande, snart 2 år efter uteslutningen, inte har tagit bort Boråsföreningen och dess mycket fungerande PG-konto ifrån hemsidan, http://www.djurensvannersriks.org/

// David

Alexej
0

#2 Foten i munnen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

få se, det var DVäcklet i Göteborg som dog va?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

#4. Jepp, där var det naturlig avgång… Tror förvisso inte att föreningen blivit mer seriös för det men det är ju en annan sak…

// David

Luecca
0

#5 Vem har tagit över efter honom?

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

David
0

#6. I Göteborg är det den avlidne f.d. ordförandes "närmaste man", han var vice ordförande i Göteborg tidigare. Vet inte vad PUL säger om att gå ut med hans namn här…?

// David

Luecca
0

#7 Nä det behöver du inte. Om det är den som var närmast honom så kan jag tänka mig att vederbörande har samma inställning till katter som den fd hade… Det säger ju det mesta.

Att de inte tar in nån ny istället…?

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus