Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkatthemsevenemang
Läst 1902 ggr
maggan47
0

Stockholms Kattkastreringsgrupp

Hej,

Vi har mycket goda nyheter. Idag genomförde vi tillsammans med Stockholms Katthem vår första kampanj för hemlösa katter.  En koloni bestående av 16 okastrerade katter, som matades av en kvinna, fångades in. Kolonin bestod av åtta hanar och åtta honor, många relativt unga och de flesta svartvita. Katterna vilar nu upp efter operationerna och får mycket god vård i en ombonad och bra miljö.

De som ser till att detta är möjligt är Stockholms Katthem och veterinär Anette och djursjukvårdare Annica och Gunilla - utan dessa skulle ingenting av detta vara möjligt att genomföra. Vi vill ge en stor eloge till dem.

Ett stort tack även till Stockholms Katthem www.katthemmet.nu som kämpar hårt för att rädda hemlösa och skygga katter. De kämpar även för att minska antalet hemlösa katter vilket inte minst märks genom deras dagliga arbete men även deras support för både denna kampanj och det massiva stödet i den kommande Husbykampanjen. 

Mvh
Styrelsen Stockholms Kattkastreringsgrupp

Pelusa
0

En stor eloge, hårda kramar och rosor i stora lass till Stockholms Kattkastreringsgrupp och Stockholms Katthem.

Det är så skönt att ni finns!

/Pelusa

anebit
0

En eloge för eran insatts!   Men vad händer med dessa katter nu? Skall de släppas ut igen eller hamnar de på katthemmet ?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Marja
0

Katterna får vila upp sig i akuthemmet och slussas därefter till katthemmet, dock inte alla på en gångSkrattande

Håll koll på hemsidan, www.katthemmet.nu, snart dyker det upp ex antal svartvita snyggingar.

majvi
0

Underbart!

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Simson
0

Härligt!! En stor kram till alla som jobbar i Kastreringsgruppen!!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

marieborg
0

Superbra jobbat!!!

Vart fanns kolonin?

Ser fram emot att se ännu fler svart-vita snyggingar på katthemmet  Kyss

Lena
0

Jag är stum av beundran för er alla som jobbar för dessa katter. Toppenbra är det! Sedan ger det så bra signaler också att ingenting är omöjligt om man bra går samman och hjälps åt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Blev så glad när jag hörde detta idag, och står och applåderar högljutt. Hoppas att det hörs till er! Känns så bra att startskottet gått. Väntar på pälsklingar som kommer till oss senare. Kanske i nästa omgång.  /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anebit
0

//3  Tack Marja för upplysningen…..jag är så tacksam att det var så att dom får komma in på katthemmet,  jag är så ny på det här med hittekatter så jag vet inte hur det funkar jämt…

Jag hade ingen aning om att det fanns så många hemlösa katter förrän jag hamnade på det här forumet ..Att det fanns visste jag , men inte att det var så många. Jag lider med dom stackarna,    själv har jag en katt på snart 14 år, det värsta är att jag har astma och är allergisk mot pälsdjur,  men honom har jag nästan blivit immun mot…..så jag vågar inte ta in nån ny tror jag, men man vet aldrig…………….

brutt
0

Det här är verkligt positivt ,stor eloge till de som kämpar och gör det möjligt.

Simson
0

putt…

Lena
0

Ger dessa goda och bra nyheter en ny putt! :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Nu har 11 katter fått komma in i värmen.Kyss

Kanske Maggan kan skriva lite mer det hela.

anebit
0

#13    11 katter?   Det står ju 16 i inlägget…………..

//anebit

Misan
0

"14, 16 + 11 katter. Skönt att höra att det har börjat röra på sig i Husby.

