Fy f*n för sånt folk....
Blir så arg, när vi får såna här mail….
Hej
Jag är ägare av 3 katter: 1 hona 10 år, 1 hane 9 år och deras dotter 8 år.
Nu ska vi flytta från Strömstad och kan inte ta med oss katterna.
Hankatten är mycket speciell, skygg och rädd för mycket, går bara till mej. Har beställt tid hos vet den 23/5 för att låta honom somna in. Det är det bästa för honom.
Den yngsta kanske jag måste avliva också om ingen vill ha henne.
Men!!! den äldsta är en hittekatt som vi tog hand om när hon var mellan 6-8 v. Hon är mig mycket kär och är väldigt präglad på människor.
Hon är kärvänlig, går fram och hälsar på vem som helst, spinner och trivs hos alla.
Det är verkligen en unik kattdam. Det krossar mitt hjärta om jag måste avliva henne också. Jag har hört mej för överallt men inte fått något napp.
Är det möjligen så att ni kan placera ut henne någonstans. Hon är hundvan för vi har 3 hundar och hon hälsar på dom alla.
Kan något av er på Kattkedjan skicka ett mejl så snart som möjligt.
Mitt tel nr är *********
Tack på förhand
MVH
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
svarade så här..
Vi godtar inte avlivningshot. Har du inte ens försökt omplacera? Blocket? Tidningen? Man måste faktiskt ta ansvar för sina små vänner.Flytt är för oss inte en godtagbar anledning för avlivning. Har du kastrerat dem, så är det ju bra mycket lättare att hitta hem. Vi har fullt upp med hemlösa, tyvärr.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men herregud…
Alltså, det här med att djuren ska "präglas på människor", vad är det för strunt egentligen? Jag tycker mig höra det som ursäkt för att ta stackars kattungar, kaninungar eller hundvalpar för tidigt hela tiden! Men det finns väl inget positivt med det? Det är väl djurets präglan på sin mamma som gör att den förstår vilket sorts djur den är, vilken art den ska rikta sina parningsbeteenden mot? Eller?
Ber om ursäkt för OT.
Undras just om de avlivar hundarna och barnen också!

#3 Undrade samma. 
Dom kan ta med sig tre hundar men inte tre katter!! Tydligen har dom plats att ha djur.

Det visar ju bara på hur lite katter är värda
Klart man tar med sig djuren om man flyttar!! Oavsett om man hamnar i en pytteliten etta, men då löser man det sen med omplacering isåfall.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Fullständigt otroligt vilket lite värde katterna har för en del människor inte är de familjemedlemmar i allafall hundarna får följa med men inte katterna.
Hur kan de bara komma på tanken att flytta och direkt välja bort katterna utan att ens prova hur det går?
Skrämmande och människor med den inställningen borde inte ha djur.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
ytterligare bevis på dårskap såg jag i fredags morse, när jag körde in till Strömstad. På den hårt trafikerade norra infarten i diket gick en liten kattflicka MED TRATT PÅ HUVUDET!!!!!! hur är man funtad om man släpper ut en katt med tratt!!!! i den här stan är det knappast troligt, att katten skulle smitit ut. Säkert nån blådåre, som kastrerat och bara släppt ut… Det är bara en av veterna här som sätter på tratt vid kastrerring….Tack och lov såg jag i alla fall inte kissen påkörd på hemvägen. men vad som hänt sen, det vet man inte. ser ofta stora blodiga fläckar på vägen…..
#7 Men jösses! Så sårbara som de stackarna är med tratt! 
ja största delen av befolkningen här borde ha kattförbud!!
kolla svaret….
Har talat med er kassör idag. Hon var betydligt vänligare i tonen. Det är inte fråga om något avlivningshot!!
Jag vill bara att katterna ska få bra hem och leva vidare.
Visste inte att ni bara tog hand om hemlösa katter. Strömstad djurklinit rek att jag skulle ta kontakt med er.
DU ska veta att jag gör ALLT för mina katter och tar verkligen ETT STORT ANSVAR för katterna. ALLA 3 ÄR KASTRERADE SEDAN LÄNGE! Jag har också 3 hundar.
Har försökt på alla sätt att hitta hem till mina kära katter!!!!!!!!!!!!
Ursäkta att jag störde. Och du Gunilla ta det lite lugnt nästa gång du kontaktar någon.
mitt svar till personen om man nu kan kalla henne det…
Ja du tycker alltså, att jag ska vara vänlig i tonen, när du försöker vältra över ditt dåliga samvete på oss? Du ska flytta och hundarna tar du med dig. Men katterna, de kan dö? OCh jag upprepar, du talar om för oss, att du tänker avliva dina älskade söta katter. Är det att ta ett stort ansvar? Hur enkelt som helst att bara avliva dem. Dessutom, så står det på vår hemsida också, att vi absolut inte accepterar avlivningshot! Vi kan försöka hjälpa till vid dödsbokatter och liknande, men just detta att folk flyttar och talar om för oss, att de måste avliva sina katter om vi inte kan ta hand om dem. ….Det är DU som ska döda dina katter, inte vi! Arma djur säger jag bara…. Varför avlivar du inte dina hundar också?

Fasiken vilken människa,. och hennes sätt att också döma ut två av hennes katter och favorisera en av dom gör mej lindrigt sagt vansinnig!!
Och historien med tratt-katten spatserandes därute…hallå…vad är det för s.k. folk…:-(
ja det ska bli kul att höra vilken version vår kassör fick i telefon. Nu fick hon hela konversationen tills ig via mail. Att människan har mage att dessutom ringa och klaga!!!!! Nu är väl de små katterna döda antar jag…..Hoppas deras anklagande blickar följer henne/honom livet ut. och förresten, vem kontaktade vem???? har god lust att skicka denna tråd i mail till personen.
nu fick personen tråden här i länk….
och jag gav ytterligare ett elakt svar….
kan dessutom tala om för dig, att hade du velat sätta ut en annons på Blocket med detta innehåll så hade den blivit nekad. De tar inte in avlivningshot heller. Och det är ju märkligt, du kontaktar oss, när det är bokstavlig deadline om fyra arbetsdagar. Ni har väl vetat om att ni skulle flytta långt tidigare? Nu är väl de arma katterna döda och det var ditt ansvar och beslut. De fick inte ens en chans…..
jag hade haft bra mycket större föståelse om personen hade flyttat och verkligen försökt. Men här är det så bråttom att ha livet av katterna. RIP små vänner….
avlivades katterna?
Troligen. JAg ringde vår kassör i dag och hon var av samma åsikt som jag. MEn hon är lite mer följsam att prata med folk. MEn hon blev också så himla sur, för de borde väl vetat länge att de skulle flytta? OCh inte hade de annonserat på Blocket heller… det ska väl inte kosta något…… fy faderen för sånt äcklefolk!!!
Jag förstår inte hur man kan vara så kall. Och dessutom så otroligt korkad. Hur svårt kan det vara att planera lite i förväg? Det är ju inte så att man bestämmer hipp som happ att man ska flytta. 
och h*n har i alla fall inte svarat mig på mailen. Hoppas h*n sover j****t dåligt…..