Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 1438 ggr
Roslyn
0

Stigs Center Stina är lite rund och behöver lätta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Stor Stina gör fantastiska framsteg,  Numer är hon alltid framme och hittar hela nya tiden nya platser att vara på. Hon regerar hela övervåningen. De andra vågar inte komma upp mer. Stryker sig, spinner och wowar med lite hes stämma. Outröttlig i lek och flirt. Söker hela tiden sällskap. Dock gäller fortfarande att hon boxar till om händer kommer för nära.

Nu var Stina rund redan när jag tog in henne. 5,3kg.MacDonalds är inte så häsosamt för kissar heller Glad

Hon går på bantningsfoder och vi leker nästan en timme sammanlagt varje dag + att hon skuttar runt själv. Tyvärr ser hon lika rund ut fortfarande. Har någon tips?

Hon äter RC bantningsfoder.

Här är bild på sötaocj glada tjejen.

Mvh Anette

[SannaSL]
0

Hur mycket mat får hon? Jag hittade den här formeln för hur mycket mat en katt ska ha för viktnedgång i en annan tråd på iFokus när jag undrade samma sak om min ena katt:

Minimibehov: (Om katten behöver gå ner i vikt)
räknat i kcal: 33 · idealvikten i kg
räknat i kJ: 138 · idealvikten i kg

Ungefärligt normalbehov:
räknat i kcal: 30 · vikten i kg + 70
räknat i kJ: 125 · vikten i kg + 293

Av egen erfarenhet så tycker jag att det är lättare att få katten att gå ner i vikt när man ger enbart våtmat, det fungerar i alla fall bäst på min katt. Han kan äta torrfoder bara för att det är gott medan våtmaten bara går ner när han är hungrig. Å andra sidan har jag en katt som visserligen är normalviktig men som gör helt tvärtom, kastar i sig våtmat och ratar torrmaten…

Hawknestgrove
0

så¨fin hon är lilla rultan…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....