Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2183 ggr
pia-app
0

Ytterligare en vädjan gällande August

August har jag skrivit om förut. Vår lilla röda halvsvansing som haft rävskabb och nu även blivit behandlad för en ordentlig urinvägsinfektion. Fysiskt mår han bra,har blivit jättefin i pälsen,är kelig och sover i vår säng ,Men ….han kan inte bo kvar här hos oss ,det är stressande för både honom och alla våra katter. Det är lurpassande på varandra och lite tassar i huvudet på än den ena än den andra. August är en snäll katt och fungerar säkert bra med en eller två katter men inte med så många som vi har. Han är i underläge och måste ju få försvara sig.

Sen är det den lilla egenheten han har som man måste stå ut med. Det blir lite pölar här och var och som jag tror är ett beteende som kommer från urinvägsinfektionen och sen händer det när han är i situationer när det blir lite upphetsat t ex när han leker för fullt eller när det är tjafs med våra katter. Han har nu fått Zylkene i några dagar och det har faktiskt lugnat ner sig. Jag tror att det blir bättre om han också har möjlighet att få¨gå ut lite också . Han älskar att sitta på vår balkong.

August mår mycket dåligt av att åka bil så vi vill inte köra för långt med honom, men kan ni ge honom ett hem så kör vi honom självklart dit. Stödhem eller permanent hem,vilket som går bra.

Fundera en gång till om ni inte kan hjälpa till.

August bor just nu i Norrköping

Pia

9Liv

Debattia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Puttar upp för lilla August..

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Hawknestgrove
0

Men putt för kära August!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

pia-app
0

putt

Hawknestgrove
0

Ingne som kan hjälpa August?

pia-app
0

Känner mig usel just nu.Mina katter trivs inte ,balansen är rubbad och August revirkissar mellan varven. Har gett honom Zylkene och kissandet har minskat lite men det verkar som att när han blivit lite mindre stressad så blir han kaxigare så¨nu klipper han till mina katter mycket oftare.

Känns jobbigt då jag ju har ansvar för att mina kissar mår bra och trivs. Dom ska ju inte lida för att deras matte ska hjälpa en massa andra katter.

Så ett  ställe ,inte för långt härifrån ,där August helst får vara ensam eller med en annan katt och kanske få gå ut också eftersöks !!!

Sidentass
0

åhh förstår att det känns besvärligt, någon som inte har lika kattfullt som jag har..

putt för lille August-kissen!!

pia-app
0

putt

Hawknestgrove
0

putt för august, snälla lille killen som behöver lugn och ro!

Lena
0

Hoppas det finns en varm vrå för denna kisse! Tänk på att katter med Östgötabakgrund är särskilt trevliga att ha att göra med! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0

Puttar härifrån också

Hawknestgrove
0

Putt? ingens om kan hjälpa August med husrum?

Sidentass
0

än ej gång putt! Snälla någon…

pia-app
0

August blir bara gosigare och gosigare. Han är väldigt lekfull,älskar särskilt fjädervippor och snören.Sover hos extrahusse på nätterna och vill kela men bara till en viss gräns och inte bli klappad bakåt ryggen för där är han kittlig. Älskar att vara på balkongen så utevistelse mellan varven krävs nog för att han ska må bra.

Men sen är det våra egna katter som inte mår bra av att han är här och det muttras en hel del.

Puttar också för vår lilla August! Snälla !!

Hawknestgrove
0

Lille gubben…. finns ett hem åt dig?

jesse741
0

Önskar att jag kunde hjälpa men mitt lilla hus e redan fullt av hundar och katter.

Lycka till lille vän!

Hawknestgrove
0

putt för söte August

Sidentass
0

Putt för en misse som behöver ett hem!

pia-app
0

Puttar lite för August i fall det finns någon som vill ha en helmysig röd kattkille. Skulle gärna behålla honom om det inte vore för det alldeles för stora kattantalet här. August är inte så gammal,lekfull och kelig och en sån där som man bara får kela med lite grann och så får man lära sig att läsa av när han nafsar när det blir för trevligt. Han har så mycket energi så han skulle behöva få gå ut lite.

Lite pölar blir det då och då men jag tror att det beror lite på markering och det gör ju inget om han kan vara ute.

Helst vill han bo i närheten av Norrköping för vi vill ha honom som stödhemskatt först.

Ni kan se August på vår hemsida www.9liv.wordpress.com

Pia

9Liv

Hawknestgrove
0

puttar för lille August…..

Sidentass
0

putt för August-,missen…

Hawknestgrove
0

lille August… putt?

brutt
0

Puttar också upp August som behöver ett hem!