Nya auktioner på Tradera för Trelleborgskatterna
Har nu ute ett antal auktioner på Tradera till förmån för Trelleborgskatterna.
http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?alias=nissealbin
Det går väldigt trögt med försäljningen nu så ni kanske kan hjälpa mig att putta på och och tipsa vänner och bekanta om billiga kläder och fina böcker bl a.
Om man tycker det blir dyrt med frakt för böcker, kan man ju passa på att köpa flera böcker eller både böcker och kläder.
Det går att skicka 1 kg med Schenker för 42 kr, 2 kg för 52 kr och 3 kg för 59 kr osv 
Nisse, böcker är tyvärr döfött på Tradera, såvida man inte har något alldeles speciellt. Den fina blommiga koftan har jag bjudit på nu!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Man tackar Gunilla
…… , jag tycker det är konstigt med böcker som är i stort sett nya + att man kan packa många böcker i samma låda …. tråkigt är det i vilket fall …
Hoppas ni får fint väder på marknaden imorgon. Här är det ju inte sommartemp precis
….. hoppas ni slipper regn i vart fall, men ni kanske har tak över?
ja, vi har tak över.. Ja märkliogt det där med böcker… det blir inte bättre av, att återbruket här i stan säljer sina böcker för 1 kr st…..Men mitt tips är, att ta och samla ihop några böcker och börja på 1 kr. Då kan de gå….
det är både tråkigt och märkligt att vissa saker förlorar i värde så snabbt
…. men det finns väl för många second hand och loppisar som säljer för nästan noll och ingenting…. det finns för mycket av allting överallt
…. jag orkar snart inte ute och handla kläder längre….. det finns ett så otroligt stort utbud av kläder överallt och nästan ingenting som passar till mig … det är ett väldigt konstigt mode nuförtiden ……….. (hamnade visst lite utanför ämnet
)
Lycka till med all försäljning imorgon nu och ha det så trevligt på festen!
ja vi har en låda med böcker också, men jag tvivlar på att det går. märkligt….
Hoppas det blir många bud nu! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vi hade loppis igår med mängder av böcker från ett dödsbo. Ett tält bara med böcker, helt nya och många deckare. En papperskasse för 20 kr. Det blev kanske 1 kr/bok.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ja, Alexej det är tråkigt att böcker är så lågt värderade, med tanke på vad de kostar i inköp nya!
Jag går bara till biblioteket. Sällan jag köper en bok, iaf inga deckare. För de läser man mest bara en gång:) När jag rensade min bokhylla gav jag bort allt till Kupan. Men jag vet att de kör också stora boklassar till tippen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag tror tyvärr också att många människor aldrig läser böcker. Många har nog prövat på ljudböcker och när man väl börjat med det så är det bekvämt att slippa läsa själv och då vill man fortsätta med det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är inte aktiv säljare på tradera nu men jag har sålt många böcker på tradera.Hade jag många böcker att välja på brukade jag kolla om det redan fanns många auktioner med just dom böckerna och i så fall valde jag att ta andra böcker.
Nu närmar sig semestertider och det är många som läser böcker då, fast för det mesta inte tyngre böcker. Harlekinböcker kan vara populära både hos unga och gamla, deckare läses också av många men på loppis beror det ju alldeles på vilka som kommer.Margit Sandemos böcker brukar kunna säljas, särskilt sagan om isfolket. Där har jag sålt flera böcker som inte var i bästa skick och ändå fått c:a 10 kr per bok
.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Ja, jag har sett det också att Margit Sandemos böcker går bra. Det är tyvärr inga böcker som jag överhuvudtaget har läst eller ägt.
Nu har jag sänkt priset ytterligare på de böcker jag har ute, så vi får se hur det går, man vill ju så gärna få in så mycket pengar som möjligt när de nu ska gå till stöd och hjälp för hemlösa katter 
http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?alias=nissealbin
nisse, börja på en kr och ha annonserna i 14 dagar. Om du inte säljer, så kostar det inget och även om du säljer för bara en krona, så kostar det inget i provision då heller. Vi försökte sälja våra begagnade nu på marknaden det var döfött. Jag brukar plocka ihop så pass många, som man kan ta för Schenkers högsta pris på Tradera och börja på en krona. Rätt vad det är, så kanske det är någon som hittar just sitt guldkorn i din boksamling och då kan det gå bra. MEn det är sorlgigt, håller med och i synnerhat när man vet, att ÅTerbruket tar en kr för vilken bok som helst….
så nu har jag bjussat på lite grejer!!!

…. men du är väl för go Gunilla
….. inte behöver väl du köpa allt 
Tråkigt med marknadsvädret, det blev väl mycket slit för pengarna! Men ni hade säkert jättetrevligt tillsammans …. och den där katten Sören verkar ju gå utanpå det mesta …….
vilken underbar katt det verkar vara. Bra att ni inte tappar modet utan satsar på höstmarknad också!
redan bokat1
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är aktiv på Tradera, har handlat av Gunilla några gånger.
Tyvär inget som passade oss av dina auktioner, men lycka till!
Tack för titten i alla fall, jag kommer att fortsätta lägga ut fler auktioner senare (kanske med ett litet uppehåll) så välkommen att titta in igen på min sida 
Putt för Nisses auktioner!!!!! Jag lovar, det är så vackra och fina kläder! Rökfria och nya merparten!
Lycka till med auktionerna. Det börjar komma in lite bud nu såg jag. Kul! :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
JA, nisse, fortsätt att lägga ut, men är det saker du fått till skänks, börja på en krona. För det blir dyrt med provision på Tradera till slut och det är ju sånt du får stå för själv.
Tack Gunilla för fin reklam
. Ja, nu börjar det bli lite fart på auktionerna, men det är mycket tack vare dig Gunilla som köper både det ena och det andra
.
Som tur är så hade Tradera avgiftsfritt hela förra veckan, man kunde lägga ut en auktion per dag t o m söndag. Det blev en massa tekniska problem söndag kväll så då förlängdes det avgiftsfria även med måndagen då man kunde lägga ut 100 auktioner avgiftsfritt, men vem hann med det 
oj… det hann inte jag med
… Du jag fick sjalen på köp direkt. MEn spara den så samfraktar du. Nu har jag två grejer! Har ju en hel drös med auktioner som jag ska ut med i dagarna.
Jag bjöd på väskan. Såg att du bor i Vänersborg. Då kan jag hämta den själv?
Ja Alexej det kan du göra :)