Lisa

maggan47
0

16 katter var det i första omgången, som inte var Husby, men hemlösingar i alla fall, detta projekt var planerat innan Husbykampanjen, i själva Husbykampanjen har vi fått in 11 missar som idag lämnat Husby, nykastrerade, till olika katthem, ni som tagit emot kan väl berätta hur dom mår, kan säga att det var inte alldeles lätt att få in dom i burarna, efter att ha varit hos oss, några dagar, men gick gjorde detKyssman får också en speciell känsla för dessa missar, märker jag, som varit mycket nu ute i Husby och skött matning m.m märker att dom känner igen rösten m.m hoppas nu bara på bra hem, men det vet jag att katthemmen ser till Maggan47

vanessa
0

Ja, fyra har anlänt hos oss, däribland en sköldpaddsmamma och hennes son. De ska vara helt underbart söta, så som katter alltid är. Sköldpaddsmamman har tydligen en vit nos. Det låter sött tycker jag. Men har inte träffat dem ännu. Får försöka åka till djurhjälpen en dag och titta in på gänget. Essim har redan träffat dem i Husby.

Vilket jobb ni gör i kastreringsgruppen. Det känns som en vändning i kattvärlden./Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

marieborg
0

Toppenbra jobbat!!!!

anebit
0

Åh va, Ni är bra!   Underbara människor som hjälper dessa missar………………………..

Lena
0

11 Husbykatter! Grattis till ett bra arbete! Ni är duktiga och gör ett fantastiskt arbete. Själv är jag kär i hankatten med halva örat. Han bor på Stockholms Katthem nu tror jag.

//Lena

maggan47
0

och nu är det sammanlagt 14 katter inne  i värmen, några har åkt vidare till Djurhjälpen i Waxholm efter veterinärbesök, läs mer om hur dom har det här, så fint upplagt om Husbykatterna, och nya H namn har dom namnlösa fåttKysskramar all som gjort detta möjligt

maggan47
0

glömde länken till Djurhjälpen, gå dit alla och läs http://www.djurhjalpen.nu/  Maggan47

maggan47
0

glömde länken till Djurhjälpen, gå dit alla och läs http://www.djurhjalpen.nu/  Maggan47

Alexej
0

Jätteskönt att läsa!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
0

Puttar upp den här trevliga läsningen! / Lena

essut
0

Nu har 29 katter kommit in i värmenKyss

Lena
0

#26 Vad bra det går, 29 katter! Är djupt imponerad av ert arbete.

//Lena

evamojje
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Va bra jobbat Mojje ger en blomma för en toppen insats ;-)

Tassar i massor från Eva & Mojje & Mei-Ling

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

essut
0

Nu är det 38 katter som är inne..GladDet kommer säkert fler innan kampanjen är slut.

Tack alla ni som fångar in katterna. Ni gör ett jätte bra jobb.Kyss

marieborg
0

Hurra…va ni är bra!!

Lena
0

38 Katter - tänk va bra!Kyss

//Lena

maggan47
0

nu är antalet uppe i 46 Maggan47Glad och vi jobbr på i Husby

maggan47
0

http://www.stockholmskattkastreringsgrupp.se/ har uppdaterat Hemsidan, kika in, tycker jag, och bli medlemmarGlad såklart Maggan47

Tezza
0

Oj vad bra!! Ni är superduktiga!!!!! Ja föreningar som er ska man verkligen  stödja:)

Lena
0

#32 46 kattet det är ju helt fantastiskt! Ett superbra arbete ni gör därute i Husby!

//Lena

Simson
0

Nu har jag skickat en medlemsansökan!

Bra att kunna bli medlem och stödja på det sättet när man inte kan hjälpa till fysiskt, vilket är mycket frustrerande för mig personligen!

Många kramar till Er för allt jobb ni lägger ner!! Ni är änglar i min värld!!

essut
0

Nu har 68 katter fått komma in i värmen..Glad

Issa
0

Det är ju fantastiskt! 68 katter är inte lite heller! Att alla får plats på katthem och jourhem. Finns det någon uppskattning om hur många som finns kvar?