OT fel på datorn
Sitter på bibblan för att meddela mej till mina grupper att det blivit fel på min dator:-( Inatt hörde jag att det small till, det gick en propp, datorn var avstängd. Idag när man försöker att koppla in den, går ytterligare proppar, och det "smäller" från datorn, funderar på om detta kan ha orsakats av katthår och damm…önskar bara att det går att åtgärda med proffhjälp, och det jag har sparat i den finns kvar…..
Så blir det tyst härifrån en längre tid så vet ni varför…:-(((

Får hoppas att hårddiskarna klarat sig och att det bara är nätaggregatet som brunnit, eventuellt en del andra komponenter också.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Värsta mardröm:( Måste tänka på att dammsuga där….
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fy för datorhaverier de är så jobbiga innan man har fixat till dem. Har själv varit drabbad så vet vilket elände det blir.

´Får allt nypa mej i armen, för det är knappt jag fattar att man sitter här igen!! En underbar granne som har haft datorjobb som yrke hjälpte oss! Det var nätaggregatet som exploderat, fick ett annat insatt och nu är man åter på banan igen..denna helg kommer att gå till historien med all oro för maskinen och dess innehåll! Heder åt så hjälpsamma människor…
HURRA och välkommen tillbaka igen Sidentassen 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*
ja jag får ta och öppna sidan på min burk och dammsuga…..och Siden, skaffa dig en extern hårddisk därsu samlar allt som är viktigt ha inte nåt på den i datorn av vvärde
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Japp! Här är det en extern låda som ska inhandlas fortare än kvickt, man lär sig av sådana här kriser må jag säga!
ja de blir bara billigare och billigare. Såg att nu kostar en på 2 TB inte mer än goo kr lite drygt…Sen vet jag iten vilken internetleverantör du har, har du Telia, så har du Telia Säker lagring, ganska mycket som är gratis….
Det räddade mycket av mitt för tre år sen då åskan tog min dator.
Hakar på en fråga:
#6 vågar man verkligen göra det?, öppna sidan och dammsuga alltså - inga små känsliga delar som sugs in el rubbas el nåt?
oh ja!!! För det fösta, se till att strömmen är ur. Sen håll inte munstycket alldeles intill så det skrapar i… OCh du bör ha ett munstycke av plast.håll sen i fläktarna, så de inte snurrar på grund av dammsugaren. Har man lådan stående på golvet, så blir det ännu dammigaare…
ok bra tack!
Jo min förra dator pajade pga fläkten. Vid "reparationen" lyfte killarna ut ett helt nedsölat dammigt geggigt hårigt monster - jag skämdes! På golvet, japp.
det är därför jag har min burk på bordet.