Lotteri= söka tillstånd.
Ja, det gäller ju inte här med vårt kastrationslotteri, men jag är väldigt tacksam att Alexej gjorde mig uppmärksam på att vi som liten förening måste ha tillstånd för att ha lotterier på offentlig plats. För vår del, så var det kommunen man sökte på och det kommer att kosta 300 kr för tre år. Så jag uppmanar alla, som kör lotterier offentligt, typ på torget och sånt, att söka tillstånd. Det ska vara med på plats. Så slipper ni att eventuellt komma i klammeri. Tack Alexej för tipset!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
nu har jag fått besked från kommunen. Tillståndet skickas till oss på Postförskott. Tack snälla alexej för att du uppmärksammade det åt oss.
Jätteviktigt. Annars kan man åka dit för brott mot låtterilagen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja många även jag, trodde, att kör man med de där ringarna med lotter, så är det helt lagligt att köra utan tillstånd. visst, om man bara säljer lotterna i en sluten krets.
Där ser man, alltid något nytt att lära sig!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja och det är faktiskt värt pengarna att veta att man har grönt ljus i tre år….För hur många lotterier som helst.