Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattprat
Läst 7374 ggr
pookiedoo
1

Honkatt skvätter vad ska jag göra?

Nu har jag fått nog! Min honkatt har aldrig hållt på skvätta men nu när hon löper gör hon det, och nyss så skvätte hon mig i håret! så ag är flyförbannad nu.
Vad kan man göra åt detta?

Känns inte kul att hon skvätter överallt inkl på mig !Håret, och på mina ben. Känns inte roligt att bli illatvungen att duscha tre gånger om dan för att hon skvätter.

Är det någon som har nå bra tips? Är tacksam för alla tips.

Alexej
0

Kastrering….?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Kaliber
0

Kastrering!

Gullimat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kastrering

pookiedoo
0

Men har fått höra att kastering inte alltid hjälper !
Vad kan man ta till med annars då?

Issa
0

Även honor markerar när de löper så kastrering hjälper detta. Glöm inte att ID-märka också när katten ändå är sövd.

brutt
0

Uppenbart att en veterinär måste kontaktas om katten löper och det blir så som du beskrev det.

4.Finns det hinder med ett veterinärbesök för att låta kastrera katten?

Du kan eventuellt få p piller utskrivet till henne för en kort period så löpet bryts fram till en inbokad kastreringstid men du måste kontakta veterinär om det.

Hawknestgrove
1

kastrering……finns bara det som hjälper. och det finns ingen anledning till att du är arg på katten för att hon beter sig naturligt för det tillstånd hon befinner sig i. Lika lite som du har rätt till att bli arg på en bebis som kissar på sig. det är inte kattens fel att du inte har kastrerat henne så hon slipper "tala om" för alla att här är jag redo att paras…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Skvättning går inte att träna bort. Lika lite som du blöder när du har mens. Vad som kan hända att katten kan skvätta också efter en kastrering när hon är äldre innan hon kastreras. men enda sätt att testa det är att kastrera katten så snabbt som möjligt. P-piller under kort tid innan kastrering hjälper också men p-piller ger livmodercanser om de används längre tid.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[sakring]
0

#8 Är det inte juvertumörer?

Alexej
0

Både och;)

Josefa
0

Om hon kissmarkerar för att hon löper, så kommer det att försvinna när hon kastreras, eftersom hon inte kommer att ha någon löpning mer. Sen kan ju skvättandet bero på annat också, som uvi eller protestkissande. Men det skulle inte visa sig bara vid löpningar utan annars också.

Hankatter kan ibland fortsätta att skvätta om de kastreras sent, eftersom de då redan har etablerat en vara.

Sidentass
0

Låt kastrera henne! När mina honor löpte innan de kasterades skvätte dom alltid under löptid. Detta för att sprida lockelser till hanar..Så efter att hon fått sin kastering lägger hon säkert av med detta.