Kelig honkatt två år
Jag har själv inte träffat denna katt utan kontaktats i tredje hand av en vän till ägaren, som bett mig om hjälp då jag har mer koll på internet och dessutom bor i Stockholm.
Katten är två år gammal, hona, kastrerar, vaccinerad som kattunge
men inte mer sen dess, avmaskad, öronmärkt och väldigt tillgiven och gossjuk!
Hon är utekatt men har varit instängd i ett litet rum den senaste tiden då ägaren pojkvän är allergisk. Ägaren har hotat med avlivning, men säger samtidigt att hon vill ha tillbaka katten om hon blir singel.
Med tanke på hur hon tagit hand om katten samt avlivningshotet så upplever inte jag eller kompisen att hon är ansvarstagande eller lämplig djurägare så hittar vi ett hem till katten så får hon stanna där - Även om gamla ägaren skulle vilja ha tillbaka henne!
Katten är blandras, gråbrun och finns just nu i Spånga i Stockholm!
Hon kan egentligen komma till vilket hem som helst där hon får gå utomhus - Stallkatt fungerar också!
Vet du någon som kan tänkas ta hand om henne, eller kan du själv kanske?
Hör av dig!
/ Kristina
Bäst att annonsera på plats, Blocket och lappar i affären. Bild på katten är nästan ett "måste".
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Bild har vi tyvärr inte, eftersom ägaren inte är så medgörlig.
Lappar ska jag försöka med!
Nu är ju detta ingen hemlös katt, så den hör inte direkt hemma här inne.

Tråden låses då detta är en sajt för
hittekatter/vanvårdskatter/dödsbokatter.
Andra omplaceringsärenden med ägda katter hänvisas till
andra sajter såsom Blocket, Djurannonser iFokus, Katter iFokus, www.katter.nu, www.katt.nu
mfl. Lappa också i affärer och anslagstavlor. Det finns massor av vanliga kattsajter men hittekatterna har bara
Hittekatter iFokus.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna